Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد اکثر آمریکایی‌ها تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور برای خروج نظامیان آمریکایی از شمال سوریه را ضربه‌ای به اعتبار و آبروی کشورشان می‌دانند.

نتایج نظرسنجی جدید یو اس‌ای تودی-ایپسوس نشان داد بیش از نیمی از آمریکایی‌ها (۵۴ درصد) تصمیم اخیر ترامپ در قبال خروج نیرو‌های نظامی این کشور از سوریه را لطمه‌ای به اعتبار و آبروی خود می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۱ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که آمریکا متعهد به حفاظت از کُرد‌های سوریه به عنوان متحد واشنگتن بوده است. همچنین نتایج این نظرسنجی نشان داد ۷۲ درصد از حامیان حزب دموکرات اقدام ترامپ را خدشه‌ای به وجهه کشورشان می‌دانند. ۵۰ درصد از شرکت کنندگان مستقل در این نظرسنجی نیز چنین نظری داشتند. ۴۴ درصد از حامیان حزب جمهوری خواه نیز تصمیم ترامپ را عامل لطمه به آبروی آمریکا دانستند.

تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا برای خروج نیرو‌های نظامی این کشور از شمال سوریه همزمان با حمله ترکیه به این منطقه با انتقادات جدی از سوی دموکرات‌ها و برخی هم حزبی‌های جمهوری خواه او از جمله سناتور «لیندسی گراهام»، متحد نزدیک ترامپ همراه شد.

ترکیه چهارشنبه هفته گذشته، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد.

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند.

نظرسنجی جدید یو اس‌ای تودی-ایپسوس با شرکت هزار و ۶ نفر در روز‌های ۱۶ و ۱۷ اکتبر برگزار شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آمریکایی ها ترامپ کردهای سوریه رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۱۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده تجاوز هوایی ناکام آمریکا به دیرالزور/ جنگ ویلایی تازه شروع شده است!

برخی آگاهان منطقه اعتقاد دارند که اقدام تروریستی شب گذشته در شرق سوریه با هدف اطمینان خاطر دادن به صهیونیست‌ها از سوی آمریکایی‌ها طراحی شده است.

سرویس سیاست مشرق- با افزایش درگیری‌ها میان جبهه مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی در غزه دو ماجرا به صورت موازی شکل گرفت، در یک سو صهیونیست‌ها چون گرگ تنها به جنگ زنان و کودکان رفته و در سوی دیگر آمریکایی‌ها برای پشتیبانی از صهیونیست‌ها مواضع اطراف جنایتکاران را به صورت دیوانه‌وار تحت تجاوز قرار داده است.

شب گذشته آمریکایی‌ها پس از تصویب پیش‌نویس آتش‌بس در غزه شرق سوریه را مورد حمله هوایی قرار داد، خبرنگار میدانی المیادین اعلام کرد که در این تجاوز هوایی منطقه الصالحیه در بوکمال و نیز مناطق مسکونی در المیادین و محله القصور در دیرالزور هدف قرار گرفته است. یک مقام آمریکایی شب گذشته در واکنش به تجاوز به سوریه اعلام کرده که تازه اول کار است و ممکن است ان اقدامات در آینده نیز تکرار شود!

البته روزنامه نیویورک‌تایمز در مقاله‌ای از کاخ سفید خواسته ترمز جنگ بیشتر در منطقه را کشیده و از آن دوری کند، در این گزارش آمده است:

در هر پایگاهی که ما بازدید کردیم، یک اتاق فوق محرمانه تحت عنوان مرکز یکپارچگی رزم وجود داشت که اصحاب رسانه حق ورود به آن را نداشتند. در این مرکز سربازان آمریکایی به نمایشگرها زل می‌زنند و تلاش می‌کنند اشیاء پرنده‌ای را که به سمت آن‌ها پرواز می‌کنند شناسایی کنند و با توجه به رادار و ویژگی‌های بصری آن تصمیم بگیرند که آیا با شیء مذکور درگیر شوند یا نه، به گفته یکی از افسران سنتکام(گروه تروریستی) وقتی شما از موشک‌های ۲۰۰ هزار دلاری برای متوقف کردن پهپادهای ۲۰ هزار دلاری ساخت ایران استفاده می‌کنید!

البته گفته شده است که ممکن است تجاوزات روز گذشته توسط صهیونیست‌ها صورت گرفته باشد که البته در هر صورت مسئولیت آن بر عهده آمریکایی‌ها خواهد بود.

