Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، فرجی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند در جلسه هماهنگی جشنواره منطقه‌ای تئاتر مرند، گفت: این جشنواره به صورت منطقه‌ای و با حضور گروه‌های نمایشی از شهرستان‌های مرند، شبستر و جلفا به میزبانی شهر مرند برگزار خواهد شد.

او افزود: جشنواره تئاتر مرند سال هاست که به صورت منطقه‌ای و با حضور شهرستان‌های مختلف برگزار می‌شود، اما امسال به صورت رسمی‌تر دنبال می‌شود، این جشنواره از ۸ تا ۱۰ آبان ماه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند با اشاره به تعداد گروه‌های نمایشی حاضر در این جشنواره افزود: تعداد ۹ گروه نمایشی در این جشنواره حضور خواهند داشت که در طول ۳ روز به اجرای عمومی خواهند پرداخت.

فرجی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم نیز با آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها جهت حضور تماشاگران به ویژه دانش آموزان در اجرای گروه‌های نمایشی انجام شده است.

او تاکید کرد: مرند به عنوان کاندیدای شهر خلاق فرهنگی معرفی شده و در رشته‌های ادبیات، نمایشی و هنر‌های تجسمی مورد ارزیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار خواهد گرفت.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند همچنین گفت: جشن ۱۰۰ سالگی تئاتر مرند، بهمن ماه امسال در جهت معرفی هرچه بیشتر شاخصه‌های فرهنگی این شهرستان برگزار می‌شود.

فرجی برگزاری هر چه بهتر جشنواره منطقه‌ای و جشن ۱۰۰ سالگی تئاتر مرند را در شناساندن جایگاه هنری این شهرستان مهم ارزیابی کرد.

او از راه اندازی پردیس سینمایی در شهرستان مرند خبر داد و ادامه داد: جریان سازی تئاتر باید در اذهان مردم و مسئولان صورت بگیرد و اجرای نمایش‌های مدون صحنه‌ای و خیابانی می‌تواند این امر را تسهیل کند.

 

انتهای پیام/ش

جشنواره منطقه‌ای تئاتر درشهرستان مرند برگزار می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارشاد جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۹۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری،  معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به فراهم شدن شرایط برگزاری چهاردهمین جشنواره شعر تمداربیت در شهر اردل گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های اولیه این جشنواره فرا استانی، تیر امسال پس از پنج سال وقفه برگزار خواهد شد.
حجت الله شیروانی افزود: تلاش آن است که جشنواره نام‌آشنای تمداربیت در حوزه شعر گویشی، تیر امسال با دعوت از شاعران منطقه زاگرس نشین رقم بخورد.
وی گفت: رویداد‌های ادبی و هنری که تجربه برگزاری آنها فراتر از یک دهه است به عنوان بخشی از هویت فرهنگی مناطق و استان شناخته می‌شوند و امید می‌رود با تداوم برگزاری آنها بتوان علاوه بر ایجاد رونق و شور ادبی میان شاعران و اهالی فرهنگ و ادب، زمینه لازم برای ورود شاعران جوان و پرورش استعداد‌های جدید به‌ویژه در حوزه شعر گویشی را هم فراهم کرد.
سیزدهمین دوره جشنواره شعر گویشی تمداربیت مرداد ۹۸ با حضور ۱۳۹ شاعر از ۹ استان زاگرس‌نشین در ادل برگزار شد.

دیگر خبرها

  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • برگزاری طرح ارتقای فرهنگ ترافیکی در مرند
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری
  • تئاتر بچه‌های مسجد فرآیندمحور است/ دنبال چیدن میوه آماده نیستیم