Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@08:23:47 GMT

آغاز برداشت چای قرمز در شهرستان کارون

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۲۵۲۱

آغاز برداشت چای قرمز در شهرستان کارون

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسن ناصر، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کارون گفت: از امروز یکشنبه کار برداشت چای قرمز (حمرا) از روستا علوه شهرستان آغاز شد.

 او با بیان اینکه حدود ۱۰ هکتار از زمین‌های زراعی منطقه علوه یکی از روستا‌های بخش سویسه شهرستان به زیر کشت محصول چای قرمز رفته است افزود: پیش بینی می‌شود پس از برداشت حدود ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ تن محصول چای قرمز  از مزارع این روستا برداشت شود.

حسن ناصر در خصوص قیمت فروش این چای بیان داشت: قیمت هرکیلوگرم محصول چای قرمز یک میلیون و۲۰۰ هزار ریال است که به صورت بسته بندی و فله در روستا عرضه می‌شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کارون تصریح کرد: از جمله خواص دارویی این گیاه با ارزش کاهش فشار خون، کنترل کلسترول، افزایش آهن و مراقبت از کبد و کیسه صفرا  محسوب می‌شود.

این مقام مسئول در پایان گفت: گیاه چای قرمز با شرایط محیطی گوناگونی قابل پرورش است و علاقمندان به پرورش این گیاه دارویی می‌توانند بذر این محصول را از روستا تهیه و در منزل کاشت و پرورش دهند.

انتهای پیام/م

برداشت چای قرمز در شهرستان کارون

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۲۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۹۳ هزار تُن گندم در میاندوآب برداشت می‌شود

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: گندم به عنوان یک محصول استراتژیک، عمدترین محصول زراعی شهرستان میاندوآب است که امسال بیش از ۱۸ هزار و ۶۱۹ هکتار از اراضی این شهرستان زیرکشت این محصول رفته است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۳ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

وی افزود: در راستای افزایش عملکرد در واحد سطح ۴۰ تن بذر مادری و ۱۰ تن بذرپرورشی‌گندم برای کشت در بین کشاورزان پیشرو شهرستان توزیع شده و با نظارت کارشناسان جهادکشاورزی ۱۷۴ هکتار از مزارع‌گندم به کشت‌بذرمادری و ۲۶ هکتار نیز به کشت‌بذرپرورشی اختصاص یافته و ۹۴۲ تن بذر گواهی‌شده‌گندم در بین زارعان این شهرستان توزیع شده است.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب در ادامه گفت: در راستای بهبود تغذیه محصول گندم، تاکنون ۲ هزار و ۸۷۵ تن انواع کود‌های‌شیمیایی یارانه‌دار در بین گندم‌کاران این شهرستان توزیع شده و از محل اعتبارات طرح خوداتکایی گندم هزار و ۵۵۰ لیتر کودریزمغذی به صورت رایگان در راستای افزایش کیفیت محصول تولیدی در بین زارعان منطقه توزیع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • امسال ۹۳ هزار تُن گندم در میاندوآب برداشت می‌شود
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • برداشت یکهزار تن کلزا در رامهرمز
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد
  • برداشت بیش از ۵۰ هزار تن گندم از مزارع خوزستان
  • آغاز کشت چغندر قند بهاره در مرودشت