Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهیل اسعد گفت: برای راهپیمایی اربعین از تعدادی خبرنگار خارجی دعوت کردیم که از جمعیت میلیونی مردم گزارش تهیه کنند اما برخی از دولت ها مانع از حضور آنان شده اند. ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

سهیل اسعد اندیشمند آرژانتینی و از مبلغین بین‌المللی اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا در مورد جهانی‌سازی پیاده‌روی اربعین و انتقال این فرهنگ به مردم جهان گفت: وقتی صحبت از یک کار رسانه‌ای بین‌المللی می‌شود باید توجه داشت که این مسئله دارای درجاتی است؛ به نظرم بُعد بین‌المللی هر اتفاق به معنای اینکه به همه دنیا برسیم،‌ ایده‌آل است؛ همانطور که می‌دانید توسعه بین‌المللی کارهای رسانه‌ای این‌گونه نیست که یک‌روزه بتوانیم به همه دنیا برسیم؛ معمولا کارهای رسانه‌ای، فرهنگی،‌ مستندسازی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. این‌گونه است که باید از یک نقطه شروع شده و این دایره آرام‌آرام وسعت پیدا کند و جهانی شود.

وی ادامه داد: دقت داشته باشید که کار بین‌المللی بسیار سخت است؛ زبان‌های مختلف، فرهنگ‌ها، مرزهای جغرافیایی، مسافت‌ها و ... کار را سخت می‌کند و از همین منظر امکانات کار بین‌المللی با امکانات کار درون مرزی فرق‌ دارد؛ البته نمی‌توانیم بگوییم که کار بین‌المللی انجام نشده است اما امکانات‌ و تجربه‌مان محدود است؛ کار رسانه‌ای بین‌المللی نیاز به پیگیری میدانی و تسهیلاتی دارد که باید فراهم شود.

این مبلغ آرژانتینی افزود: علاوه‌براین، جو سیاسی و فشارهایی از سوی دشمنان حاکم است که اجازه نمی‌دهند در این مرحله فرهنگ اربعین، بین‌المللی شود،  بنابراین برای رساندن پیام جهانی اربعین به مخاطبان دیگر کشورها علاوه بر انجام کار رسانه‌ای باید با فشارهای سیاسی دشمنان هم مقابله کرد.

اسعد در پاسخ به سوالی مبنی بر واکنش یک مستندساز بین‌المللی برای حضور در بزرگترین راهپیمایی مردمی جهان چیست، گفت: دولت ها اجازه حضور مستندسازان حرفه‌ای را برای شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین نمی دهند. ما در یک تجربه کوچکتر، موضوع حضور خبرنگاران در این پیاده‌روی را مطرح کردیم و گفتیم که شما بیایید و از این راهیپمایی بزرگ مردمی گزارش و مقاله تهیه کنید و در رسانه‌هایتان انتشار دهید؛ برای مثال از یک روزنامه‌نگار فرانسوی دعوت کردیم، باید بگویم بسیاری از افرادی که دعوت کردیم، اجازه پیدا نکردند که حضور یابند؛ خیلی شفاف هم این موضوع را به ما گفتند که فلانی اجازه ندارد به درخواست شما پاسخ مثبت دهد. بنابراین اگر از تاثیر سیاست صحبت کردم به این دلیل است که قضیه بالاتر از رسانه، امکانات خبری و ... است. موکد می‌گویم «در معادلات آنان قضیه اربعین نباید منتشر شود و ماجرای امام حسین نباید به گوش دنیا برسد» بنابراین تلاش می‌کنند که هر پل ارتباطی و راهی که باز می‌شود تا این پیام را به گوش مردم جهان برساند، ببندند. مخفی هم نیست و دشمن علنی می‌گوید که نباید هیچ خبری از این ماجرا منتشر شود.

این کارشناس مذهبی در مورد راه‌های عبور از بایکوت رسانه‌ای گفت: در مواردی یک سری باب‌هایی در رسانه‌های دنیا باز می‌شود که با ما مشترک است؛ برای مثال، در زمان ریاست‌جمهوری چاوز در ونزوئلا، ماهواره ونزوئلایی یکی از رسانه‌هایی بود که همراهی می‌کرد و حتی فیلم «اصحاب کهف»، «مریم مقدس» و «امام‌علی» را برای مخاطبان آمریکای لاتین پخش کرد؛ باید سعی کنیم از این موارد بیشتر پیدا کنیم، برای مثال، می‌توان روی رسانه‌های کشورهایی مثل چین، کره‌شمالی، روسیه، کشورهای آمریکای لاتین و ... حساب باز کرد. من فکر می‌کنم که باید از ظرفیت جبهه‌ای در دنیا که با ما مشترک هستند استفاده کنیم. معتقدم که راه‌های آلترناتیو زیادی برای رسانه‌ای کردن راهپیمایی اربعین و رساندن صدای اسلام به جهانیان داریم.

سهیل اسعد در مورد ساخت مستندهای اربعینی درخواستی را از فیلمسازان مطرح کرد و گفت: الفبای مستندسازی این است که فیلمساز قبل از ورود به صحنه چارچوب و سناریو داشته باشد. مستندسازانی را دیده‌ام که دوربین به دست گرفته و تصویربرداری می‌کنند؛ ازشان می‌پرسم که چه کار می‌کنید؟ می‌گویند که فعلا فیلمبرداری می‌کنیم. تعجب می‌کنم؛ این که ادبیات مستندسازی نیست؛ در فیلمسازی همیشه می‌گویند که باید هدف را مشخص کنید؛ سپس براساس آن هدف مخاطب‌تان را مشخص کنید، موضوع را پیدا کنید و ... ما در مدیریت اسلامی داریم که مرحله قبل از اجرا حساس‌ترین مرحله است، این مرحله شامل تحقیق، پژوهش، حضور در میدان و ... است. وقتی این مرحله پرحجم که انرژی زیادی از شما می‌گیرد به اتمام رسید، اجرا بسیار ساده است. متاسفانه ما برعکس عمل می‌کنیم، در مرحله برنامه‌ریزی ضعیف عمل می‌کنیم و همه انرژی خود را در مرحله اجرا خرج می‌کنیم. این ضعف مدیریتی ساخت مستند است.

او در پایان گفت: به نظرم تفصیلات اربعین هر کدام یک سوژه جدید است که باید دیده شود، لازم است دقت‌های بیشتری به موضوعات ریز داشته باشیم که حتی در مواردی می‌تواند برای مخاطب بین‌المللی جذاب باشد. گاهی اوقات شما می‌توانید یک حرف را به صورت غیرمستقیم بزنید که شاید بهتر هم دیده شود.

210 فیلم مستند متقاضی «جایزه شهید آوینی» شدند

انتهای پیام/ 

R1539/P/S4,1430/CT3 واژه های کاربردی مرتبط سینمای مستند اربعین مستند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سینمای مستند اربعین مستند سینمای مستند اربعین مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۰۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۴ سالگی صدای دوست داشتنی

رادیو در طول این سال‌ها همیشه نشان داده رسانه‌ای به‌لحظه و به‌روز است و با این‌که روز به روز شاهد گسترش رسانه‌های جمعی تصویری و کلامی هستیم اما همچنان رادیو در سپهر رسانه می‌درخشد. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، مگر می‌شود پیچ رادیو را بچرخانیم و یاد خاطرات قدیمی‌مان از این رسانه که همچنان در سپهر رسانه می‌درخشد، نیفتیم. خاطراتی گره خورده با صدای عذرا وکیلی برای برنامه سلام کوچولو، مریم نشیبا و برنامه شب بخیر کوچولو و صدای هنرمندانی همچون زنده‌یاد منوچهر نوذری، زنده‌یاد فرهنگ مهرپرور، مهران امامیه، منوچهر آذری و...در برنامه صبح جمعه با شما.مگر می‌شود از قصه‌های ظهر جمعه حرف بزنیم و قصه‌های شنیدنی این برنامه را فراموش کرده باشیم.

