Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر امروز موفق به رصد اخبار علمی، پزشکی نشده‌اید، در این بسته برترین اخبار پزشکی از نگاه کاربران را دنبال کنید.

روبات‌های کارگر مهندسان ایستگاه‌های فضایی فوق پیشرفته در دنیا می‌شوند
دانشمندان نسل جدیدی از روبات‌های کارگر با قابلیت‌های منحصربه فرد برای کار در فضا را طراحی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویری زیبا از انبار متروکه قدرتمند‌ترین شاتل فضایی دنیا
شاتل فضایی بوران یکی از رقبای سرسخت شاتل فضایی ناسا بود که به دلایل مختلفی پروژه ساخت آن هیچ گاه نهایی نشد.

سوتی ترامپ در گفت‌وگو با فضانوردان زن
دونالد ترامپ در زمان گفتگو با دو فضانورد زن ناسا که راهپیمایی فضایی انجام داده اند دچار اشتباه در بیان آمار‌های تاریخی شد.

جدایی سنجش از پذیرش در قبولی دانشگاه‌ها نیازمند اصلاح قوانین
رئیس سازمان سنجش گفت: جدایی سنجش از پذیرش در قبولی دانشگاه‌ها نیازمند اصلاح قوانین است.

آموزش و مشاوره سلامت «رایگان» در سراسر کشور
عضو انجمن کارشناسان بهداشت گفت: مردم در سراسر کشور می‌توانند با حضور در مراکز و پایگاه‌های بهداشتی از خدمات رایگان مشاوره‌های سلامت بهره ببرند.

دانشجویان شریف دستگاه نوین تصفیه فاضلاب را ساختند
یک دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف گفت: دستگاه تصفیه فاضلاب به روش نوین طراحی شده که پس از مراحل مختلف،فاضلاب به آب شرب تبدیل می‌کند.

ساماندهی املاک مازاد چه کمکی به آموزش و پرورش می‌کند؟
مدیرکل حقوقی و املاک وزارت آموزش و پرورش درباره مصوبه مجلس مربوط به ساماندهی املاک مازاد آموزش و پرورش و موارد استفاده آن توضیح داد.

چاق‌ها مراقب باشند که آسم در کمین است!
محققان دریافتند رابطه مستقیمی بین اضافه وزن و چاقی با احتمال ابتلا به آسم وجود دارد.

اعتیاد به دارو در دانشجویان علوم پزشکی بیشتر است
معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت گفت: اعتیاد به دارو در بین دانشجویان علوم پزشکی به ویژه در رشته‌هایی که دسترسی به دارو آسانتر بوده، نسبت به وزارت علومی‌ها بیشتر است.

عجیب‌ترین و وحشتناک‌ترین مرگ‌های جهان/ از همکلاسی خوشمزه تا خلال دندان مرگ آور
مرگ به دلایل مختلفی مانند بیماری، کهولت سن و حوادث رخ می دهد اما برخی از افراد به دلایل عجیب و وحشتناکی جان خود را از دست می دهند.

انتهای پیام/

عناوین پربازدید‌های علمی در ۲۷ مهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۰۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند

ماموریت «شنژو ۱۸» حامل ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی تیانگونگ عازم شد.

به گزارش ایسنا، آژانس فضایی چین امروز(۲۵ آوریل ۲۰۲۴) جدیدترین خدمه خود را دقایقی قبل در ماموریتی موسوم به شنژو ۱۸ سوار بر موشک لانگ مارچ به ایستگاه فضایی تیانگونگ فرستاد و این رویداد را به صورت زنده پخش کرد.

این سه فضانورد در ساعت ۸:۵۹ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۶:۲۹ به وقت ایران) سوار بر موشک لانگ مارچ ۲اف(Long March ۲F) از پایگاه فضایی جیوکوان(Jiuquan) در چین راهی فضا شدند.

