Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روز شنبه روابط عمومی استانداری خوزستان، در این اطلاعیه آمده است: پیرو اطلاعیه روز۲۳ مهر امسال مبنی بر ورود اولین سامانه بارشی فصل پاییز درهفته جاری و با توجه به اطلاعیه سازمان مدیریت بحران کشور( اطلاعیه شماره ۱۰۸ در تاریخ ۲۷ مهر۹۸ سازمان هواشناسی کشور) با موضوع ورود سامانه بارشی ازغرب و شمال غرب به کشور از بعد از ظهر امروز ۲۷مهر و تشدید آن درروزهای پایانی هفته جاری دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین با پیش بینی بارش باران گاهی با رعدوبرق ، وزش باد به نسبت شدید وکاهش محسوس دما در ارتفاعات خوزستان در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۸ و۲۹ مهر۹۸، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب ، مه آلودگی جاده های کوهستانی و سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد.

علاوه بر این با پیش بینی وقوع شرایط مشابه دربرخی استانهای مجاور خوزستان ؛ لازم است فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی مربوطه ضمن آماده‌باش کامل واحدهای تابعه استانی و شهرستان نسبت به برقراری کشیک شبانه روزی اقدام و تهمیدات لازم در این زمینه را در دستور کار قرار دهند.

ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان در ادامه از شهروندان به ویژه روستاییان ، عشایر ، بیماران دارای مشکلات تنفسی وقلبی و عروقی ، کشاورزان ،دامداران، مسافران، رانندگان و افراد ساکن درمناطق مرتفع و محل های در معرض خطر سیلاب، صاعقه، تندباد، سرمازدگی و مه آلودگی خواست تا ضمن رعایت نکات ایمنی از تردد غیر ضروری درمناطق مرتفع و پرخطر درمدت یاد شده خودداری کنند.

بر اساس این گزارش، مدیرکل هواشناسی استان خوزستان با اشاره به اینکه آسمان استان تا ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری با احتمال رشد ابر و بارش پراکنده و رعدوبرق به ویژه در نیمه شمالی  و شرقی استان  پیش‌بینی می‌شود، افزود: انتظار می‌رود از یکشنبه تا اواخر هفته آینده همچنان شاهد وجود ناپایداریها درهوای استان به شکل افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و تندباد لحظه‌ای به ویژه در نیمه شمالی و شرقی استان باشیم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۰۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی با شدت گرفتن بارش‌های رگبار و صاعقه در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ هواشناسی استان با صدور هشدار نارنجی شدت گرفتن ناپایداری بارش‌های رگبار و صاعقه را در اصفهان پیش بینی کرد.
سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور دو هشدار نارنجی و زرد از ورود سامانه همرفتی، بارش، باد و رعدوبرق و شدت گرفتن ناپایداری همراه با شرایط ابرناکی، وزش تندباد و طوفان لحظه‌ای در مناطق مستعد خبر داد.
لیلا امینی افزود: بررسی خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد، امروز بعدازظهر با گذر موج ناپایدار شاهد ناپایداری‌هایی محلی خواهیم بود که اوج آن در ساعاتی و اوایل شب خواهد بود.
وی افزود: تا اوایل وقت پنجشنبه با شدت گرفتن ناپایداری انتظار شرایط ابرناکی، وزش تندباد و طوفان لحظه‌ای، رگبار و رعدوبرق و در نواحی غربی، شمالی و شمال شرقی احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره صدور هشدار سطح نارنجی با ورود سامانه همرفتی، بارش، باد و رعدوبرق از بعدازظهر فردا تا پایان وقت چهارشنبه در استان، گفت: فعالیت این سامانه با رگبار، رعدوبرق، تگرگ، وزش تندباد و طوفان لحظه‌ای، کاهش نسبی دما همراه خواهد بود.
امینی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در تمام مناطق استان به ویژه اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خوروبیابانک، دهاقان، فلاورجان، شهرضا، لنجان (زرین‌شهر)، نائین، نطنز، ورزنه و اصفهان، گفت: جاری شدن روان آب و اختلال در تردد، لغزندگی در گردنه‌های کوهستانی و جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، تنش دمایی در سالن دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها، باغات و مزارع، احتمال سقوط از ارتفاع، اشیا و سقوط درختان کهن از مخاطرات این سامانه است.
وی گفت: تحکیم انواع سازه‌ها، نداشتن صعود به ارتفاعات، کوهنوردی و گردشگری، نداشتن توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، محافظت از محصولات کشاورزی، هر نوع اقدام احتیاطی دیگر با توجه به فصل بارش، اقدامات لازم توسط مسئولان جهت لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و مدیریت راه‌ها، مدیریت کوچ عشایر و صنعت کشاورزی توصیه می‌شود.

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی در اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • هوای استان صاف تا کمی ابری تا دوشنبه
  • پایداری آسمان استان از امروز تا دوشنبه
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • سامانه ناپایدار بارشی تا چهارشنبه در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • هشدار هواشناسی خراسان رضوی درباره بارش‌های رگباری و افزایش شدت وزش باد
  • تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها 
  • هشدار نارنجی با شدت گرفتن بارش‌های رگبار و صاعقه در اصفهان