Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ترزا می‌ نخستین بار پس از استعفا از سمت نخست وزیری، امروز در نشست اضطراری مجلس عوام انگلیس سخنرانی کرد و توافق دولت با اتحادیه اروپا را راهی برای خروج بدون توافق دانست. این موضع ترزا می‌با واکنش مثبت و منفی نمایندگان مواجه شد و برخی حمایت می‌از این توافق را طبیعی دانستند، زیرا معتقدند همان توافق وی با اندکی تفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظران می‌گویند فقط در ۱۵ صفحه از توافق ۲۹۳ صفحه‌ای دولت ترزا می‌با اتحادیه اروپا که مربوط به ایرلند شمالی است تغییراتی کرده است.

برخی نیز معتقدند توافق دولت جانسون با توافق دولت می‌فقط پنج درصد تفاوت دارد و ۹۵ درصد آن همان توافق زمان نخست وزیری ترزا می‌است که سه بار و هر بار با تغییراتی در پارلمان انگلیس مطرح و هر سه بار رد و منجر به استعفای ترزا می‌شد. به همین علت بسیاری از کارشناسان معتقدند در رای گیری بر سر توافق جانسون با اتحادیه اروپا، طیف گسترده‌ای از نمایندگان مجلس با ان مخالفت خواهند کرد.

اولیور لتوین، عضو اخراج شده حزب حاکم محافظه کار به دستور بوریس جانسون، رهبر کنونی این حزب، طرحی را به مجلس ارائه کرده است که بر اساس آن‏، باید علاوه بر موضوع مرز در ایرلند شمالی، دیگر شرایط خروج نیز در مجلس بررسی و تصویب شود که به علت امکان پذیر نبودن در مدت کوتاه باقی مانده پیشنهاد کرده است مهلت خروج سه ماه دیگر به تعویق بیافتد.

جانسون تهدید کرد چنانچه این طرح رای بیاورد توافقش را به رای نخواهد گذاشت که این شرایط بر ابهامات برگزیت خواهد افزود. پیتر کایل نماینده حزب کارگر هم با ارائه طرحی پیشنهاد کرده است در صورت رد لایحه توافق دولت و طرح لتوین، خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا رد و آینده روباط انگلیس با اتحادیه اروپا، در یک همه پرسی به رای گذاشته شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انگلیس اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۹۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست استعفا دهد

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از نعمت شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا خواست در صورتی که نتواند تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین را متوقف کند، باید استعفا دهد.

براساس گزارش القدس العربی، این در نشست خبری روز چهارشنبه در دانشگاه مطرح شد که بار‌ها با هو کردن دانشجویان قطع شد.

 جانسون تظاهرات در حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه را «نفرت و یهودستیزی» توصیف کرد و از نعمت شفیق، رئیس دانشگاه خواست در صورت پایان ندادن به تظاهرات استعفا دهد.

 جانسون همچنین بر لزوم دستگیری دانشجویانی که از پایان دادن به تظاهرات خودداری می‌کنند، تاکید کرد و بر لزوم استفاده از اختیارات جو بایدن رئیس‌جمهور برای همگرایی گارد ملی در صورت عدم کنترل تظاهرات در محوطه دانشگاه تاکید کرد.

در ۱۸ آوریل، دانشجویان طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا در اعتراض به ادامه سرمایه‌گذاری‌های مالی دانشگاه در شرکت‌های حامی اشغال فلسطین و «نسل‌کشی» در غزه دست به تحصن زدند.

 بعدها، تظاهرات دانشجویان طرفدار فلسطین به سایر دانشگاه‌های پیشرو در آمریکا مانند نیویورک، ییل، موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه کارولینای شمالی گسترش یافت.

دانشجویان در دانشگاه‌های دیگر آمریکا روز چهارشنبه در اعتراض‌ها به حمله اسرائیل به نوار غزه تحصن خود را آغاز کردند.

دانشجویان دانشگاه براون در رود آیلند و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) به سایر دانشگاه‌ها از جمله کلمبیا پیوستند تا خواستار آتش‌بس در غزه شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست استعفا دهد
  • دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «هو» کردند
  • سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به دانشگاه کلمبیا رفت
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است