Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@03:50:07 GMT

بازگشت فلامینگو‌ها به زیستگاه‌های آبی ارومیه

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۱۴۵۱

با بهبودی نسبی دریاچه ارومیه و زیستگاه‌های آبی آذربایجان غربی، هزاران پرنده(به ویژه فلامینگوها) به این استان بازگشتند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست آذربایجان غربی گفت: بارندگی‌های مناسب امسال نه تنها حال خوبی برای دریاچه ارومیه و تالاب‌های آذربایجان غربی را رقم زده، بلکه بعد ازمدت‌ها زندگی را به حیات وحش این زیستگاه‌های آبی برگردانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یوسفی افزود:پارسال ۱۵ هزارقطعه فلامینگو میهمان دریاچه ارومیه بود، که امسال این پرندگان با جمعیت بیشتری به این نگین آبی برگشته اند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد هم گفت:درجنوب استان هم تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد از اول مهر ماه امسال پذیرای ۱۰ هزار قطعه پرنده مهاجر است.
سخنور اضافه کرد:مهاجرت پرندگان از اواخرتابستان با پیش قراولی درنا‌ها آغازمی شود و بعد ازآن دسته‌های فلامینگو و اردک‌ها مهاجرت را کامل می‌کنند.
۳۰۰ گونه پرنده آبزی وکنارآبزی درپارک ملی دریاچه ارومیه و هفتاد زیستگاه آبی استان زندگی می‌کنند.
شرایط آب و هوایی مناسب، امنیت غذایی و زیستگاهی باعث شده این پرندگان، میهمان تالاب‌های آذربایجان غربی باشند و قراره دسته‌ای ازآن‌ها زمستان را هم اینجا بگذرانند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بازگشت زیستگاه های آبی ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۱۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ارومیه دراین رابطه اظهار داشت: ۱۲ نفر از دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی به همراه اساتید دانشگاه از تصفیه خانه آب ارومیه بازدید کردند.   وی با اشاره به اینکه دانشجویان از قسمت‌های مختلف تصفیه خانه و روند تصفیه آب آشنا شدند، افزود: کارشناسان امور آب و فاضلاب در این بازدید توضیحات لازم در خصوص نوع تصفیه، کیفیت و مراحل و روند تصفیه آب را ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان غربی
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • قطعی گاز؛ فردا در ارومیه
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • قطعی گاز در ارومیه
  • اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه