Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنا بر گفته مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حدود ۶۰ درصد زائران امام حسین ( ع ) در مراسم اربعین از مرز مهران تردد کرده‌اند.

داریوش باقرجوان با بیان اینکه امسال نسبت به سال‌های گذشته از شرایط خاصی در اربعین حسینی برخوردار بودیم و همین امر باعث شد تا برنامه‌ریزی‌ها برای خروج زائران ۱۰ روز زودتر انجام شود، افزود: در همین راستا، طرح جابه‌جایی اربعین از ۱۰ مهرماه آغاز شد و تا به امروز نیز ادامه دارد، این در حالی است که عمدتا سفرهای رفت، رو به اتمام است و زائران در حال بازگشت به کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص تعداد ناوگانی که در این ایام به زائران خدمات ارائه داده است، تصریح کرد: برای جابه‌جایی زائران در اربعین حسینی، ۹۰۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی کشور در کنار ۴۰ هزار دستگاه ناوگان سواری کرایه و مینی‌بوسی در حال ارائه خدمات از سراسر کشور به سمت مرزهای چهارگانه و به همین نسبت نیز برای بازگشت به داخل کشور هستند و این خدمات تا به امروز ادامه داشته است.

این مسئول با یادآوری اینکه نیاز بود هماهنگی و برنامه‌ریزی منسجمی در همین راستا انجام شود، ادامه داد: نزدیک به ۷۰۰ نفر از عوامل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها فقط در مرز مهران و پایانه برکت به ارائه خدمات مشغول‌اند که باید به این تعداد، همکاران اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام و نیز سایر استان‌ها هم که در این مکان‌ها مستقر بوده و در حال ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی هستند، اشاره کرد.

باقرجوان با بیان اینکه حجم ورود و تعداد زائرانی که در حال ورود به کشور عراق هستند، بسیار بالا بوده و به همین نسبت ناوگانی هم که عهده‌دار حمل و نقل و جابه‌جایی مسافران را بر عهده دارد با تعداد ناوگان بیشتری در این عرصه حضور دارد، اظهار کرد: روز گذشته در مرز مهران نزدیک به ۳۶۰۰ دستگاه اتوبوس از پایانه برکت خارج شدند. همچنین پایانه‌های مرزی شلمچه بعد از مرز مهران و چزابه و در نهایت مرز خسروی نیز از استقبال خوب زائران برخوردار بود و جابه‌جایی زائران اربعین حسینی در این مرزها هم‌اکنون در حال انجام است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: خوشبختانه در برهه کنونی، یک بسیج عمومی و همگانی در شرکت‌های حوزه حمل و نقل مسافر، رانندگان، مالکان وسایط نقلیه و نیز همکاران ادارات‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سراسر کشور، چه در استان‌های خود به عنوان پشتیبانی‌کننده مرزهای چهارگانه زیارت اربعین و چه در مرزها برای اینکه بتوانند زائران را به‌موقع به مقاصدشان برسانند، ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز روز اربعین است و به طور حتم شاهد ورود گسترده‌تری از زائران خواهیم بود و به همین نسبت نیز برنامه‌ریزی شده تا از سراسر کشور اتوبوس‌های بیشتری وارد پایانه‌های مرزی شود، بیان کرد: تلاش همه همکاران در بخش حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این است که با سرعت و ایمنی مناسب، زائران از مرزها خارج شده و به مقاصدشان برسند./ مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۵۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های اربعین در مهران اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا روز پنجشنبه در جریان سفر به شهرستان مهران گفت: پروژه‌های مورد بازدید در این سفر با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: امیدواریم با تلاش جمعی و حضور میدانی و موثر مدیران استانی، در خدمت‌گذاری بیشتر به زائران‌حسینی و مردم شریف شهرستان مهران توفیق داشته باشیم.

کد خبر 6082108

دیگر خبرها

  • ۱۳۵۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های اربعین در مهران اختصاص یافت
  • طرح نوروزی راهداری کردستان به روایت آمار
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • ۴۸ اکیپ راهداری خراسان جنوبی برای سیلاب آماده باش هستند
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 
  • آماده باش نیروهای راهداری هرمزگان پس از هشدار قرمز سازمان هواشناسی کشور
  • اجرا طرح‌های راهداری بوشهر با یک‌هزار میلیارد تومان
  • هشدار هواشناسی در سیستان و بلوچستان/ آماده باش نیروهای راهداری
  • آماده باش نیروهای راهداری سیستان و بلوچستان در پی هشدار قرمز سازمان هواشناسی