Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@21:16:21 GMT

جهانگیری از میزبانی دولت و ملت عراق قدردانی کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۰۰۶۶

جهانگیری از میزبانی دولت و ملت عراق قدردانی کرد

معاون اول رئیس جمهوری در مکالمه تلفنی با رئیس جمهوری عراق ضمن تشکر و قدردانی از میزبانی دولت و ملت این کشور از زوار اربعین حسینی، سلام دولت و ملت ایران را به دولت و مرجعیت عراق اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری در مکالمه تلفنی با برهم صالح رییس جمهور عراق ضمن تشکر و قدردانی از میزبانی دولت و ملت عراق از زوار اربعین سلام دولت و ملت ایران را به دولت و مرجعیت عراق اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به سفر رییس جمهوری کشورمان به عراق و همچنین سفر برهم صالح به تهران اظهار امیدواری کرد توافقات انجام شده فیمابین دو کشور هر چه سریعتر به مرحله اجرا برسد.

برهم صالح رئیس جمهوری عراق نیز در این مکالمه تلفنی کوتاه ضمن ابلاغ سلام گرم و صمیمی دولت و ملت عراق به رهبر معظم انقلاب و دولت و ملت ایران از تلاش همه جانبه کشورش بر اجرای توافقات انجام شده تاکید کرد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری صبح امروز (شنبه، ۲۷ مهر و مصادف با اربعین حسینی) عازم نجف شد، استاندار نجف و رئیس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در عراق از وی در بدو ورود به فرودگاه نجف استقبال کردند. معاون اول رئیس جمهوری بعد از حضور در مسیر نجف به کربلا در راهپیمایی بزرگ اربعین، به زیارت حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مشرف شد. وزیر ورزش و جوانان، وزیر آموزش و پرورش و معاون امور مجلس ریاست جمهوری در این سفر معاون اول رئیس جمهوری را همراهی می کنند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین اربعین ۹۸ حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند کربلا اربعین حسینی اربعین اسحاق جهانگیری جهانگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۰۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسحاق جهانگیری: دهه نود بدترین دهه زندگی مردم ایران بود | سال ۱۳۹۵ استثنا بود

به گزارش همشهری آنلاین، معاون اول دولت های یازدهم و دوازدهم در بخشی از سخنانش در این دیدار گفت: دهه نود بدترین دهه زندگی مردم ایران و دهه گمشده اقتصاد ایران بود. اما در همین دهه سال‌هایی مثل سال ۱۳۹۵ استثنا است که ایران در آمار رشد اقتصادی اش در جهان اول شد و تورم تک رقمی حدود شش درصد را تجربه کرد.

وی تصریح کرد: چه چیزی باعث این تفاوت در سال ۱۳۹۵ نسبت به سایر سال‌های دهه نود شده بود؟ چون ما در این سال برجام را داشتیم و مشکلات‌مان را با جهان تا حدودی رفع کرده بودیم. با جهان کار می‌کردیم و جهان با ما کار می‌کرد. رفع مسائل بحرانی کشور در حرف یک جمله است اما نیاز به منابع وسیعی دارد که برای تامین آن باید مشکلات معضلات با جهان مدیریت شود. تنش‌ها کاهش پیدا کند. ما از سال ۱۳۸۹ تا امروز یا تحت تحریم‌های شورای امنیت هستیم و یا تحریم‌های آمریکا.

نماینده مردم جیرفت در مجالس دوم و سوم درباره پاسخ ایران به حمله ی اسرائیل به کنسولگری ایران اشاره کرد: ایران کشور بزرگ منطقه است و بقیه کشورها در مقابل ایران بسیار کوچک‌اند. اگر ایران برای سایر کشورها آقایی نمی‌کند نباید اینگونه برداشت شود که ایران ضعیف است لذا باید پاسخ مناسب به جنایت رژیم صهیونیستی داده می‌شد. باید می‌فهمیدند که ایران توانمندی‌های بسیاری دارد.

جهانگیری هم‌چنین درباره دلار ۴۲۰۰ تومانی هم پاسخ داد و درخصوص مسائل اقتصادی کشور گفت: اگر پنج نفر در ایران مدافع اقتصاد آزاد و بخش خصوصی باشند یکی از آن‌ها من هستم. اما وقتی که مسئول اجرایی کشور می‌داند که تامین اقلام بسیار ساده برای عده‌‎ای از مردم تا چه حد دشوار شده و گروه‌هایی از مردم برای تهیه خوراک روزانه دچار چالش شده‌اند نمی‌تواند آن مسئول بی‌تفاوت باشد.

وی افزود: درنتیجه در آن مقطع حذف این ارز ضربه مهلکی به روزی بخشی از جامعه می‌زد و ما با این کار نگذاشتیم فشار جنگ اقتصادی بر سفره مردم از حدی بیشتر شود. در دولت آقای رئیسی حذفش کردند اما حتی شش ماه هم نتوانستند نگهش دارند و مجدد برای اقلامی تخصیص ارز دولتی را در دستور کار قرار دادند.

اسحاق جهانگیری در انتها با قدردانی از فعالیت‌ها و حضور فعال اعضای سازمان جوانان حزب کارگزاران سازندگی ایران، مجدد تأکید کرد: هرگز ناامید نباشید.

کد خبر 846772 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه دولت دوازدهم اسحاق جهانگیری دولت یازدهم

دیگر خبرها

  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم
  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود
  • اسحاق جهانگیری: دهه نود بدترین دهه زندگی مردم ایران بود | سال ۱۳۹۵ استثنا بود
  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده‌اش
  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده اش /‌۱۸ نکته جالب درباره پرویز داوودی
  • اردوغان وارد عراق شد
  • پرویز داوودی؛ ‌۱۸ نکته درباره معاون اولی که از رییس خود برید
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد