Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@08:46:50 GMT

اعزام بالغ بر ۲۵۰ اتوبوس از گیلان به مرز مهران

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۱۲۰۱

اعزام بالغ بر ۲۵۰ اتوبوس از گیلان به مرز مهران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان زمان بازگشت زوار به وسیله ناوگان گیلان را ۲۴ لغایت ۲۹ مهرماه دانست و گفت: تاکنون بالغ بر ۲۵۰ دستگاه انواع اتوبوس از گیلان به مرز مهران اعزام شده است.

محمدرضا نازک کار در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه ریزی کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین گیلان برای بازگشت زائران، اظهار کرد: ۸۷ شرکت حمل و نقل مسافر با ظرفیت ۱۸۰ دستگاه انواع اتوبوس آماده انتقال زائران از مرز مهران به گیلان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس تمهیدات اندیشیده شده زوار گیلانی ابتدا از پایانه مرزی مهران به استان کرمانشاه منتقل می‌شوند و از آنجا توسط ناوگان اتوبوسی گیلان بازمی‌گردند تا کمترین مشکل در جابجایی‌ها ایجاد شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به تعیین نرخ بلیط بازگشت، تصریح کرد: نرخ بلیط اتوبوس های وی.آی.پی ۲۵ نفره ۲۲۵ هزار تومان، ۳۲ نفره ۱۸۰ هزار تومان و ۴۴ نفره ۱۲۸ هزار تومان تعیین شده و لذا زائران می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخطی از این نرخ مراتب شکایت خود را به همکاران راهداری مستقر در محل پایانه مرزی مهران اعلام کنند. شماره تلفن گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ نیز آماده دریافت شکایات است.

نازک کار زمان بازگشت زوار به وسیله ناوگان گیلان را ۲۴ لغایت ۲۹ مهرماه دانست و خاطرنشان کرد: طی این مدت کلیه ناوگان اتوبوسی گیلان در خدمت زائران است و هیچگونه جابجایی به سایر نقاط نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل موظف به جابجایی زائران بعد از ۲۹ مهرماه نیز هستند، گفت: از ۲۴ مهرماه تاکنون بالغ بر ۲۵۰ دستگاه انواع اتوبوس از گیلان به مرز مهران اعزام شده است و تاکنون بالغ بر 27 هزار زائر گیلانی از مرز مهران بازگشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری اربعين حسيني مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۱۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ تعیین و تکلیف اتوبوس های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار

تین نیوز

قزوین- سارا غلامی|  سید محمد مهدی تقوی با اعلام این خبر افرود: در کشور بالغ بر ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس گاز سوز وجود داشته است که تمامی این اتوبوس ها به دلیل سازگار نبودن شرایط اقلیمی و جغرافیایی با ساختار اتوبوس گاز سوز تماما به دیزل تبدیل شده اند.

وی افرود: پلیس راهور  به دلیل تغییر در ارکان خودرو  ازتعویض پلاک و انتقال مالکیت  خودرو جلوگیری می نماید، بر این اساس،  سازمان اتوبوسرانی نسبت به تعیین وتکلیف وضعیت ۳۳ دستگاه اتوبوس گاز سوز ناوگان خود که در اختیار بخش خصوصی می باشد اقدام نموده است.

به گزارش تین نیوز  ، مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین، خاطر نشان کرد: لایحه سازمان اتوبوسرانی قزوین مبنی بر تعیین و تکلیف اتوبوس های تبدیلی در قالب سه راهکار پیشنهادی به شورای اسلامی شهر قزوین ارائه شده است و پس از تایید در فرمانداری قزوین اجرایی می گردد.

این مسئول در خصوص سه روش پیشنهادی در قالب لایحه به شورای اسلامی شهر قزوین تشریح کرد: روش اول پرداخت وجه خودرو به بهره بردار به قیمت کارشناسی روز  است 

تقوی ادامه داد: روش دوم نیز بهره بردار می تواند با خودروی تبدیلی در اختیار فعلی خود به مدت 5 سال قرارداد بسته و به فعالیت در خطوط سازمان ادامه دهد.و در صورت نیاز به اورهال کردن خودرو نسبت به میزان قرارداد تا سقف ۵۰۰میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه اعطا خواهد شد.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی در خاتمه بیان کرد: در روش سوم بهره بردار می تواند به ازای اتوبوس در اختیار یک خودروی جایگزین از ناوگان فعال و یا غیرفعال اتوبوسرانی دریافت نموده و بنا به خودروی انتخابی از ناوگان خارج و یا به فعالیت در ناوگان ادامه دهد. در این روش بهره بردار می تواند تا سقف ۴۹درصد سهم مالکیت داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ تعیین و تکلیف اتوبوس های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار
  • اتوبوس های گازسوز درون شهری تعیین و تکلیف شد
  • اختصاص ۵۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • تزریق تدریجی ۵۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل مشهد
  • ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • تزریق اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد آغاز شد
  • تزریق اتوبوس به ناوگان حمل ونقل عمومی مشهد آغاز شد
  • جابجایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی
  • کاهش زمان انتظار در ایستگاه‌های خط واحد شهر یزد
  • فعالیت ۱۰۳ اتوبوس درون‌شهری در شهر یزد