Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-25@02:22:01 GMT

6 گام ارزان برای داشتن پوستی شاداب

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۲۴۴۶

صنعت مراقبت از پوست با گزینه‌های بی‌شماری که دارد از مرطوب‌کننده و پاک‌کننده گرفته تا فراورده‌های ضدپیری و جوان کننده آدم را سردرگم می‌کند.

 

اما صرف بی‌شماری فراورده‌های مراقبت از پوست به معنای آن نیست که به همه‌ی آن‌ها نیاز داشته باشیم، زیرا روال کارساز مراقبت از پوست برای اشخاص مختلف فرق می‌کند.

تعداد فراورده‌های که مصرف می‌کنیم در نهایت به وقتی که صرف مراقبت پوست می‌کنیم و نتیجه‌ی مطلوب مورد نظر ما بستگی دارد، اما متخصصان پوست هم‌داستان هستند که هر شخصی دست‌کم باید روال روزانه‌ای برای مراقبت از پوست خود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گام یک و دو

به گفته دکتر پالم دو گام حداقلی برای مراقبت از پوست وجود دارد که همگان باید رعایت کنند.

دکتر پالم قبول دارد که «تعداد گام‌های هر روال مراقبت از پوست در واقع به انگیزه‌های بیمار بستگی دارد»، او گفت: دو گامی که هرگز نباید از آن غفلت کرد زدن کرم ضدآفتاب در آغاز روز و شستن صورت دست‌کم یک بار در روز است.

به گفته‌ی دکتر پالم کرم ضدآفتاب «مهم‌ترین فراورده‌ی مراقبت از پوست است»، زیرا از پیری زودرس جلوگیری می‌کند. هم‌چنین به گفته‌ی وی برخی کرم‌های ضدآفتاب می‌توانند روند پیر شدن پوست را معکوس کنند و آسیب اکسایشی پوست را کاهش دهند؛ بنابراین ارزش آن را دارد که ترکیب مطلوب کرم ضد آفتاب برای خودمان را پیدا کنیم.

شستشوی روزانه هم اهمیت دارد، زیرا هم تمامی گرد و خاک‌ها، خرد و ریز‌ها و آلاینده‌های زیست‌محیطی را پاک می‌کند هم پوست را برای مالیدن موضعی فراورده‌های مراقبت از پوست آماده می‌کند.

اما پیشنهاد دکتر پالم برای آن بیمارانی که می‌توانند وقت و توان بیش‌تری برای مراقبت از پوست اختصاص دهند دنبال کردن روالی اساسی و هرمی شکل است.

دکتر پالم می‌گوید: فراورده‌های مراقبت از پوست را به شکل هرمی طبقه‌بندی می‌کنم. در پایه یا قاعده‌ی هرم مهم‌ترین فراورده‌ها قرار می‌گیرند و بقیه‌ی فراورده‌ها با کاهش اهمیت‌شان در لایه‌های دیگر هرم از پایین تا نوک آن قرار می‌گیرند.

گام سه

طبق توصیه دکتر پالم بعد از زدن کرم ضدآفتاب («اساسی‌ترین گام») و شستشو باید از مشتقات ویتامین آ. یعنی رتینول یا رتینوئید استفاده کرد و آن را به صورت موضعی روی پوست مالید.

به گفته دکتر پالم ویتامین آ. «بر اساس چهار دهه تحقیق» دارای اثرات مثبت مختلفی بر پوست است و به همین دلیل باید از آن استفاده کرد.

این اثرات مثبت عبارتند از: «ضخیم‌سازی غشای میانی پوست از طریق ایجاد کلاژن جدید، افزایش لطافت پوست، کاهش بی‌نظمی‌های رنگ‌دانه‌ای پوست، کمک به رسوخ مؤثرتر سایر اجزای فعال مالیدنی، جلوگیری از لکه‌های پیش‌سرطانی و آماده‌سازی پوست برای درمان سریع‌تر با برخی روش‌های لیزری و پوست‌تراشی‌های عمیق‌تر شیمیایی».

طبق توصیه دکتر پالم برای آن که بهترین نتیجه را از رتینول‌ها و رتینویید‌ها بگیرم باید در شب از آن‌ها استفاده کنیم. اما برای آن‌هایی که پوست خیلی حساسی دارند و ممکن است رتینول‌های قوی آن را دچار سوزش کنند استفاده از «محصولی حاوی بکوچیول» را توصیه می‌کند که منشاء گیاهی دارد و «اثراتی شبیه رتینول دارد و مانند رتینول در پوست سوزش یا قرمزی ایجاد نمی‌کند».

گام چهار

دکتر پالم علاوه بر کرم ضدآفتاب و رتینویید‌ها استعمال آنتی‌اکسیدان‌های مالیدنی مثل ویتامین ث. را در صبح‌ها توصیه می‌کند.

دکتر پالم می‌گوید: «مالیدن ویتامین ث. از بی‌نظمی غیرعادی رنگدانه‌های پوست جلوگیری می‌کند، از پوست در برابر تنش اکسایشی حفاظت می‌کند و هم‌عامل لازم برای رویش کلاژن جدید است» و افزود سایر آنتی‌اکسیدان‌های مالیدنی مثل کرم چای سبز، ویتامین‌ای یا رسوراترول هم می‌توانند مؤثر باشند.

گام پنج

گام پنج مراقبت از پوست استفاده از اسید‌های آلفا و بتا هیدروکسی است که به گفته‌ی دکتر پالم شواهد هم پشتیبان استفاده از آن‌ها است. دکتر پالم به ما گفت: اسید‌های آلفاهیدروکسی مثل اسید گلیکولیک «می‌توانند بی‌نظمی رنگدانه‌های پوست را کاهش دهند، احیاپذیری پوست را تقویت می‌کند و با ساختن کلاژن باعث افزیش براقی یا درخشندگی پوست می‌شود.»

اسید‌های بتاهیدروکسی مثل اسید سالیسیلیک هم می‌توانند «اختلال رنگ‌دانه‌ای را کاهش دهند و ریزش پوست در ناحیه‌ی غدد مو را عادی کنند» که برای مهار جوش زدن خیلی خوب است.

گام شش

گام ششم و آخر در مراقبت پوست استفاده از عامل رشد یا فراورده‌های دارای ترکیب سلول‌های بنیادی است.به گفته‌ی دکتر پالم پروتئین‌های درشت درون این فراورده‌ها در پوست رسوخ نمی‌کنند بلکه به یاخته‌های پوست سیگنال‌هایی می‌فرستند که به مبارزه با پیری کمک می‌کند.

در کل روال ما برای مراقبت از پوست می‌تواند از دو گام نخست تا شش گام را دربرگیرد به شرطی که فراورده‌هایی که به کار می‌گیریم مؤثر باشند.

به گفته دکتر پالم فراورده‌ای کارآمد است که دارای سه معیار باشد. فراورده‌ی فعال دارای سازوکار فعالیتی (اثرگذاری بر پوست) قابل قبولی است، اثرگذاری زیست‌شناختی آن بر پوست در آزمایش‌های بالینی ثابت شده است و آن قدر اثرگذاری متمرکز دارد که اثر مطلوب را بر پوست بگذارد.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000FkM برچسب ها: سلامت ، پوست ، شاداب

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سلامت پوست شاداب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۲۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست با مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کرمان گفت: تامین سوخت مردم، موضوع بسیار مهم و کلیدی است و نباید تصمیمات مدیران به گونه‌ای باشد که عرضه سوخت برای مردم سخت باشد و موجب نارضایتی در جامعه شود.  

وی افزود: طرح کدینگ کارت‌های سوخت، مزایای فراورانی از جمله: در بحث کنترل و کاهش قاچاق سوخت و جلوگیری از تخلفات برخی جایگاه داران سوخت دارد؛ اما نباید اجرای این طرح، خللی در عرضه سوخت به مردم ایجاد کند که موجب برخی نارضایتی‌ها برای شهروندان شود.

رییس شورای قضایی استان کرمان توجه به صنعت گردشگری و جذب مسافر در استان کرمان را مورد تاکید قرار داد و  بیان کرد: در تعطیلات عید سعید فطر و ابتدای سال، اجرای طرح کدینگ در استان کرمان مشکلاتی برای برخی مسافران در تامین سوخت خودروهایشان  به وجود آورده بود و باید اطلاع رسانی دقیق تری در این رابطه از سوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی به مسافران در خصوص استان‌هایی که طرح کدینگ در آن ها اجرا شده است، می‌شد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تاکید کرد: ۳ مقوله ترویج فرهنگ استفاده از سوخت، گسترش فرهنگ استفاده از گاز CNG و مبارزه بی امان با قاچاق سوخت باید در اولویت کار قرار گیرد.

وی افزود: شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی باید تقویت و گسترش جایگاه‌های CNG را در دستور کار خود قرار دهد و کمبود، تعطیلی و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست.  

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: دستگاه قضایی برای حمایت از شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی موضوع مبارزه با قاچاق سازمان یافته سوخت را در دستور کار قرار داده است و اقدامات خوبی در این رابطه در استان کرمان صورت پذیرفته است.  

وی با بیان اینکه مردم نباید برای تامین سوخت خود در جایگاه‌ها معطل بمانند، افزود: رسیدگی به تخلفات برخی جایگاه داران سوخت در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار دارد.

هوشنگ غلامی، مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کرمان گفت: شرکت ملی پخش منطقه کرمان، تامین کننده سوخت چندین استان کشور از جمله استان‌های شرقی کشور است.  

وی از حمایت‌های دستگاه قضایی استان کرمان قدردانی کرد و بیان داشت:هم اکنون ۳۰۰ جایگاه عرضه سوخت فعال در استان کرمان  و ۴۰۰ نمایندگی فروش روستایی داریم که به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

غلامی تصریح کرد: ۸۰ جایگاه CNG نیز در سراسر استان کرمان در حال فعالیت می‌باشند.  

وی گفت: در زمینه مبارزه با قاچاق سوخت و متخلفین این حوزه نیازمند حمایت دستگاه قضایی استان کرمان هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست
  • جزیره نخل جمیرا نماد دبی
  • دستور جمع‌آوری مکمل تقویتی موی فیتو صادر شد
  • دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند
  • نحوه صحیح استفاده از انواع محصولات مراقبت پوست برای حفظ شادابی و سلامت
  • ۶ دمنوش عالی برای داشتن پوستی شفاف
  • ۶ دمنوش‌ عالی برای داشتن پوستی شفاف
  • ‍ضبط و توقیف ظروف بسته بندی فراورده های غذایی در نیشابور