تمام این خاطرات در پستوی ذهن‌مان به یاد مانده و از خاطرات آن زمان برای نسل‌های جوان این دوره تعریف می‌کنیم که چطور شانه به شانه کنار هم پای جعبه صدا می‌نشستیم و برنامه‌های رادیو را با علاقه گوش می‌دادیم. ‌اغراق نیست اگر بگوییم در روزهای پرالتهاب جنگ، صدای رادیو، تنها همدم مردم بود و به واسطه این رسانه از حال عزیزان‌شان در جبهه نبرد باخبر می‌شدند. رادیو در طول این سال‌ها همیشه نشان داده رسانه‌ای به‌لحظه و به‌روز است و با این‌که روز به روز شاهد گسترش رسانه‌های جمعی تصویری و کلامی هستیم اما همچنان رادیو در سپهر رسانه می‌درخشد و اهالی رادیو با جان و دل برای این رسانه زحمت می‌کشند. به بهانه هشتاد و چهارمین بهار رادیو در ایران  سراغ رادیویی‌ها از نسل گذشته و جوان رفتیم و پای حرف‌های آنها نشستیم.
   
رادیو؛ خانه من است
سعید توکلی از گویندگان با‌تجربه رادیو صحبت‌هایش درباره رسانه‌ای همچون رادیو را این طور شروع می‌کند و به جام‌جم می‌گوید: نمی‌شود به رادیو گفت محل کار‌، بلکه از دید من‌ رادیو خانه است ومن همیشه این نگاه را به این رسانه داشته‌ام.این گوینده با اشاره به آغاز همکاری‌اش از 19سالگی با باشگاه رادیویی جوان ادامه می‌دهد:استاد ما امیر نوری بود که در انتخاب نیرو بسیار سختگیر و جدی بود اما خوشبختانه من انتخاب شدم و فعالیتم را در رادیو و با شیفت شب شروع کردم. به یاد دارم کمتر از یک هفته برنامه زنده به من واگذار شد که برای گویندگان تازه‌وارد رادیو اتفاقی نادر محسوب می‌شد. توکلی عنوان می‌کند: من از ابتدا هم با عشق و علاقه کارم را شروع کردم و همچنان هم ادامه می‌دهم. هر سال که سالروز رادیو فرا می‌رسد با خودم می‌گویم که رادیو در این سال‌ها خیلی تخصصی‌تر و صاحب تجربیاتی ارزشمند شده است. هنوز رادیو پویایی‌اش را حفظ کرده و هرگز آن را از دست نداده است. گویندگان پیشکسوت آموخته‌های‌شان را به جوان‌ترها انتقال داده‌اند و همیشه مراقب آداب گویندگی بودند. معتقدم رادیو برای کار کردن مناسکی دارد و افرادی که در این رسانه فعالیت می‌کنند باید این مناسک را در کار رعایت کنند. خدا را شاکریم که آقای بخشی‌زاده، معاون صدا بسیار کار‌بلد و حرفه‌ای هستند و تلاش‌شان همیشه حمایت از نیروهای ارزشمند رادیو بوده است. این گوینده با اشاره به این‌که رادیو همیشه رسانه گرمی است، تاکید می‌کند: امیدوارم همیشه این رسانه با قدرت به فعالیتش ادامه دهد. در طول این سال‌ها هم خاطرات بسیاری دارم اما یکی از خاطراتم به اولین کارم باز‌می‌گردد که خودم را برای خواندن یک متن عرفانی آماده کرده بودم تا با تمرکز بخوانم اما یکباره مگس بزرگی که به میکروفن رادیو علاقه‌مند بود، وارد استودیو شد و مرتب از جلوی میکروفن عبور می‌کرد تا این‌که به سختی از پس آن بر آمدیم!
   
