Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه از آمریکا خواست از اهرم خود برای عقب نشینی نیرو‌های کُرد از شمال سوریه استفاده کند.

کالین در این رابطه گفت: مقامات ترکیه در چارچوب توافق با واشنگتن از آمریکا خواستند این کشور از اهرم خود برای اطمینان از عقب نشینی نیرو‌های کرد سوریه استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تاکید بر تعهد آنکارا به توافق آتش بس افزود قرار است نیرو‌های کُرد ظرف ۵ روز عقب نشینی کنند و ما به طرف آمریکایی گفته ایم که با استفاده از اهرم و ارتباطات خود مطمئن شوند که نیرو‌های کرد سوریه بدون حادثه مواضع خود را ترک کنند.

بیشتر بخوانید: تحریم سه وزارتخانه ترکیه از سوی آمریکا

ترکیه روز چهارشنبه هفته گذشته، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد.

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترکیه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۱۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفوذ سرویس موساد به اردوگاه الهول سوریه

یک مسوول عراقی امروز یکشنبه از نفوذ عوامل سرویس اطلاعات موساد به اردوگاه الهول سوریه خبر داد.

به گزارش ایسنا، «جبار عوده» یکی از رهبران ائتلاف چارچوب هماهنگی عراق به سایت خبری «المعلومه» گفت: «آمریکا اردوگاه الهول سوریه را ایجاد کرد و تروریست‌های ۳۰ کشور را در آن جمع کرد تا آن را به یک بمب ساعتی انسانی تبدیل کند که خطرناک‌ترین بمب در جهان است، زیرا این اردوگاه تهدید واقعی برای امنیت کشورهای منطقه از جمله عراق است.»

وی با بیان اینکه تروریسم برگی در دست سرویس اطلاعاتی غرب برای دستیابی به اهداف ژئوپلیتیکی در منطقه است، گفت: آمریکا شروع به واگذاری بخش‌هایی از این اردوگاه به موساد صهیونیستی کرده است که می‌خواهد از آن برای ایجاد نسل جدید تروریست‌ها و حمله از طریق آنها به امنیت کشورهای اسلامی-عربی استفاده کند.

عوده خاطرنشان کرد: «آمریکا و صهیونیسم کسانی هستند که از اردوگاه الهول سوریه محافظت می‌کنند با این هدف که یک محیط افراطی که هزاران کودک و پسر را در خود جای داده است، فراهم کنند تا بعداً از آنها برای حمله به اهدافی در کشورهای اسلامی بهره‌برداری کنند.»

اردوگاه الهول شامل حدود ۳۰ هزار آواره است که اکثر آنها خانواده‌های سرکردگان تروریست‌های داعش هستند که از عراق و دیگر مناطق سوریه گریخته‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا مدعی سرنگونی ۵ پهپاد انصارالله شد
  • عقب نشینی غرب از حمایت رژیم صهیونیستی
  • واسطه گری یک کشور جدید بین ایران و آمریکا
  • پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل باعث غرور مسلمانان جهان شد
  • عقب‌ نشینی تل‌ آویو از تشدید تنش با ایران
  • عقب‌نشینی تل‌آویو از تشدید تنش با ایران
  • نفوذ سرویس موساد به اردوگاه الهول سوریه
  • سرلشکر باقری: نیروهای مسلح در آمادگی کامل به سر می‌برند/ عملیات بعدی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود
  • جزئیات حمله ایران به اسرائیل از زبان سرلشکر باقری | شرط ایران برای پایان عملیات
  • از «ایلی کوهن»‌های داخلی نباید غافل باشیم