طبق معمول، چین اسامی فضانوردان این ماموریت را روز قبل از انجام ماموریت فاش کرد. این کشور معمولاً تا یک روز قبل از انجام ماموریت، اسامی خدمه خود را فاش نمی‌کند.

ماموریت «شنژو ۱۸» هفتمین ماموریت فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی تیانگونگ است.

یه گوانگفو(Ye Guangfu) ۴۳ ساله که قبلاً در ماموریت شنژو ۱۳ در سال ۲۰۲۱ به فضا رفت و در سال ۲۰۲۲ به زمین بازگشت، در این ماموریت جدید نقش فرماندهی را بر عهده دارد و همچنین لی کانگ(Li Cong) ۳۴ ساله و لی گوانگسو(Li Guangsu) ۳۶ ساله که هر دو خلبانان جنگنده و فضانوردانی تازه کار هستند، وی را همراهی می‌کنند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این سه نفر حدود هفت ساعت پس از بلند شدن موشک به ایستگاه فضایی تیانگونگ خواهند رسید.

این ایستگاه فضایی در حال حاضر توسط سه فضانورد مأموریت «شنژو ۱۷» اداره می‌شود که در حال پایان دادن به دوره شش ماهه حضور خود در مدار زمین هستند.

سه فضانورد ماموریت شنژو ۱۸ در ماموریت ۶ ماهه خود به انجام وظایف مختلفی از جمله پیاده‌روی فضایی و رهاسازی محموله‌ها در فضا خواهند پرداخت.

لین شیچیانگ معاون مدیر آژانس فضایی چین در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته که برای اعلام نام فضانوردان حاضر در این ماموریت برگزار شده بود، گفت: فضانوردان شنژو ۱۸ شش محموله را از طریق ماژول قفل هوای ایستگاه رها خواهند کرد و دو تا سه فعالیت خارج از ایستگاه را اجرا خواهند کرد.

وی گفت: در طول فعالیت‌های خارج از ایستگاه، فضانوردان تقویت‌کننده‌های حفاظت در برابر زباله‌های فضایی و همچنین کابل‌ها و تجهیزات حیاتی را نصب می‌کنند و در صورت لزوم، بازرسی‌های خارج از ایستگاه را برای حفاظت بیشتر از ایمنی ایستگاه فضایی تیانگونگ انجام می‌دهند.

ایستگاه فضایی تیانگونگ که T شکل است، از سه جزء ماژول هسته تیان‌هه(Tianhe) که در آوریل ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد و ماژول‌های آزمایشگاهی ونتیان(Wentian) و منگتیان(Mengtian) که در سال ۲۰۲۲ به تیانگونگ اضافه شدند، تشکیل شده است.

ایستگاه فضایی تیانگونگ حدود ۲۰ درصد اندازه ایستگاه فضایی بین‌المللی است، اما ممکن است در آینده به همین شکل باقی نماند. مقامات چینی گفته‌اند که قصد دارند در آینده نه چندان دور ماژول‌های بیشتری را به این ایستگاه اضافه کنند.

انتظار می‌رود ماموریت شنژو ۱۸ حدود شش ماه طول بکشد. سرنشینان آن که هفت ساعت پس از پرتاب به تیانگونگ خواهند رسید، در آنجا با سه فضانورد ماموریت شنژو ۱۷ ملاقات خواهند کرد و سه فضانورد ماموریت شنژو ۱۷ چند روز بعد با فضاپیمای خود به زمین بازمی‌گردند.

چین در ماه آوریل سال ۲۰۲۱ مونتاژ ایستگاه فضایی تیانگونگ را در مدار پایین زمین آغاز کرد و حدود ۱۸ ماه بعد به پایان رساند. این کشور قصد دارد تا دست‌کم یک دهه آن را عملیاتی نگه دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند
  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • تداوم نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در قزوین
  • گشت‌های مشترک برای ساماندهی مشاوران املاک در استان قزوین ادامه دارد