Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابعی در لبنان گفتند که نخست‌وزیر این کشور طرحی برای حل بحران اخیر در لبنان طرحی را آماده کرده است.

به گزارش مشرق، منابع شرکت‌کننده در نشست‌های «سعد الحریری»، نخست‌وزیر لبنان می‌گویند او از طرحی اقتصادی برای حل بحران اخیر در این کشور رونمایی کرده است.

شبه تلویزیونی «ال‌بی‌سی» لبنان به نقل از این منابع عصر شنبه (۲۷ مهر) گزارش داد که حریری به افراد حاضر در این نشست‌ها، طرح اقتصادی اصلاحی ارائه کرده و از آن‌ها خواسته در سریع‌ترین زمان ممکن، نظر خود را در این طرح ابراز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

تاکید ارتش لبنان بر مسالمت آمیز بودن اعتراضات هنگامی که دولت لبنان به جیب فقیران چشم می‌دوزد

لبنان از پنجشنبه گذشته در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی و معیشتی و اقدام دولت در وضع مالیات جدید بر اینترنت به ویژه پیام‌رسان‌هایی مانند «واتس‌أپ» صحنه درگیری و اعتراضات مردمی شده است.

سعد الحریری شب گذشته بعد از تأخیر چند ساعته، طی سخنرانی از تلویزیون لبنان گفت که اعتراضات مصالمت‌آمیز حق معترضان بوده و او از آن‌ها و مطالبان آن‌ها حمایت می‌کند.

او احزاب سیاسی شریک در کابینه متبوع خود را همچنین تهدید کرد تا ۷۲ ساعت آینده برای برون‌رفت از وضع پیش‌آمده، برنامه و طرح خود را ارائه دهند در غیر این صورت تصمیم دیگری خواهد گرفت. برخی معتقدند منظور او، استعفا از نخست‌وزیری است.

برخی از احزاب سیاسی مشارکت کننده در کابینه سعد الحریری مانند «القوات اللبنانیه» به رهبری «سمیر جعجع»، از او خواسته‌اند سریعاً استعفا کند.

سید حسن‌نصر الله، دبیر کل حزب‌الله لبنان طی سخنرانی قبل از ظهر امروز ضمن تأکید بر حق مردم در برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز، استعفای دولت را در این مقطع مناسب ندانست و از حریری خواست به دنبال طرح جدید برای اصلاحات باشد. 

همزمان با ارائه طرح اقتصادی حریری در محافل خصوصی، منابعی در حزب متبوع جعجع به شبکه ال‌.بی‌.سی لبنان گفتند که «ما در نشست‌های "بیت الوسط" (محل اقامت حریری) هرگز شرکت نخواهیم کرد و می‌خواهیم، پیشنهادات حریری برای ما فرستاده شود تا از آن‌ها مطلع شویم. در این صورت ما می‌توانیم موضع مناسب اتخاذ کنیم».

اعتراضات مردمی برای سومین روز متوالی در لبنان و درگیری معترضان با نیروهای امنیتی باعث شده است که مدارس، دانشگاه‌ها و برخی از ادارات دولتی و بانک‌ها تعطیل شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن تظاهرات سعد الحریری لبنان مالیات مشکلات اقتصادی سیدحسن نصرالله حزب الله لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۰۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت «پرویز داودی»

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان در پیامی درگذشت پرویز داودی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

(إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ)

خبر درگذشت برادر بزرگوار مرحوم دکتر پرویز داودی، موجب تألّم و تأثّر فراوان شد. آن‌چه در طول بیش از چهل سال آشنایی، دوستی و همکاری علمی و اجتماعی در ذهن من از ایشان پدید آورده است «دانش، صفا، تدیّن، پشتکار و مسئولیت‌پذیری» می‌باشد.

این استاد دانشمند و با صفا اوّلین شخصی بود که در سال‌های دهه شصت، نوشته‌های اقتصادی خود را برای اطمینان بخشی بیشتر به ایشان ارائه می‌کردم و ایشان هم با تواضع و متانت خاص خود لطف کرده و با دقت می‌خواند و موجب اطمینان بیشتر من در تحلیل‌های اقتصادی می‌شد. در طول مدت همکاری علمی، برخی ابهامات علمی اقتصادی را با ایشان در میان می‌گذاشتم و ایشان با توانایی و بزرگواری که داشت، به خوبی توضیح می‌داد و مطالب و تحلیل‌هایی که سال‌ها از تحصیل و تدریس و تحقیق در اقتصاد آموخته بود، بی دریغ ارائه می‌کرد و آنچه را که بنده گاهی از نکات اقتصاد اسلامی بیان می‌کردم، به خوبی دریافت کرده و کاملاْ به شرع متعبّد بود.

اکنون فقدان او ضایعه سنگینی برای نظام اسلامی، دانشگاهیان، حوزویان و اینجانب است. از خداوند متعال خواهانم که او را در اعلی علیین با محمد و آل صلوات الله علیهم اجمعین محشور نموده و کمبودهای ناشی از فقدان او را جبران فرماید و به بازماندگان ایشان صبر و اجر جزیل مرحمت نماید.

کد خبر 6082313 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • اطلاعات غلطی که دولت در باره کاهش نرخ بیکاری می دهد، فقط حلوا حلوا گفتن است؛ با آن دهان شیرین نمی شود
  • تورم های سهمگین در راه است؟
  • پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت «پرویز داودی»
  • بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳؛ تورم‌های بزرگتر در راه است؟
  • استقرار مدیرسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی
  • خسارت ۱۸ هزار میلیاردی سیل به زیرساخت‌های بلوچستان
  • بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳/ تورم‌های سهمگین در راه است؟
  • بسیاری از مشکلات اقتصادی ناشی از ضعف‌های فرهنگی است
  • ارائه گزارش های تحلیلی منابع و مصارف به مسئولان اقتصادی
  • سفر معاون اقتصادی ریاست الوزراء طالبان به ارزگان