Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه (۲۷ مهر) پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی امروز بعدازظهر با ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب به کشور، فعالیت این سامانه آغاز خواهد شد و با توجه به گذر متناوب امواج این سامانه، از فردا (یکشنبه، ۲۸ مهر) تا روزهای پایانی هفته، ضمن تشدید فعالیت این سامانه، بخش‌هایی از شمال غرب، سواحل دریای خزر، غرب، جنوب غرب، مرکز، دامنه های مرکزی و شمالی زاگرس و دامنه های جنوبی البرز مرکزی را در بر می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیامد ورود این سامانه، بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد (گاهی به نسبت شدید)، در ارتفاعات و نواحی کوهستانی شمال غرب و ارتفاعات البرز بارش باران و برف و کاهش محسوس دما (حدود ۶ تا ۸ درجه سلسیوس در بخش‌های شمالی کشور) خواهد بود.
همچنین از فردا در بخش‌های شمالی کشور در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، ارتفاعات خوزستان، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز مرکزی در شمال استان های البرز، تهران و سمنان روی می دهد و از روز دوشنبه (۲۹ مهر) برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، همدان، غرب مرکزی، ایلام، لرستان، ارتفاعات خوزستان، مازندران، گلستان، غرب خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی در شمال استان‌های البرز، تهران و سمنان و از سه شنبه (۳۰ مهر) جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، شمال لرستان، غرب مرکزی رگبار باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد به نسبت شدید و کاهش محسوس دما ۶ تا ۸ درجه پیش‌بینی شده است.
بر اساس این گزارش، احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه ها، احتمال جاری شدن روان‌آب، مه آلود شدن جاده های کوهستانی، مواج شدن دریای خزر، خطر سرمازدگی محصولات جالیزی، وزش تند بادهای لحظه ای بر اساس کاهش دما و بارش های باران در این مناطق وجود دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آبگرفتگی معابر بارش باران وضعیت هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۰۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی تا چهارشنبه دراصفهان ماندگار است/افزایش ۶درجه‌ای دما

نوید حاج بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان طی سه روز آینده اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر نفوذ و گذر سامانه بارشی از اواخر وقت امروز تا روز چهارشنبه است.

وی افزود: بر این اساس طی این مدت وضعیت جوی در اکثر مناطق به صورت کمی ابری به تدریج افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای و در مناطق مستعد احتمال گردوخاک و از بعدازظهر امروز بارش‌های رگباری گاهی همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ به ویژه در نیمه جنوبی و غرب استان پیش بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: همچنین بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر و مه آلودگی در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال در تردد از جمله مخاطرات احتمالی این سامانه جوی است، ابراز کرد: هشدارهای لازم از روز گذشته به نهادهای مربوطه ابلاغ شده است.

حاج بابایی با بیان اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق ۴ تا ۶ درجه افزایش خواهد داشت، ابراز داشت: همچنین در این بازه زمانی مهاباد با دمای ۲۶ درجه سلسیوس گرم‌ترین و بویین میاندشت و سمیرم با دمای ۵ درجه بالای صفر خنک‌ترین نقطه استان پیش بینی شده است.

کد خبر 6079035

دیگر خبرها

  • رعد و برق و رگبار باران در چند استان
  • هشدار سازمان هواشناسی: فعالیت سامانه بارشی از امروز تا چهارشنبه
  • سامانه بارشی تا چهارشنبه دراصفهان ماندگار است/افزایش ۶درجه‌ای دما
  • سامانه بارشی تا چهارشنبه در اصفهان ماندگار است / افزایش ۶ درجه‌ای
  • رگبار باران در ۱۷ استان/ احتمال آبگرفتگی معابر
  • رگبار باران در ۱۷ استان؛ احتمال آبگرفتگی معابر
  • بارش شدید باران در راه استان بوشهر/صدور هشدار قرمز هواشناسی
  • هشدار جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر در آذربایجان شرقی
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد؛ نفوذ سامانه بارشی از فردا شب به کشور
  • فیلم | باران بهاری و آب‌گرفتگی معابر بجنورد