برخی آگاهان منطقه اعتقاد دارند که اقدام تروریستی شب گذشته در شرق سوریه با هدف اطمینان خاطر دادن به صهیونیست‌ها از سوی آمریکایی‌ها طراحی شده است، از نگاه تل‌آویو تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه باعث تضعیف صهیونیست‌ها در مناطق اشغالی می‌شود و این رژیم جعلی را وارد دوران «تنهایی استراتژیک» خواهد کرد، از این رو آمریکا به عنوان مدیر میدان به صحنه آمده تا از القاء چنین دیدگاهی جلوگیری کند.

در صورت تصویب نهایی آتش‌بس صهیونیست‌ها از درون و بیرون با دچار تشدید فشار خواهند شد؛ زخم کهنه اختلافات عمیق درونی چون غده چرکین باز شده و باعث می‌شود جنگ خیابانی در مناطق اشغالی جای تجاوز و وحشی‌گری در کوچه‌های غزه را گرفته و اسرائیل در آستانه سقوط قرار بگیرد.

قطعنامه الزام آور برای آتش‌بش در غزه نشان داد که آمریکا امکان مدیریت میدان را از دست داده و نمی‌خواهد انتخابات پیش رو را زیر پای نتانیاهو ذبح کند، از سویی صهیونیست‌ها نیز حاضر نیستند زیر بار هر بیانیه و قطعنامه بین المللی بروند که در آن آتش جنگ داخلی را روشن می‌کند، این ضعیت باعث شد تا بایدن حمله به شرق سوریه را به عنوان یکی از آخرین عملیات‌های خود پیش از انتخابات روی میز قرار دهد.

آمریکایی‌ها با داشتن پیش‌بینی از وقوع چنین حوادث غیر قابل کنترلی «جنگ ویلایی» را آغاز کرده‌اند و شب گذشته به منزل دکتر أسامه الحامد که در احتمالا در اختیار نیروهای ضد تروریسم مقاومت بوده حمله کنند.

البته آمریکایی‌ها هنوز نتایج بازی در این سطح را خوب به یاد دارند، بامداد سه‌شنبه ۲۶ دی ماه نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات تروریست‌های تکفیری و حامیان آنها از جمله رژیم صهیونیستی و آمریکا در کرمان و راسک، عملیات موشکی بی سابقه‌ای را علیه مقرهای این گروه‌ها در عراق و سوریه اجرا کرد، در طی این عملیات بی‌نظیر و درخشان علاوه بر ضربه به مقرهای تروریستی یکی از مهمترین ویلاهای جاسوسی که برانداز اصلی لجستیک آمریکایی- صهیونیستی محسوب می‌شد به صورت کامل ویران شد، این ضرب شصت سریع و سنگین هنوز در یاد دشمن باقی مانده است.

اگر آمریکایی‌ها در آخرین شرارت خود پیام همراهی با گرگ‌های تنها را در مناطق اشغالی مخابره کرده‌اند، در آن سو سپاه پاسداران با حمله به اهدافی در فاصله +۱۰۰۰ کیلومتر پیامی مهم برای دشمنی بزرگتر ارسال کرده است.

واقعیت آن است که در حال حاضر آمریکایی‌ها امکان توازن عملیاتی با مقاومت را از دست داده‌اند در حالی‌که تروریست‌های سنتکام در بالاترین سطح اضطراب تنها می‌توانند به خانه‌های خالی حمله کنند، در آن سو حیات خلوت آن‌ها زیر ضرب موشکی و پهپادی مداوم قرار دارد، این عدم توازن باعث شده است تا دور صهیونیست‌ها نیز به شدت خالی شود!

دیگر خبرها

  • ۵۵ درصد آمریکایی‌ها مخالف جنگ رژیم اسرائیل هستند
  • تل‌آویو حامیان آمریکایی‌ را هم از دست داد
  • بیش از نیمی از آمریکایی‌ها جنگ با غزه را رد می‌کنند
  • نظرسنجی جدید: افزایش اندک میزان محبوبیت جو بایدن
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • پشت پرده تجاوز هوایی ناکام آمریکا به دیرالزور/ جنگ ویلایی تازه شروع شده است!
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس
  • نظرسنجی ها: رقابت ترامپ و بایدن تنگاتنگ است