Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود فرشادی متخصص تغذیه در گفت و به خبرنگار حوزه بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص مصرف نوشابه های انرژی زا بیان داشت : مشتری بیشتر نوشابه های انرژی زا جوانان هستند ، البته مصرف این نوع نوشیدنی میتواند در تقویت انرژی حائز اهمیت باشد اما بسیار برای سلامتی مضر است ، در واقع دلیل اصلی و مبرهن این محصول پر خطر و البته پرطرفدار وجود میزان قند بالای و همچنین کافئین موجود در آنها است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود : مخلوط الکل و نوشیدنی‌های انرژی‌زا هر ساله با نام های متفاوت در مغازه ها بین جوانان عرضه می شود اما افراد از عوارض مرگبار و مسمومیت های الکل خبردار نیستند .
متخصص تغذیه در راستای مصرف بیش از حد جوانان از نوشیدنی‌های انرژی‌زا گفت : عمدتا این نوشیدنی‌ ها حاوی قند، کافئین، آب، ویتامین‌ها، مواد معدنی و محرک‌هایی نظیر تائورین، جین‌سینگ و گوارانا هستند و برخی از آنها حاوی تقریبا 12 برابر کافئین حتی بیشتر از قهوه هستند .
این در حالیست که این نوشیدنی‌ با مصرف طولانی مدت می توانیم شاهد افزایش فشار خون ، افزایش وزن و مشکلات خوابی و همچنین بیماری های از جمله : دیابت، آسیب کلیه، پوسیدگی دندان و همچنین مشکلات روانی در میان جوانان جامعه باشیم .
فرشادی در ادامه تصریح کرد : کافئین ماده ای محرک است که ضربان قلب و فشار خون را بالا می‌برد و اگر بیش از ۲۰۰ گرم مصرف شود موجب بی خوابی ، عصبانیت ،سردرد و حالت تهوع میگردد لذا افراد باید در مصرف برخی خوراکی ها که هیچ ذهنیتی راجع به آنها ندارند دست نگه داشته یا کمتر استفاده کنند .
او در پایان اشاره کرد : گروه هدف این نوشابه ها گروه سنی ۱۵تا ۳۰سال است و آثار بیش از اندازه و دراز مدت آن بدرفتاری ،اظطراب و خودآزاری است .

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۹۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از برق کشور در بخش تولید مصرف می‌شود

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق و مدیرعامل شرکت توانیر گفت: به صورت میانگین ۵۰ درصد برق کشور در بخش تولید واحد‌های صنعتی و کشاورزی مصرف می‌شود. در سال ۱۴۰۰ با ناترازی شدیدی مواجه بودیم، اما طی دو سال گذشته با مجموع اقدامات انجام شده این ناترازی با درایت و برنامه ریزی‌های دقیق به حداقل رسید.

وی با بیان این که برای گذر از اوج بار تابستان امسال ١٨٠ اقدام تامین انرژی در کشور تعریف شده، اظهار امیدواری کرد سال جاری نیز سال مطلوبی برای صنعت برق کشور باشد.

به گفته مدیرعامل توانیر، در این زمینه ظرفیت‌های مناسبی در حوزه صنعت برق ایجاد شده که ساخت نیروگاه‌های حرارتی جدید و راه اندازی نیروگاه‌های تجدید پذیر و احداث شبکه‌های توزیع و انتقال برق از جمله آنها است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • قلیان اکسیژن پرتگاهی جدید برای جوانان/ جهانپور: قلیان اکسیژن دیگر سرگرمی نیست بلکه مخدر است + فیلم
  • کالبدشکافی یک پیوند نامبارک
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • سلامت نوجوانان و جوانان یکی از ضروریات نظام سلامت است
  • کشف محموله شکلات و نوشابه انرژی‌زا قاچاق
  • بازی با جان جوانان در کافه‌های تهران با سرو قلیان اکسیژن
  • نیمی از برق کشور در بخش تولید مصرف می‌شود
  • تقویت زیرساخت‌های انرژی شهرک‌های صنعتی در دستور کار