Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@11:16:40 GMT

کاهش ۱۰ درصدی ارزش صادرات در ۶ ماه نخست سال

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۱۵۹۷

به گزارش اکوفارس، حمید زادبوم سرپرست سازمان توسعه تجارت در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت صادرات امسال اظهار کرد: صادرات در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه، از نظر ارزشی ۱۰.۵ درصد کاهش و از نظر وزنی ۲۲.۵ درصد افزایش داشته است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت با تاکید بر اینکه آمارهای منتشره از صادرات می‌تواند نشانه خوبی برای بهبود شرایط تجاری باشد تصریح کرد: عملکرد فعلی در حوزه صادرات امیدبخش است و نوید بهتر شدن شرایط را هم به تجار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزن صادرات امسال نسبت به سال گذشته رشد بسزایی داشته است.

زادبوم با بیان اینکه صادرات در بسیاری از کالا‌ها کاهش داده شده است افزود: علت این امر را می‌توان داشتن تعهد ارزی برای صادرکنندگان دانست این در حالیست که حجم صادرات با افزایش چشمگیری همراه بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که موافقت‌نامه ترتیبات ترجیحی بین ایران و اوراسیا، چه زمانی اجرایی می‌شود؟ گفت: این موافقتانه از ۵ آبان، اجرایی می‌شود و به مدت یک سال، بعد از اجرا؛ می‌توانیم مذاکرات تجارت آزادمان را شروع کنیم و ظرف مدت ۳ سال، باید به موافقتنامه تجارت آزاد، با اوراسیا برسیم. بنابراین، موافقتامه موقت ترتیبات تجاری منطقه آزاد تجاری بین ایران و اوراسیا را که سال گذشته امضا شده بود امسال از ۵ آبان اجرایی می‌کنیم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۱۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات دولت برای کمک به تجارت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، صادرات غیر نفتی کشور در سال گذشته با کاهش نزدیک ۹ درصد به ۴۹/۴ میلیارد دلار رسیده است. ارنظر کارشناسان اقتصادی تحریم‌های ظالمانه اقتصادی، پایین آمدن قیمت جهانی خرید کالاها، افزایش رقایت در بازار‌های جهانی و مقررات و آیین نامه‌های خلق الساعه تجاری از موثر در کاهش صادرات کشور بوده است.  

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اقدامات دولت برای کمک به تجارت
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • رشد ۹۱ درصدی صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به ارمنستان
  • واکاوی راه‌های توسعه تجارت با آفریقا
  • صادرات یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری خراسان رضوی
  • صادرات بخش کشاورزی بیش از ۲۰ درصد رشد کرد/عراق مقصد نخست صادرات
  • کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود
  • صادرات ۱۰۳ میلیون دلار شیرینی و شکلات از آذربایجان شرقی
  • صادرات یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی
  • می توانیم ۲.۵ میلیارد دلار خدمات تجاری به ارمنستان صادر کنیم