Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این مراسم معنوی جمعی از عاشقان اباعبدالله الحسین و یارانش از ساعت ۶ صبح امروز  پس از طی مسیر«عزاداران هیئت سنتی شاه حسن شاه حسین» در بافت قدیمی شهر به امامزاده سید صدرالدین قنبر رسیدند و بعد از خواندن زیارت نامه و سلام دادن به سرور شهیدان کوچه پس کوچه ها را پشت سر گذاشتند تا به امامزاده خدیجه خاتون در محله مهرجرد رسیده و در آنجا نیز پس از توقفی کوتاه و خواندن دعا و مناجات به سمت امامزاده پیر چراغ بیده به راه افتادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور کودکان که به عشق مولای خود امام حسین (ع) بیرق‌هایی را به دست گرفته و همراه با کاروان پیاده روی می کردند و نیز نوایی که همراه با حرکت کاروان به گوش می رسید ، بودن در مسیر کربلای معلا تداعی می‌کرد.

مسئول کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیا (ص) مسجد جامع به عنوان برگزار کننده این مراسم در گفت و گو با ایرنا گفت: این مراسم حدود هفت سال است که در کنار دیگر فعالیت‌های کانون نظیر برگزاری برنامه‌های اعتکاف ، پذیرایی از گردشگران و...هر ساله با شکوهی خاص برگزار می‌شود.

نظیر این مراسم در دیگر محله های شهرستان با پیمودن مسیر بین مساجد و حسینیه ها برگزار می‌شود.

به گفته یکی از دست اندرکاران هیئت زینبیه حسن آباد هر ساله با حضور جمع زیادی از مردم مراسم پیاده روی اربعین حسینی از امامزاده پیرچراغ  بیده تا حسینیه ۱۲ امام حسن آباد برگزار می‌شود و در محل حسینیه  نیز با ولیمه حضرت زینب (س) از عزادارن پذیرایی می‌شود.

شروع این مراسم که با حضور مردم حتی از شهرهای دیگر استان برگزار می شود ساعت ۱۰ صبح می‌باشد.

از دیگر مراسم های پیاده روی اربعین حسینی در میبد می توان به پیاده روی هیئت متحدین بشنیغان از امامزاده سید صدرقنبر به طرف بیت الزهرای این محله ، حرکت جاماندگان قافله عشق (پیاده روی اربعین حسینی) از مسجد حضرت علی بن ابی طالب (ع) جنب پل عیشی به طرف مسجد امام حسن (ع) ده آباد و... اشاره کرد که می تواند به دور از تعصبات محله ای به صورتی واحد ویکپارچه برگزار شود.

مرکز شهرستان ۱۰۴هزارنفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

   

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میبد اربعین حسینی اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۹۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش»

ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری بجنورد از برگزاری پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد بش قارداش خبر داد.

محمدرضا موفق در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: قرار است به مناسبت فرا رسیدن هفته شوراها، روز کارگر، معلم و هفته سلامت، جمعه هفته جاری پیاده روی همگانی به مقصد بش قارداش برگزار شود.

وی افزود: این پیاده‌روی از ساعت ۵:۳۰ صبح جمعه هفتم اردیبهشت ماه از محل ایستگاه شماره ۴ آتش نشانی شهرداری در بلوار دانشگاه آزاد آغاز می شود و از مسیر جاده سلامت به سمت بش قارداش ادامه می یابد.

وی ادامه داد: قرار است مراسمی در بش قارداش برگزار شود که طی آن به مناسبت روزهای اعلام شده، یک نفر به نمایندگی از فعالان آن عرصه تقدیر می‌شود.

موفق تاکید کرد: برگزاری همایش‌هایی از این نوع موجب ایجاد تحرک و شادابی در جامعه می‌شود و شور و نشاط اجتماعی را به دنبال دارد. به همین دلیل، خود را موظف به اجرای برنامه‌هایی از این قبیل می‌دانیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه علاقه‌مندان به حضور در این پیاده روی خانوادگی حتما کفش ورزشی به پا داشته باشند، اظهار کرد: طی مسیر با چای و خرما از شرکت کنندگان پذیرایی می شود. غرفه های فروش غذاهای خانگی در بش قارداش مستقر خواهد بود.

به گفته مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد، این مراسم پیاده روی با قرعه کشی و اهدای جایزه همراه خواهد بود و اتوبوس رایگان نیز برای برگشت از بش قارداش به سمت چهارراه ۱۷ شهریور و میدان شهید هماهنگ شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش»
  • احداث یک مجموعه ورزشی در محله امامزاده یحیی تا دهه فجر/ بازدید اهالی رسانه از بلدیه
  • برنامه «راهیان پیشرفت» با هدف ترویج دستاوردهای دانش‌بنیان‌های کشور برگزار می‌شود
  • درخواست شهروندان اهوازی از شهردار
  • تکیه تاریخی سادات اخوی بازسازی می‌شود
  • مراسم بزرگداشت شهدای راسک و دمشق در میبد
  • تکیه تاریخی سادات اخوی احیا و بازسازی می‌شود
  • اردوی راهیان پیشرفت ویژه اساتید برگزار می شود
  • همایش پیاده روی خانوادگی در دهدشت