Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اربعین جایگاه ویژه‌ای در ایجاد این تمدن نوین اسلامی دارد و اگر اربعین نبود هرگز چیزی از اسلامی باقی نمی‌ماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری شامگاه شنبه در یادواره شهیدان مدافع حرم، رسول و مهدی جعفری در مصلای قدس قم با اشاره به اینکه آمریکا قرار بود، مسائل سوریه را طی مدت سه ماه تمام کند، ولی هشت سال طول کشید، اظهار داشت: این کشور همچنین می‌خواست مسائل یمن را در سه‌ماه به اتمام برساند اما اکنون به بالای سه سال رسیده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مهم این است که آمریکا اقرار و اعتراف به شکست دارد و از همه اهداف خود عقب نشینی کرده‌است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگرچه ما می‌دانیم دشمن ممکن است به ظاهر، تاکتیک و روش و شیوه و راهبرد را خود تغییر دهد ولی اهداف آن باقی می‌ماند.
وی با اشاره به اینکه علت اصلی ناکامی آمریکا جبهه مقاومت است ، عنوان داشت: عوامل متعددی مانند ایمان، معنویت، عشق به اهل بیت(ع)، شهادت طلبی، دنیا گریزی، آخرت گرایی، عشق به ولایت و زیر پرچم ولایت و رهبری حرکت کردن جوانان را در همه عرصه‌ها از دفاع مقدس تا دفاع از حرم اهل بیت موفق کرد و باعث سرشکستگی دشمن شد.
ذوالنور خاطرنشان کرد: امروز جهان اسلام و تشیع ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب را ولی امر می‌دانند، و زیر یک پرچم قرار گرفتن است که جهان کفر را مضطرب و آشفته کرده‌است.
وی گفت: آنچه که رمز موفقیت است باید تقویت شود و تا زمانی که در مسیر موفقیت حرکت می‌کنیم، هر روز به زمینه سازی ظهور مهدی موعود و ایجاد تمدن مهدوی و حسینی نزدیک تر می‌شویم و جهان اسلام نیز مشتاق‌تر می‌شود.
نماینده مردم قم درمجلس با اشاره به اربعین حسینی، افزود:  حرکت حماسی اربعین بخشی از اقدام‌های لازم برای تحقق حاکمیت جهانی مهدوی و زمینه‌ساز ظهور حضرت بقیه الله و شکل‌گیری جهانی که تشنه عدالت مهدوی است.
وی ابراز داشت: اربعین جایگاه ویژه‌ای در ایجاد این تمدن نوین اسلامی دارد و اگر اربعین نبود هرگز چیزی از اسلامی باقی نمی‌ماند.
ذوالنور با اشاره به جایگاه والای شهیدان مدافع حرم گفت: خوشا به حال شهیدان مدافع حرم از همه کشورهای اسلامی و حوزه مقاومت که امروز پرچم افتخار اهل بیت(ع) و اسلام را بر افراشته نگه‌داشتند.
وی افزود: اگر مدافعان حرم نبودند، امروز جهان اسلام دربدترین شرایط قرار داشت.
نماینده مردم قم در مجلس خاطرنشان کرد: اگر ما در امنیت قرار داریم و نوامیس مسلمانان عزت و احترام دارند به برکت خون‌های پاک ریخته شده و همچنین جهاد و حماسه غیور مردانی است که پرچم عزت اسلام را برافراشتند، والا داعشی‌ها حتی به خاک عتبات عالیات و مرقد بزرگان اسلام و اهل بیت(ع) نیز رحم نمی‌کردند، کما اینکه بدن مطهر اویس قرنی را از خاک بیرون کشیدند.

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۱۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند

رئیس‌جمهور گفت: آمریکا به دنبال این بود که با عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای منطقه برای این رژیم حاشیه امن ایجاد کند، اما نتوانست و امروز صهیونیست‌ها منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه به وقت محلی، در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه خود به سریلانکا، با حضور در مسجد جامع «کالپیتی» شهر کلمبو، ضمن دیدار و گفت‌وگو با نمازگزاران، نماز مغرب را نیز در این مسجد اقامه کرد و با ابراز خرسندی از حضور در جمع نمازگزاران مسجد جامع شهر کلمبو، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات صورت گرفته میان دو کشور به گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌های فیمابین منجر شود.

وی طراحی و اجرای مجموعه سد، نیروگاه و تونل انتقال آب «اومااویا» از سوی شرکت‌های متخصص ایرانی را نماد همکاری‌های موفق دو کشور دانست و افزود: امیدواریم بهره‌برداری از این طرح‌ها افزایش رفاه مردم سریلانکا را در پی داشته باشد.

رئیس‌جمهور در ادامه وحدت و انسجام را نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام دانست و گفت: دشمنان و در رأس آنان آمریکا، با ایجاد گروهک‌های تروریستی مانند داعش به دنبال ایجاد ناامنی، کشتار و تفرقه در جهان اسلام هستند، بنابراین بسیار ضرورت دارد از هر اقدام و گفتاری که میان مسلمانان تفرقه ایجاد می‌کند، پرهیز شود.

آیت‌الله رئیسی در ادامه ظلم و ستم بی‌سابقه رژیم صهیونیستی و کشتار و نسل‌کشی در غزه را نتیجه وجود اختلافات در امت اسلامی دانست و افزود: امام خمینی (ره) از ۴۵ سال پیش رژیم صهیونیستی را غده‌ای سرطانی برای امنیت منطقه دانسته و بر آزادی فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام تاکید کرده بودند و امروز حقانیت این سخن امام راحل، بر همگان روشن شده است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دفاع از حقوق فلسطینیان را وظیفه همه مسلمانان و انسان‌های آزاده جهان می‌داند و معتقد است امروز حمایت از کسانی که از خانه، وطن، دین، ناموس و جان و عزت خود دفاع می‌کنند، شاخصی برای کشورهاست که آیا مدافع شرافت هستند، یا همراه شرارت.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: آمریکا مردم ایران را بابت دفاع از حق و عدالت مورد تحریم‌های ظالمانه قرار داد، اما جوانان ما تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند و امروز ایران در همه حوزه‌ها در حال پیشرفت است؛ دشمن تلاش کرد پیشرفت ایران را متوقف کند، اما ملت ایران اراده کرد پیشرفت کند و در این جنگ اراده‌ها ملت ایران پیروز شد.

آیت‌الله رئیسی همچنین با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به همه ما آموختند که رمز موفقیت توکل بر خدا و اعتماد به نفس و داشته‌های درونی است، گفت: دشمنان برای متوقف کردن ملت ایران علاوه بر تحمیل ۸ سال جنگ به ما، تلاش کردند با ترور، انفجار، توطئه و فتنه‌های متعدد این مردم را از ادامه مسیرش منصرف کنند، اما موفق نشدند؛ امروز مقاومت و ایستادگی در مقابل نظام سلطه نه فقط مورد توجه نظام اسلامی ایران بلکه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است که معتقدند نباید تن به زیاده‌خواهی‌ها و مظالم نظام سلطه داد.

منبع: ایرنا

کد خبر 747668

دیگر خبرها

  • رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • قدردانی حزب تمدن اسلامی ازسپاه برای عملیات تنبیهی علیه صهیونیستها
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی
  • جنگ نرم در غرب مخرب‌تر از نبرد سخت فلسطین و اسرائیل است
  • سپاه خود را وقف مردم کرده است