Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیرحسین کولیوند، رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به آمار مصدومان زائران اربعین مصدوم و بیمار اعزامی  از کشور عراق به پایانه های مرزی ایران تا صبح روز ۲۷ مهر ۹۷ اظهار کرد: در مجموع ۴۴۹ زائر اربعین حسینی از کشور عراق به پایانه‌های مرزی خسروی، مهران، شلمچه و چذابه اعزام شده‌اند که از این تعداد ۳۳۱ نفر به مرز مهران، ۱۳۶ نفر به مرز شلمچه، ۱۷ نفر به مرز چذابه و ۱۵ نفر به مرز خسروی انتقال پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: آمار امدادرسانی تکنسین‌های اورژانس تهران در راهپیمایی جاماندگان اربعین

 مرز مهران؛ بیشتر آمار زائران اربعین مصدوم و بیمار اعزامی 

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین ادامه داد: تاکنون از ۳۳۱ زائر مصدوم یا بیمار پذیرش شده در مرز مهران ۲۱۲ نفر به مرکز درمانی مبدا زائر منتقل شدند و پس از اقدامات درمانی ۴۱ درمان و ترخیص و ۷۸ نفر بستری شده‌اند.

کولیوند ادامه داد: در مرز شلمچه ۱۳۶ زائر مصدوم یا بیمار پذیرش شده است که از این تعداد ۱۳ نفر بستری، ۳۵ نفر به مرکز درمانی شهر مبدا زائر منتقل و ۸۸ نفر درمان و ترخیص شده‌اند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین اظهار کرد: در مرز چذابه ۱۷ زائر مصدوم یا بیمار پذیرش شده است که از این تعداد ۱۰ نفر بستری و ۷ نفر درمان و ترخیص شده‌اند همچنین تاکنون از ۱۵ زائر مصدوم یا بیمار پذیرش شده در مرز خسروی  ۱۰ نفر درمان و ترخیص و ۵ نفر بستری شده‌اند.

کولیوند اظهار کرد: افزون بر این‌ها ۱۲۹ نفر با بیمارستان هوایی از ایلام و ۳۲ نفر از آبادان به مراکز درمانی اعزام شده اند.

بیشتر بخوانید: آمار مراجعان به مراکز درمانی در مسیر راهپیمایی اربعین

۸۶ ماموریت بالگرد اورژانس برای انتقال زائران

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین با اشاره به آمار ماموریت‌های بالگرد‌های اورژانس مستقر در مرز‌ها برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی گفت: ۸۶ مورد اعزام بالگرد برای انتقال بیماران و مصدومان شرکت کننده در راهپیمایی اربعین حسینی داشتیم که از این تعداد  ۹۰ نفر دچار حوادث ترافیکی شده بودند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۹۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیر پایانه مرزی خسروی با اشاره به اینکه زیر ساخت‌ها و امکانات مناسب در مرز خسروی از دلایل تمایل زائران برای تردد از این مرز برای زیارت عتبات عالیات در عراق است گفت: با رایزنی‌های انجام شده  با طرف عراقی، پایانه خسروی به صورت ۲۴ ساعته و  بدون معطلی و توقف پذیرای زائران است.  
پرهیخته  افزود: مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین، تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.  
این مرز  مسافت کوتاه تری در مقایسه با سایر مرز‌های کشور با عتبات عالیات دارد.  

 

دیگر خبرها

  • پیشگیری از قاچاق کالا‌های سلامت محور و عملیات هوایی برای نجات بیمار در نیشابور
  • پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی
  • بالگرد اورژانس استان تهران جان دو نفر را در اتوبان تهران-قم نجات داد
  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • بالگرد اورژانس قم به کمک کودک پنج ساله رفت
  • حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز
  • حمله به آمبولانس حامل بیمار سکته قلبی | کتک خوردن کارشناسان اورژانس و همسر بیمار
  • اعزام ۸۷ هزار زائر حج تمتع امسال از ۲۴ اردیبهشت
  • واژگونی اتوبوس با ۱۳ مصدوم در یزد
  • ۱۱ مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس در یزد به بیمارستان منتقل شدند