Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@23:49:48 GMT

انگلستان فعلاً در اتحادیه اروپا ماندنی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۱۲۸۴

انگلستان فعلاً در اتحادیه اروپا ماندنی شد

به گزارش پارسینه، پارلمان بریتانیا روز شنبه ۲۷ مهر در نشستی فوق‌العاده، طرحی را به تصویب رساند که خواستار تعویق سه ماهه در خروج این کشور از اتحادیه اروپا می‌شود. مهلت اجرای برگزیت ۳۱ اکتبر (کمتر از دو هفته دیگر) است، اما بر اساس این مصوبه، نخست‌وزیر بریتانیا باید روز شنبه در نامه‌ای به اتحادیه اروپا خواستار این تعویق شود و این مهلت را به ۳۱ ژانویه سال آینده میلادی موکول کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این طرح که آن را اولیور لتوین ارائه داده بود با ۳۲۲ رأی موافق در برابر ۳۰۶ رأی مخالف به تصویب رسید.بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا که بار‌ها گفته است در هیچ صورت حاضر نیست مهلت ۳۱ اکتبر را به تعویق بیندازد، پس از تصویب این طرح در پارلمان گفت: همچنان با تعویق مخالف است و حاضر نیست چنین نامه‌ای به اتحادیه اروپا بفرستد.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، ضمن مخالفت با اظهارات بوریس جانسون گفت: «نخست‌وزیر اکنون باید از قانون تبعیت کند».

اما یکی از نمایندگان مستقل به نام اولیور لتوین، اصلاحیه‌ای به پارلمان ارائه کرد که حتی در صورت تصویب توافق نیز دولت موظف شود از اتحادیه اروپا درخواست کند تا برگزیت یا خروج از این اتحادیه به تاخیر بیافتد. در واقع این اصلاحیه در ادامه یکی از قوانینی که پیشتر تصویب شده بود ارائه شد که بر اساس آن، اگر تا پایان روز شنبه، پارلمان به توافقی میان بریتانیا و اتحادیه اروپا رای ندهد، نخست‌وزیر باید خواستار تاخیر برگزیت تا روز ۳۱ ژانویه شود.

این اصلاحیه با ۳۲۲ رای موافق در مقابل ۳۰۶ رای مخالف تصویب شد.دولت نیز در واکنش به این مصوبه تصمیم گرفت که قید رای‌گیری برای توافق را بزند، چرا که این مصوبه در تضاد کامل با موضع نخست‌وزیر بریتانیا قرار دارد. جانسون بار‌ها گفته بود که بریتانیا باید در هر صورت در روز ۳۱ اکتبر از اتحادیه اروپا خارج شود.

او بعد از رای‌گیری، این موضع خود را تکرار کرد و گفت: حاضر نیست درباره تاخیر بیشتر با اتحادیه اروپا مذاکره کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بوریس جانسون انگلستان برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۱۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر انگلیس از افزایش بودجه نظامی این کشور در بحبوحه جنگ اوکراین خبر داد.

«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که دولت لندن در نظر دارد در بلندمدت ۱۰ میلیارد پوند برای حمایت از صنایع دفاعی این کشور هزینه کند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، این کشور در نظر دارد تا بسته ۶۱۷ میلیون دلاری جدیدی را به اوکراین اختصاص دهد. این بسته شامل بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو، ۶۰ قایق و تعدادی موشک دوربرد «سایه طوفان» که شمار دقیق آن اعلام نشده است، می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: روسیه توافق‌نامه‌های مالیاتی با «کشورهای غیردوست» را لغو کرد پوتین: برای آزادی کل جهان می جنگیم

دیگر خبرها

  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • گفتگوی تلفنی صدر اعظم آلمان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی