Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:05:49 GMT

مراسم اربعین حسینی در لندن برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۱۹۴۶

مراسم اربعین حسینی در لندن برگزار شد

شیعیان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از همه اقشار و ملیت‌ها در سوگ سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند و عزاداری کردند.

در مراسم سوگواری به زبان فارسی، پس از قرائت زیارت اربعین امام حسین (ع)، حاضرین از سخنان حجت الاسلام والمسلمین محمد سعید بهمن پور و مرثیه خوانی ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) حاج حمید اکبری بهره بردند و در انتهای مراسم به عزاداری وسینه زنی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشابه این مراسم در جلسات جداگانه ای با شرکت قابل توجه مسلمانان انگلیسی و عرب زبان نیز در مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد.

در این مراسم حجج اسلام والمسلمین سید هاشم موسوی رئیس مرکز اسلامی انگلیس و شیخ رشاد الانصاری سخنرانی کردند و ملا عباس یوسف و ملا محمد الاشتر نیز به نوحه خوانی و مرثیه سرایی پرداختند.

همچنین برای مسلمانان اردو زبان ۵ شب قبل از اربعین حسینی برنامه هایی تدارک دیده شده بود که حجت الاسلام والمسلمین سید عباس عابدی سخنرانی کرد و سید ابرار حسین نیز به عزاداری و ذکر مصیبت شهادت ابا عبدالله حسین (ع) پرداخت.

مراسم عزاداری اربعین حسینی همچنین با حضور شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سایر مساجد، حسینیه ها و تکایای شهرهای انگلیس برگزار شده است.

همچنین به مناسب سالروز رحلت جانسور پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و امام علی بن موسی الرضا (ع) مراسم سوگواری و عزاداری در روزهای ۵ و ۶ آبان در مرکز اسلامی انگلیس برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اربعین حسینی انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۱۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای بخش درمان غزه در لندن

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، کارکنان بهداشت و درمان بریتانیا در مقابل دفتر شماره 10 نخست‌وزیری تجمع و مراسم بزرگداشتی برای همکاران فلسطینی خود که در حملات اسرائیل به غزه کشته شدند، برگزار کردند.

کارکنان بهداشت و درمان با یونیفورم خود در این مراسم حضور یافتند و اسامی همکاران کشته شده خود در غزه را قرائت نمودند و یک دقیقه سکوت کردند. یونیفورم متخصصان مراقبت های بهداشتی به نمایندگی از متخصصان مراقبت های بهداشتی که جان خود را در غزه از دست دادند، روی زمین رها شد.
 
ما نمی‌توانیم ساکت بمانیم، نمی‌توانیم بی‌طرف باشیم
اوروسا مایت، فیزیوتراپیست در این مراسم گفت: در میان افرادی که در حملات اسرائیل جان خود را از دست دادند، پزشکان فلسطینی، امدادگران، فیزیوتراپیست‌ها، گفتار و زبان درمانگران، داروسازان، روانشناسان و تکنسین‌های آزمایشگاهی بودند.

مایت تصریح کرد که تمام متخصصان بهداشت و درمان فلسطین به تلاش برای شنیدن صدای خود ادامه خواهند داد و گفت: ما از همه کارکنان مراقبت‌های بهداشتی می‌خواهیم که خواستار آتش بس فوری و دائمی در غزه شوند.



 

دیگر خبرها

  • آتش سوزی مرگبار در انگلیس
  • گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • توخل به انگلیس برمی‌گردد: لندن نه، این بار منچستر!‏
  • بهانه حامیان اسرائیل برای فشار بر طرفداران فلسطین در لندن
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد
  • منچسترسیتی با غلبه بر چلسی به فینال جام حذفی صعود کرد
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای بخش درمان غزه در لندن