Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد سبهانی مدیر پایانه مسافری چذابه گفت: از اول ماه صفر تاکنون، در مجموع ۳۳۶ هزار و ۹۵۳ زائر اربعین حسینی از این پایانه مرزی به شهر‌های مقدس عراق مشرف شده اند.

او با بیان اینکه در اربعین پارسال ۲۳۷ هزار نفر و در اربعین سال پیش از آن حدود ۴۰۰ هزار نفر بود، اظهار داشت: مقایسه آمار‌ها نشان از افزایش ۱۰۰ هزار نفری تردد را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سبهانی تصریح کرد: حذف روادید از سوی دولت عراق و بهبود زیرساخت‌های این پایانه مرزی در مقایسه با سال‌های گذشته از دلایل مهم افزایش سفر زائران اربعین حسینی از مرز چذابه است.

این مقام مسئول اذعان داشت: ۲۳۰ هزار زائر نیز تا ساعت۲۴ جمعه شب از طریق پایانه مرزی چذابه به مهین اسلامی بازگشته اند.

مدیر پایانه مسافری چذابه ادامه داد: در شبانه روز گذشته (ساعت ۲۴ پنچشنبه تا ساعت ۲۴ جمعه شب) ۳۱هزار زائر از طریق گذرگاه مرزی چذابه به کشور بازگشته اند و تعداد زائران خروجی از این پایانه تنها یک هزار و ۸۰۰ زائر بود.

احمد سبهانی پیش بینی کرد میزان خروج زائران از پایانه مرزی چذابه در ۲ روز آینده نیز باز هم کاهش یابد و تعداد ورودی به کشور نیز روندی کاهشی نسبت به شبانه روز گذشته داشته باشد.

انتهای پیام/گ

افزایش تردد زائران در پایانه مرزی چذابه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عتبات عالیات حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۰۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، امروز نشست روسای ستاد‌های عتبات عالیات شهرستان‌های استان در روستای مهموئی بیرجند برگزار شد تا در آن برنامه‌های این ستاد‌ها در سال ۱۴۰۳ ابلاغ شود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در این مراسم گفت: تعهد مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات در سال ۱۴۰۲، ۱۷۰ درصد محقق شده است.
جوینده افزود: هر نفر ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان تعهد داشته اند در حالی که ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان محقق شده که نشان از عشق و ارادت مردمان استان به اهل بیت (ع) است و این رقم قطعا در سال ۱۴۰۳ افزایش خواهد یافت.
با اشاره به اینکه روستای مهمویی روستای نمونه کشور در کمک به بازسازی عتبات عالیات است گفت: بطور میانگین هر نفر از مردم این روستای ۷۵۰ نفری در سال گذشته ۴۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان به عتبات کمک کرده اند که یک رکورد است.
صالحی مسئول استان‌های ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور هم با اشاره به ارادت مردم ایران به اهل بیت (ع) گفت: در این بین مردم خراسان جنوبی سرآمد کشورند که نشان ولایت مداری مردمان این استان است.
در این مراسم از ستاد‌های برتر عتبات عالیات استان نیز تجلیل شد.
همچنین عصر امروز با حضور استاندار از رئیس شورای اسلامی روستای مهموئی به عنوان روستای نمونه کشور در بازسازی عتبات عالیات تجلیل شد.
استاندار در این دیدار با تجلیل از عشق و ارادت مردم روستای مهمویی برای بازسازی عتبات عالیات گفت: خراسان جنوبی الگویی برای بازسازی عتبات است و این کم‌های علاوه بر بازسازی اعتاب مقدسه، زمینه فرهنگ سازی برای این امر مقدس را هم فراهم می‌کند.
آقای قناعت با اشاره به خشکالی بیش از ۲ دهه در استان گفت: برای حل مشکل خشکسالی دولت سیزدهم طرح انتقال آب از دریای عمان را در دستور کار دارد که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۴ اولین سهمیه آب از این طریق به استان اختصاص می‌یابد.
در این جلسه مشکلات روستای مهموئی از جمله برق رسانی به بارگاه‌های زرشک، تکمیل سالن ورزشی و الحاق زمین مطرح شد که مقرر شد در جلسه‌ای با حضور استاندار بررسی شود.
همپنین امروز طرح آبرسانی به روستای مهمویی آغاز شد و قرار شد تا هفته دولت امسال به بهره برداری برسد.

دیگر خبرها

  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403