Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اعلام این خبر اظهار داشت: تا به حال ایران عضو ناظر در شورای حمل و نقل کشورهای مشترک المنافع (DIS) بود.

اخبار اجتماعی- وی با بیان اینکه این شورا 18 عضو دارد، گفت:‌ 16 عضو این شورا دائم و دو عضو ناظر بود که کشور ایران تا پیش از این عضو ناظر این شورا بود.

مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد: در نشست هفتادم شورای حمل و نقل کشورهای مشترک المنافع در فنلاند که در اردیبهشت‌ماه امسال برگزار شد ایران پیشنهاد داد که عضو دائم و وابسته این شورا شود که در آن اجلاس با کلیات موضوع موافقت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسولی افزود: این عضویت دائم بعضی مسائل حقوقی داشت که ما به صورت فعال پیگیری کردیم. مکاتبات و پیگیری‌ها انجام شد، موضوع بدهی‌های ما به کشورهای عضو شورا و... بود که همه برطرف شد.

وی ادامه داد: در نشست هفتاد و یکم شورای کشورهای مشترک المنافع در بلاروس عضویت دائم و وابسته ما در این شورا به تصویب رسید و در پروتکل ثبت شد و از این پس ما از حق رای در این شورا برخورداریم و از همه مزایایی که کشورهای عضو در حوزه واگن دارند برخوردار خواهیم شد.

مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت: همچنین سامانه‌های ما در حوزه ناوگان و بازرگانی با این عضویت در بین همه کشورهای عضو یکپارچه‌سازی می‌شود و استانداردهای ما بر اساس استاندارد شورا یکسان سازی خواهد شد، ضمن اینکه در حوزه صادرات،‌ واردات و ترانزیت ریلی شرایط ما بهتر می‌شود.

رسولی گفت: در اجلاس هفتاد و یکم کشورهای ترکیه و مغولستان هم برای عضویت دائم درخواست داده‌اند که در حال بررسی است.

وی با اشاره به اینکه روسیه ریاست شورای حمل و نقل کشورهای مشترک المنافع را برعهده دارد، گفت: کشورهای ترکمنستان، ارمنستان، فنلاند، قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، آذربایجان، اوکراین و بلاروس از اعضای این شورا هستند.

مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت: با عضویت ایران، ما عضو کمیسیون‌های این شورا می‌شویم و نظرات خود را هم اعلام می‌کنیم.

رسولی تاکید کرد: این فرصت فقط مربوط به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیست، بلکه شرکت‌های حمل و نقل ریلی و فورواردرها و همه فعالان بخش ریلی می‌توانند از این مزیت از این پس استفاده کنند.

وی تاکید کرد: برنامه جامعی برای استفاده از این ظرفیت با حضور و مشارکت بخش خصوصی خواهیم داشت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران بلاروس ایران تاجیکستان ترکیه جمهوری اسلامی ایران حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۱۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارگان‌ها و ادارات، مانع اجرای رأی کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر یزد نشوند

عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: همه اقدامات و فعالیت‌هایی که منجر به صدور  رأی  در کمیسیون‌های این شورا می‌شود با حضور نمایندگان محیط زیست، دادگستری و دیگر ارگان‌های مرتبط و با بررسی و پیرو درخواست‌ها و مراجعات مکرر مردمی است.

او ادامه داد: اخیرا مشاهده شده در چند مورد رای‌های صادر شده توسط کمیسیون بند ۲۰ با دخالت بخش‌های دیگر ملغی شده که به نظر می‌رسد روند قانونی رعایت نشده و اعتراض برخی از اعضای شورا و حتی نمایندگان ارگان‌های مرتبط را در بر داشته و تقاضا داریم در این زمینه تجدید نظر صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: قانون باید سرلوحه کار همه باشد و اگر تصمیم قانونی بود باید دیگر ارگان‌ها همکاری داشته باشند و لذا در چند مورد اخیر اگر اقدامی غیر قانونی توسط برخی انجام شده باید اصلاح شده و رای کمیسیون‌های شورا که قانونی صادر شده نباید شکسته شود.

سیفی در بخش دیگری از سخنان خود پیروزی کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی را تبریک گفت و اظهار داشت:با همت جوانان ایران این پیروزی بزرگ را شاهد هستیم که به جامعه ورزش و مردم خوب کشورمان تبریک می‌گوییم و این افتخار آفرینی را مباهات می‌دانیم.

او افزود:همچنین ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را تبریک می‌گوییم، ارتش وظیفه پاسداری از کشور را بر عهده دارد و نه تنها در بخش مرزی بلکه در صحنه‌های مختلف همچون بحران‌هایی مثل سیل و زلزله نیز به کمک مردم آمده و افتخارات بزرگی را برای کشور داشته است

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • شورای امنیت باید برای توقف فوری جنگ در غزه مداخله کند
  • نماینده فلسطین در سازمان ملل: شورای امنیت باید برای توقف فوری جنگ در غزه مداخله کند
  • تشکیلات خودگردان: مخالفان عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل، ضدصلح هستند
  • مخالفان عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل، ضدصلح هستند
  • نماینده فلسطین در شورای امنیت: هیچ دولتی نباید مصون از مجازات باشد/ نماینده تل‌آویو تهدید کرد
  • رای گیری در مورد عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • تل آویو: عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل پاداشی به تروریسم است
  • ادارات مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به رای گذاشته می شود
  • ارگان‌ها و ادارات، مانع اجرای رأی کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر یزد نشوند