اول به عشق اجرا اما بعد برنامه‌سازی!
ساجد قدوسیان، تهیه‌کننده، سردبیر و کارگردان برنامه «صبح جمعه با شماست»‌. او همزمان با این برنامه سردبیر و کارگردان برنامه «شهر فرنگ» رادیو صبا، تهیه‌کننده و کارگردان «زیرخط ورزش» رادیو ایران، تهیه‌کننده مسابقه رادیویی «یک دو صدا» هم هست. وی می‌گوید: بیش از 17‌-16 سال است که رادیو جزو اعضای خانواده من شده و بیشتر وقتم را در رادیو می‌گذرانم. مسلما اگر در طول این سال‌ها رادیو را دوست نداشتم، نمی‌توانستم با این رسانه همکاری کنم. وی با اشاره به این‌که علاقه‌مند و دغدغه‌مند موضوعات حوزه فرهنگی و هنری است، ادامه می‌دهد: از آنجا که رادیو، رسانه‌ای گرم، فرهنگی و هنری است، به فعالیت در این رسانه علاقه‌مند شدم و هنوز هم با همان عشقی که روز اول وارد رادیو شدم به کارم ادامه می‌دهم. یکی از خاطرات تلخ من مربوط به فوت هنرمندان عزیزی می‌شود که روزگاری در رادیو فعالیت داشتند و حالا کنار ما نیستند. یکی از این افراد استاد صادق عبداللهی بود که نویسندگی طنز را آموزش می‌داد و شاگردان بسیاری تربیت کرد. واقعا برای تک تک ما رادیویی‌ها مدرس بسیار خوبی بودند. قدوسیان با نقبی به خاطرات گذشته می‌گوید: آشنایی من با رادیو به دوران خردسالی برمی‌گردد. زمانی که رادیو را روشن می‌کردم و شنونده برنامه‌های صبح و عصر رادیو جوان بودم. همچنین خانواده‌ام مشوق ورود من به رادیو بودند چون در عرصه نمایش در حوزه تئاتر فعالیت جدی داشتم و علاقه‌مند به این حوزه.علاقه‌مند بودم.  البته من برای بازیگری، نویسندگی و اجرا وارد رادیو شدم و نه به نیت برنامه‌سازی، اما بنا به تشخیص مهندس احمدپور مدیر وقت رادیو البرز وارد کار برنامه‌سازی شدم. 
   
رادیو؛ رسانه‌ای بی‌بدیل
رضا ملایی، گوینده رادیو معارف از سال 1379 فعالیتش را با رادیو آغاز کرده است. وی درباره ورودش به رادیو این طور می‌گوید: در پی فراخوان جذب گزارشگر و حسب علاقه‌ای که به این کار داشتم، گزارشگری در رادیو را شروع کردم. مشوقم در آن زمان دوستی به نام آقای قائمی‌نسب بود که در آن سال‌ها برای رادیو گزارشگری می‌کرد. هنوز هم بعد از گذشت این همه سال، انتخابم رادیو است، چرا که عاشق این رسانه هستم. ملایی ادامه می‌دهد: رادیو رسانه‌ای بی‌بدیل، گرم، صمیمی، تاثیرگذار و در یک جمله جذاب‌تر از همه رسانه‌های دیداری، نوشتاری و... است. این گوینده درباره همکاری‌اش با تلویزیون بیان می‌کند: چند دوره‌ در تلویزیون کار کردم از جمله شبکه سه و برنامه‌های ماه رمضان، افطار، محرم و .... اما در حال حاضر در رادیو مشغول فعالیت هستم و یازده سال متوالی اجرای برنامه زنده «مهربان باشیم» رادیو معارف را به عهده دارم که برنامه مهم صبحگاهی این شبکه محسوب می‌شود. گوینده رادیو معارف با اشاره به دلایل ماندگاری برخی برنامه‌های رادیویی می‌افزاید: به روز بودن محتوا، قالب برنامه، جسارت و دانش گوینده در کنار صمیمیت گوینده با مخاطب از عوامل ماندگاری برنامه‌های رادیویی است. ملایی درباره سال‌هایی که در رادیو کار کرده و حس و حالش توضیح می‌دهد: بیش از 20 سال است که در بخش‌های مختلف رادیو و حدود 17 سال در گویندگی و گزارشگری کار کردم اما احساسم همان احساس روزهای آغازین فعالیتم است. تمام لحظات گویندگی و گزارشگری برایم خاطره بوده و هست‌، به‌ویژه اجرا و گزارش از مراسم اربعین اباعبدا... الحسین(ع ) در مسیر پیاده‌‌روی. وی با توصیه به علاقه‌مندان این حوزه ادامه می‌دهد: با سواد کافی درباره رسانه و به ویژه رادیو وارد این حرفه شوید و از ابتدا تا هر زمان که هستند از آموزش اساتید و پیشکسوتان غافل نباشند.ملایی درباره این پرسش که مهم‌ترین ویژگی شاخص کار شما چیست، تصریح می‌کند: صداقت، بی‌‌‌تکلف بودن، صمیمیت با شنونده و البته مطالعه مداوم را در کارم بی‌تاثیر نمی‌دانم. معتقدم سواد رسانه‌ای و آموزش مستمر هم می‌تواند از رموز موفقیت و ماندگاری در رادیو باشد. 
   
حال خوب با رادیو 
سیدحامد نجم‌الهدی، گوینده رادیو با تاکید بر جمله پیشکسوتان رادیو بیان می‌کند: همیشه بزرگ‌ترهای رادیو به ما گفته‌اند که افرادی می‌توانند در رادیو فعالیت کنند که عاشق باشند و حالا بعد از گذشت یک دهه فعالیت در این رسانه به این جمله رسیده‌ام. برای ما رادیویی‌ها دیده شدن مهم نیست، بلکه می‌خواهیم عاشقانه فعالیت کنیم و به کارمان ادامه بدهیم اما آنچه اهمیت دارد این که حال‌مان در رادیو خوب است و من هنوز هم از گویندگی برنامه‌های رادیویی لذت می‌برم و با عشق پشت میکروفن می‌نشینم. وی ادامه می‌دهد: از سوی دیگر مخاطبان هم حس نزدیکی با ما رادیویی‌ها دارند و این ویژگی رادیوست که حس صمیمت با مخاطب دارد. ضمن این‌که هر روزی که ما در این رسانه فعالیت می‌کنیم، خاطرات زیادی شکل می‌گیرد، خاطراتی که گره خورده به برنامه‌ها، مناسبت‌ها و... وقتی هر روز صبح پشت میکروفن می‌نشینم و به همه مردم سلام می‌کنم، حس‌های خوب خودم را به شنوندگان منتقل می‌کنم، آدم‌هایی که در اقصی نقاط ایران شنونده برنامه هستند و بودند. این گوینده بیان می‌کند: البته من از کودکی شنونده رادیو بودم. یادم هست کلاس سوم یا چهارم ابتدایی بودم که پدرم برایم یک رادیوی کوچک خرید و آمد در مدرسه و به من کادو داد. از همان زمان من رادیو را گوش می‌دادم و خاطرات زیادی از برنامه‌های «صبح جمعه با شما»،«قصه شب» و حالا«شب بخیر کوچولو» دارم. خوشحالم در رادیو کار می‌کنم و بخشی از خاطرات کودکی من با این رسانه گره خورده است. تا این‌که قسمت شد و وارد این رسانه شدم. امیدوارم رادیو همیشه پویایی‌اش را برای مخاطبان حفظ کند و همیشه با برنامه‌های شاخص به ارتقای علمی شنوندگان منجر شود.
   
از 18 سالگی تا امروز رادیویی‌ام!
فاطمه امجدیان از گویندگان رادیو است که تا امروز برنامه‌های متنوعی اجرا کرده است. وی از 18 سالگی وارد رادیو شد و از آن مقطع تاکنون با این رسانه همکاری می‌کند. این گوینده صحبت‌هایش را این طور شروع می‌کند: بدون شک رادیو هر لحظه‌اش برای من دانشگاه است و معتقدم بزرگ‌ترین دانشگاهی که می‌توانستم و می‌توانم در آن تجربه کسب کنم، رادیو است. این رسانه افراد بزرگ و شریفی دارد که برای ما جوان‌ترها کلاس درس است. ثانیه به ثانیه رادیو برای من همراه با حس‌های مثبت، انرژی خوب و مفاهیم کاربردی برای یادگیری است.وی ادامه می‌دهد: هیچ وقت از یادم نمی‌رود وقتی اولین بار که پشت میکروفن رادیو نشستم و با دنیای عجیب رادیو آشنا شدم، برایم خیلی جالب بود. همین الان هم بعد از گذشت هفت سال از فعالیتم در رادیو همچنان همان حس غریب و دوست‌داشتنی را دارم و تجربه می‌کنم. در این زمینه خانواده‌ام هم مشوق و هم منتقدم بودند تا روز به روز رشد کنم. آنها شنونده برنامه‌های من هستند و صریح‌ترین نقدها را همیشه از پدر و مادرم می‌شنوم. همچنین از اساتید هم خیلی یاد می‌گیرم. خوشحالم رادیویی هستم و کنار اساتید و پیشکسوتان یاد می‌گیرم. از این‌که جمع رادیو مرا همچون اعضای خانواده‌شان می‌بینند، برایم حس‌ خوبی به همراه دارد و خدا را شاکرم. ضمن این‌که هرگز فراموش نمی‌کنم که رادیو خانواده اصلی من است و همیشه با صدای بلند اعلام کرده‌ام که من یک رادیویی‌ام.
   
رادیو؛ رسانه‌ای که مخاطب را به فکر وا می‌دارد
 کیوان همتی، از گویندگان رادیو ایران ورودش به رادیو را این طور بیان می‌کند: من از اواسط دهه هفتاد فعالیتم را در رادیو تهران به عنوان گزارشگر شروع کردم و بعدها وارد عرصه گویندگی شدم. مشوق من در دانشگاه استاد شجاعی‌وفا بود و بعد از مدتی فعالیت به من پیشنهاد داد از گزارشگری به سمت گویندگی بروم. کیوان همتی در پاسخ به این پرسش که آیا هنوز هم به حرفه گویندگی علاقه‌مند است یا نه؟ توضیح می‌دهد: بله هنوز هم عاشق این حرفه هستم و خیلی هم سختی کشیدم و به اینجا رسیدم، چون در گذشته هر فردی به راحتی نمی‌توانست پشت میکروفن بنشیند و گویندگی کند. معتقدم اگر در هر کاری عشق با صداقت کاری و حرفه‌ای همراه باشد، امکان ندارد موفقیت حاصل نشود.همتی نظرش را درباره رادیو این‌گونه بیان می‌کند: رادیو در بین رسانه‌ها به رسانه گرم معروف است، حال رسانه گرم معنی‌اش چیست؟ یعنی مرغ خیال شنونده و مخاطب با شنیدن رادیو به پرواز در می‌آید و دنبال جست‌وجو می‌رود. ضمن این‌که رادیو آدم را به فکر وا می‌دارد و همین شاخصه خیلی ارزشمند هست و مخاطب با شنیدن رادیو زمانش را به هدر نمی‌دهد و همیشه در حال آموختن است.

منبع: جام‌جم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مردم پنج دهه از صدای اسکویی خاطره دارند
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی اعتبار۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین امسال
  • ۸۴ سالگی صدای دوست داشتنی
  • ۸۴سالگی صدای دوست‌داشتنی
  • اولتیماتم ‌‌استانداری به مدیران بی‌برنامه سیستان و بلوچستان
  • شیخ اکبری، رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • کنگره بین المللی سلامت اربعین برگزار می‌شود
  • شیخ اکبری، مشاور رئیس سازمان و رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • دشمنان در تلاش برای منفی جلوه دادن «طرح نور: هستند