Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  در این تحقیق، محققان داده های مربوط به تمام بیماران مبتلا شده به نابینایی را در طول یک دوره ۸ ساله در بیمارستان چانگ گانگ تایوان بررسی کردند.

«جویفان چیانگ»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «براساس نتایج ما دریافتیم آپنه خواب فاکتور پرخطری برای بروز "ورم ماکولا دیابتی" در افراد دیابتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

درمان ورم ماکولا دیابتی در بیماران دچار آپنه خواب بسیار دشوار است و منجر به نابینایی می شود.

زمانیکه افراد دیابتی کنترل ضعیفی بر میزان قندخون شان داشته باشند، عروق نازک خون در پشت چشم آسیب می بینند. گاهی اوقات برآمدگی های ریزی از رگ های خونی بیرون می زند، و مایعات و خون به داخل شبکیه نشت می کنند. این مایعات منجر به ورم در منطقه ای از شبکیه شده و دید را ضعیف می کنند.

به گفته محققان، آپنه خواب ممکن است از طریق افزایش مقاومت انسولین، افزایش التهاب و افزایش فشارخون در گسترش و تشدید این مشکل دیابتی نقش داشته باشد.

محققان دریافتند میزان آپنه خواب شدید در بیماران مبتلا به ورم ماکولا دیابتی در مقایسه با افراد فاقد این مشکل به مراتب بیشتر است (۸۰.۶ درصد در مقابل ۴۵.۵ درصد).

همچنین آنها دریافتند هرچقدر آپنه خواب شدیدتر باشد، ورم ماکولا بدتر خواهد بود.

منبع:مهر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آپنه خواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۰۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ رئیس گروه خدمات پاراکلینیکی، توانبخشی و پیراپزشکان بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت ایران وظیفه پوشش بیمه افراد کم توان را متناسب با اختلال عملکردی آنها بر عهده دارد.
سید سعید انوری افزود: افراد کم توان بر اثر بیماری هایی، چون سکته مغزی، اتیسم و اس ام‌ای از پوشش بیمه خدمات توانبخشی برخوردار می‌شوند بدین صورت که از طریق سازمان بهزیستی به بیمه سلامت معرفی شوند.
او ادامه داد: بر این اساس، این افراد در گفتار درمانی، فیزیو تراپی، کاردرمانی از ۵۹ کد خدمتی ستاره دار که سایر افراد برخوردار نیستند استفاده می‌کنند و از بسته خدمات وزارت بهداشت در این صندوق بهره‌مند شود در این صورت ۷۰ درصد هزینه مراکز با هر نوع مالکیتی رابیمه پرداخت می‌کند و اگر از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج بهره‌مند شوند در مراکز دولتی کاملا رایگان و در مراکز غیر دولتی تا ۸۰ درصد تعرفه خدمات توانبخشی را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

دیگر خبرها

  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر
  • ارتباط جنسیت و بحران خواب
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • چرا سخت و خسته از خواب بیدار می شوید ؟
  • افراد دارای تناسب اندامی که هیچ وقت باشگاه نمی روند این ۷ عادت را دارند