Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-16@07:15:16 GMT

درخواست «عراقچی» از زوار اربعین حسینی

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۰۲۹۳

صراط:

مراسم یادبود شهدای وزارت امورخارجه با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران و با سخنرانی سید عباس عراقچی در کربلای معلی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی با بیان اینکه خداوند را شاکریم که زیارت اربعین را روزی عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) کرد، گفت: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دومین دستگاه در بین دستگاههای کشور است که بالاترین تعداد شهدا به تناسب جمعیت کارکنان را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عراقچی در ادامه با قدردانی از امور ایثارگران و مرکز بسیج وزارت امور خارجه که در برپایی موکب در کربلای حسینی تلاش کرده اند، یاد آور شد: خون شهدا پشتیبان ما خواهد بود.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در سخنان خود همچنین از پزشکان بدون مرز مجمع جهانی اهل بیت (ع) که نسبت به برپایی کلینیک تخصصی در این موکب اقدام کرده‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

عراقچی با اشاره به فضیلت های روز اربعین افزود: اربعین به یک حرکت و جنبش تبدیل شده است که با خود ارتش ۲۰ میلیونی را به همراه دارد.

معاون وزیر امور خارجه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی حرکت عظیم اربعین را به برکت خون شهدا و عزیزان جانبازی دانست که برای باز شدن این مسیر از جان و سلامت خود گذشتند.

وی در ادامه اوج قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را مدیون خون شهدا به خصوص مدافعان حرم و رشادت‌های آنها دانست.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه از زوار اباعبدالله الحسین (ع) درخواست کرد برای دست اندرکاران دستگاه سیاست خارجی که در مسیر مبارزه حق علیه باطل تلاش می‌کنند، نیز دعا کنند.

در این مراسم که به مناسبت یادبود شهدای وزارت امور خارجه و مدافعان حرم با همت و هماهنگی امور ایثارگران وزارت امور خارجه برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسمی عضو خبرگان رهبری، برخی معاونین و مدیران وزارت امورخارجه و جمعی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و مرکز بسیج وزارت امورخارجه و دیگر اقشار مردم حضور داشتند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۰۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاردار ایران به وزارت خارجه انگلیس احضار شد

وزارت امور خارجه انگلیس در تداوم حمایت‌های بی‌دریغ این کشور از رژیم صهیونیستی، کاردار سفارت ایران در لندن را به این وزارت‌خانه دعوت کرد تا مواضع انگلیس را درباره پاسخ نظامی ایران به تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی تکرار کند.

وزارت امور خارجه انگلیس یکشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت لندن منتشر شد نوشت: امروز به دستور وزیر امور خارجه، کاردار سفارت ایران در لندن احضار شد.

در این بیانیه ضمن تکرار مواضع حمایتی لندن از رژیم صهیونیستی آمده است: بریتانیا حمله مستقیم و بی‌سابقه ایران به اسرائیل و همچنین نقض حریم هوایی اردن و عراق را به شدت محکوم می‌کند. در زمان تنش بزرگ در خاورمیانه، این اقدام ایران عمیقا خطرناک و غیرضروری بود.

انگلیس بدون اشاره به اینکه پاسخ تهران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در سوریه صورت گرفت ادعا کرد: مقامات ایران باید برای تنش زدایی و توقف رفتار‌های بی ملاحظه و غیرقانونی خود اقدامی معنادار و فوری انجام دهند.

در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس همچنین بر لزوم «آزادی فوری و بدون قید و شرط» کشتی توقیف شده مرتبط با رژیم صهیونیستی در تنگه هرمز تاکید شده و آمده است: بریتانیا به دفاع از امنیت اسرائیل و امنیت همه شرکای منطقه‌ای خود از جمله اردن و عراق ادامه خواهد داد. ما به همکاری با شرکای بین المللی خود برای حفظ ثبات در منطقه ادامه خواهیم داد.

ساعاتی پیش هم دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، مواضع لندن را درباره حمله ایران علیه سرزمین‌های اشغالی اعلام کرده است.

ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه‌ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین‌های اشغالی را انجام داد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • فیلم| سخنگوی وزارت امور خارجه: اقدام ایران ضروری و متناسب بود و اهداف نظامی را مورد هدف قرار داد
  • پخش زنده| نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه
  • درخواست ضدایرانی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از انگلیس و فرانسه
  • کاردار ایران به وزارت خارجه انگلیس احضار شد
  • بیانیه ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی راهیان کربلا
  • درخواست کامرون از امیرعبداللهیان در پی عملیات «وعده صادق»
  • رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و لاوروف
  • دیدارمدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان
  • درخواست آلمان از شهروندان خود برای ترک ایران