Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن کشور عصر امروز در جمع خبرنگاران در شلمچه با اشاره به اینکه دو پایانه جدید نیز احداث خواهد شد،گفت: مقدمات اجرای طرح اتصال شلمچه به بصره فراهم شده که امید می رود عملیات اجرایی آن که حدود ۳۲ کیلومتر خط و یک پل است، اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با انجام این قطعه به طور پیوسته ما می توانیم زائران را از ایران به عراق و به عکس جابجا کنیم.

رسولی اظهار کرد: تامین مالی اجرای این پروژه به صورت فاینانس است و منابع تامین مالی آن در هیئت وزیران، بنیاد مستضعفان پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن تصریح کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان برآوردی است که برای انجام این کار در گذشته بوده که باید به نرخ روز محاسبه شود.

انتهای پیام/ب

جزییات طرح اتصال ریلی به عراق 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه آهن اربعین 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۱۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات آمریکا موجب رای متفاوت این کشور به قطعنامه شد/ آتش بس فوری در غزه انجام نخواهد شد

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه آتش بس فوری در غزه به سرعت از جانب رژیم صهیونیستی انجام نخواهد شد، گفت: یکی از دلایل تفاوت رأی آمریکا با دفعات گذشته موضوع انتخابات پیش روی این کشور است.

سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تصویب قطعنامه آتش بس فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد اظهار کرد: پس از گذشت شش ماه از جنایات مستمر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و به ویژه مردم غزه، سرانجام با تلاش اعضای غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای مبنی بر آتش بس فوری و تبادل اسرا به تصویب رسید که علی‌رغم سه مورد قبلی آمریکایی‌ها این قطعنامه را وتو نکردند و به آن رأی ممتنع دادند.

وی افزود: البته باید توجه داشت که آمریکایی‌ها در رابطه با الزام‌آور بودن این قطعنامه نیز شک و شبهاتی را ایجاد کردند و فقط بر اساس فشار افکار عمومی جهان در ارتباط با این قطعنامه به آن رأی ممتنع دادند.

اجرایی شدن قطعنامه آتش بس فوری در غزه با چالش روبرو خواهد شد

کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید بر اینکه موضوع آتش بس دائمی یکی از موضوعاتی بود که مقاومت فلسطین به دنبال آن بود و متأسفانه در این قطعنامه به آن اشاره‌ای نشده است، ابراز کرد: بر همین اساس اجرایی شدن این قطعنامه تا حدودی زیادی با اما و اگر و چالش‌هایی روبرو خواهد شد.

وی این اقدام شورای امنیت سازمان ملل متحد را یک گام به جلو تلقی کرد و گفت: با این حال امکان اجرایی شدن قطعنامه آتش بس فوری در غزه از جانب رژیم صهیونیستی به سرعت انجام نخواهد شد چرا که در واکنش‌های اولیه تمام مقامات این رژیم نسبت به این قطعنامه واکنش منفی نشان دادند و حتی بعضی از مقامات این رژیم مانند وزیر جنگ اعلام کرد که به عملیات خود ادامه خواهند داد و به قطعنامه تن نخواهند داد.

صدرالحسینی اذعان کرد: به هر روی می‌توان گفت شورای امنیت سازمان ملل متحد بر اساس نگاه واقع‌بینانه به جنایات رژیم صهیونیستی قطعنامه آتش بس فوری را صادر کرده اما اعتماد و اطمینان قابل توجهی برای اجرایی شدن آن مانند قطعنامه‌های گذشته که به نفع مردم فلسطین بود، وجود ندارد.

تفاوت رأی آمریکا ناشی از انتخابات پیش رو در این کشور است

وی با اشاره به اختلافات تاکتیکی و جزئی بین نتانیاهو و مقامات امریکایی و شخص بایدن که در طول ماه‌های اخیر به وجود آمد است، گفت: با این وجود هیچ اختلاف راهبردی بین این آمریکا و رژیم صهیونیستی وجود ندارد و بر همین اساس می‌توان گفت مسئله وتو نکردن قطعنامه آتش بس فوری توسط آمریکا نمی‌تواند به شکاف‌های سطحی بین رژیم و آمریکا دامن بزند.

کارشناس مسائل غرب آسیا خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد دولت دموکرات حاکم بر آمریکا در این شرایط به فکر آینده خود در انتخابات ایالات متحده نیز می‌باشد که شاید یکی از دلایل تفاوت رأی آمریکا با دفعات گذشته همین موضوع انتخابات و وضعیت نظرسنجی‌هایی است که در این ایام انجام می‌شود.

کد خبر 739386

دیگر خبرها

  • سال بد برای صنعت؛ چطور شرکت‌های ایرانی از بازار عراق حذف شدند؟
  • بازدید رئیس کل دیوان محاسبات از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری 
  • ◄ منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  • ◄ کدام مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  • عملکرد حمل ونقل بار ریلی؛ پرسروصدا و ناامیدکننده
  • عملکرد حمل‌ونقل بار ریلی؛ پرسروصدا و ناامیدکننده
  • ◄ بهره برداری از دو پروژه آزادراهی در سال جاری
  • انتخابات آمریکا موجب رای متفاوت این کشور به قطعنامه شد/ آتش بس فوری در غزه انجام نخواهد شد
  • ◄ برطرف شدن سوء تفاهم ها بین مدیرعامل راه‌آهن و مالکان لوکوموتیو
  • هزینه واردات بنزین از جیب مردم تامین می‌شود