Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی محمودنژاد روز یکشنبه  در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: از اواخر سال گذشته با آزمایش‌های مختلف ژئوتکنیک و ژئوفیزیک ساخت شبستان حضرت امیرالمومنین(ع) آغاز شد.

وی اضافه کرد: محاسبه‌های معماری انجام‌شده و سازه نگهبان این شبستان که شامل چاه‌هایی است که باید حفر شود،‌ ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اتمام ۱۰ درصد باقی‌مانده،‌ عملیات اجرایی فضای شبستان  آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که برنامه زمانی بهره‌برداری از این شبستان پس از تکمیل سازه نگهبان مشخص خواهد شد، بیان کرد: به دلیل حساسیتی که بنای میراثی و ارزشمند صحن امام رضا(ع) دارد و اهمیت کیفیت کار و جلوگیری از آسیب فنی به بنای میراثی، برنامه اختصاص برنامه زمان‌بندی برای اجرای سازه نگهبان این شبستان ممکن نبود.

محمودنژاد ادامه داد: عرصه شبستان حضرت امیرالمومنین(ع) پنج هزار مترمربع با زیربنای ۶ هزار مترمربع و ارتفاع ۱۰ متر می‌باشد که با بهره‌گیری از معماری شاخص و منحصربه‌فرد احداث خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: زمان زیادی برای طراحی شبستان به‌ویژه قسمت‌های مرتبط با سازه و محاسبات اختصاص‌یافته و از کارشناسان ماهری در حوزه‌های مختلف استفاده‌شده است تا کاری فاخر و شایسته صورت گیرد.

وی گفت: شبستان امیرالمومنین(ع) در طبقه همکف و در مجاورت شبستان حضرت زهرا(س) می‌باشد که پس از احداث شبستان حضرت امیر این ۲ شبستان به هم متصل می‌شود.

معاون آستان کریمه اهل‌بیت(س) بیان کرد: فضا کافی در قسمتی از فضای شبستان حضرت زهرا(س) که قرار است به شبستان حضرت امیرالمومنین(ع) متصل شود، پیش‌بینی و درب آن نیز نصب‌شده است.

حرم حضرت معصومه(س) با سه شبستان و پنج صحن فضایی برابر با ۱۴۰ هزار مترمربع در اختیار زائران قرار داده و امکان حضور ۵۰ هزار زائر در فضاهای مسقف و روباز حرم مطهر وجود دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح های زیرساختی حرم حضرت معصومه س قم اعتبار عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۲۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی اضافه شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سجاد بیرامی افزود: ۱۳۵ مصوبه در قالب ۱۸۱ پروژه شامل ۹۰ فضای روباز و ۲۲ فضای سرپوشیده روستایی و ۲۴ فضای روباز و ۴۵ فضای سرپوشیده شهری در این سفرها به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی رسیده است.

وی اضافه کرد: اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح ها هفت هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال بوده که برای ۲۰ شهرستان تمهید و اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: از نزدیک به ۵۰۰ هزار مترمربع فضای ورزشی اضافه شده در آذربایجان غربی، ۲۸۰ هزار مترمربع در حوزه تکمیل پروژه های نیمه تمام بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی ادامه داد: هفت پروژه برای محلات کم برخوردار در قالب مصوبات محرومیت زدایی با اعتبار بیش از ۹۳۰ میلیارد ریال شامل ۲ فضای روباز و پنج فضای سرپوشیده به مساحت بیش از هفت هزار مترمربع نیز در دست اجراست.

بیرامی گفت: همچنین در سفر رییس جمهور یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای ۲۶ پروژه ورزشی سرپوشیده و ۱۹ فضای ورزشی روباز مصوب شده که از این میزان یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

دیگر خبرها

  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • اضافه شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی اضافه شد
  • زائران دسترسی مناسبی به حرم حضرت معصومه (س) و اطراف آن ندارند
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • ۵۶۰ هزار افطاری ساده و گرم در حرم حضرت معصومه (س) توزیع شد
  • حال و هوای زائران در حرم مطهر حضرت امیرالمومنین علی (ع) + فیلم
  • افتتاح سه پارک در سطح منطقه پنج شهرداری