Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکا در جهت تدارک برنامه‌های دیگری است که با انتقال داعش در بعضی از مرز‌های شرقی، دلار عربستان و نفوذ جاسوس‌های اسرائیلی و آمریکایی در منطقه ناامنی ایجاد کرده است.

ولی‌اله نانواکناری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با تأکید بر اینکه نگاه سیاسی جمهوری اسلامی در راستای قدرتمند بودن همسایگانش است، گفت: در حال حاضر توطئه‌های استکبار برای مقابله با انقلاب به داعش ختم شده و استقرار این تروریست‌ها در عراق و سوریه، برای عربستان و بعضی کشور‌های حاشیه خلیج فارس وابستگی ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه جنگ یمن، توطئه در افغانستان از نمونه‌های دشمنی آمریکا و رژیم صهیونیستی است، افزود: آمریکایی‌ها برنامه جدیدی برای تروریسم در منطقه ایجاد می‌کنند و هیچ وقت به دنبال آرامش در منطقه نیستند؛ سران کشور‌ها و مردم باید هوشیار باشند تا در دام استکبار نیفتند و با پیگیری حرکت‌های دشمن، نفوذشان را در نطفه خفه کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا در جهت تدارک برنامه‌های دیگری است که با انتقال داعش در بعضی از مرز‌های شرقی، دلار عربستان و نفوذ جاسوس‌های اسرائیلی و آمریکایی در منطقه ناامنی ایجاد کرده است. این حرکت خصمانه با هوشیاری مردم در حال خنثی‌سازی است تا تجزیه کشور‌ها ناکام ماند؛ تصور می‌کنم در آینده هم هر توطئه‌ای تدارک دیده شود، با دقت مردم و حاکمیت بی‌اثر خواهد شد.

نانواکناری تأکید کرد: استکبار در مسیر تجزیه کشورها، کرد‌های منطقه را شوراند و با دقت نظر کرد‌های سوریه و حاکمیت سوریه، جلوگیری و مقابله ایجاد شد. ترکیه هم باید دقت بیشتری داشته باشد تا در دام استکبار نیفتد؛ اکنون روند فعلی مقابله با تروریسم می‌تواند جلوی این توطئه‌ها را گیرد و حاکمیت یکپارچه را برای کشور‌های منطقه را رقم زند.

بیشتر بخوانید: ضرورت احترام ترکیه به تمامیت ارضی کشور‌های منطقه/ تمامیت ارضی سوریه خط قرمز است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: همچنان تعدادی از تروریست‌ها در منطقه به عنوان جیره‌خواران آمریکا حضور دارند، اما قدرت مؤثر ندارند و مردم حاکمیتشان را به دست آورده‌اند؛ البته در صورت انجام اقدام خصمانه، با اقدام قهری مردم روبرو خواهند شد.

او با بیان اینکه استکبار جهانی در مسیر انحراف انقلاب تلاش بسیاری انجام داده است، اظهار کرد: این توطئه اول آمریکاست و با همه توطئه‌هایش در این مسیر موفقیت لازم را به دست نیاورد؛ چراکه نفوذ انقلاب در منطقه‌های مختلف جهان ادامه یافته، مرز‌ها را شکسته و در راه روشن کردن مردم جهان گام برداشته است؛ نمونه این مسئله را در اربعین شاهد هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان یادآور شد: حدود دوسوم از خاک سوریه و یک‌سوم از خاک عراق تحت تصرف داعش قرار گرفته بود تا حکومتی ایجاد شود اما نفوذ انقلاب و بسیج مردمی با بهره‌مندی از نهضت امام حسین(ع)، داعش را در سوریه و عراق قلع و قمع کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی نماینده مجلس کمیسیون امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۹۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی به بشار اسد تبریک گفت

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور در پیامی روز ملی جمهوری عربی سوریه را به رئیس جمهور و مردم این کشور تبریک گفت.

سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک روز ملی جمهوری عربی سوریه به آقای بشار اسد رئیس جمهور و نیز مردم شریف و مقاوم سوریه، تصریح کرد: اطمینان دارم با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان دو کشور می‌توان در جهت توسعه همه‌جانبه روابط و همچنین پایه‌ریزی همکاری‌های منطقه‌ای و گسترش صلح، ثبات و توسعه در منطقه در تمامی زمینه‌ها گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

رئیس جمهور در پیام خود همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته در کنار دولت و ملت دوست و برادر سوریه خواهد بود و همواره از استقلال و حاکمیت سرزمینی سوریه حمایت و بر خروج اشغالگران از سوریه تاکید می‌کند.

دیگر خبرها

  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه 
  • رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • رئیسی روز ملی سوریه را تبریک گفت
  • پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • رئیسی به بشار اسد تبریک گفت
  • نگاه کرامت‌مندانه ایران به کشورهای همسایه برای تشکیل یک منطقه قوی
  • "وعده صادق" آرزوی مسلمانان را محقق کرد/ جدا بودن شیعه و اهل سنت را دشمنان اسلام ایجاد کردند
  • بیگی، نماینده مجلس: اگر ایران پاسخی به اسرائیل نمی‌داد، نظام سلطه ما را رها نمی‌کرد/ من در راستای استیفای حقوق مردم اظهارنظر کردم، شورای نگهبان مرا رد کرد؛ گفتند اظهارات، توییت‌ها و مواضع شما مطلوب ما نبوده/ از نظر احمدی‌نژاد اظهارنظر نمی‌تواند موثر باشد