Web Analytics Made Easy - Statcounter

با نزدیک شدن به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تکاپوهای سیاسی و تبلیغاتی از سوی اشخاص و جریان‌ها و جناح‌های سیاسی نیز افزایش یافته است، از یک سو زمزمه های ارائه لیست‌های خالص از سوی اصلاح طلبان و از سویی ائتلاف‌های میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل به گوش می رسد.

تجربه لیست امید در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی و رای موافق مردم به آنان هم ترغیب کننده ارائه لیست های انتخاباتی است و هم هشداری برای دقت و توجه بیشتر جریان های و جناح های سیاسی در ارائه لیست های انتخاباتی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهارماه مانده به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، این سوال مطرح می شود که آیا شورای‌عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح طلبان با تجربه گرفتن از لیست امید، آیا باز لیست انتخاباتی ارائه می دهد و با برخی اشخاص و طیف های سیاسی چون اصولگرایان معتدل ائتلاف خواهد کرد؟

بنابراین این موضوع را از برخی اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی جویا شدیم؛ «سیده حمیده زرآبادی» نماینده قزوین در این باره به خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: تاکنون اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات مجلس و اینکه چه برنامه ای ارائه می دهند، تصمیمی گرفته نشده است. از آنجا که نتیجه این ائتلاف ها، به گونه ای نبود که به رضایت مندی مردم منجر شود و با توجه به تجربه ناموفق گذشته، مردم در انتخابات آینده بیشتر به دنبال برنامه هستند تا افراد و لیست ها.

وی گفت: به نظر می رسد جریان های سیاسی باید روی برنامه ها تاکید کنند تا افراد ارزیابی کنند که در برنامه های خود چه میزان می توانند مشکلات و مسائل را حل کنند و در پی پاسخگویی به مردم باشند.

عضو فراکسیون امید اظهار کرد: شورای عالی اصلاح طلبان درباره ارائه برنامه و لیست تصمیم می گیرد و کم و کیف این موضوع در حال بررسی است.

همچنین «محمود صادقی» نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تجربه گذشته، قطعا تصمیم به ارائه لیست های انتخاباتی مبتنی بر «اصلاح طلبی خالص» بوده و نظر و دیدگاه غالب نیز همین است، اما هنوز در شورای عالی اصلاح طلبان تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است.

«احمد همتی» نماینده سمنان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نظرات مختلفی درباره انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی مطرح است؛ برخی نظرها بر این است که صرفا لیست ارائه شده از اصلاح طلبان باشد و گروهی نیز ائتلاف اصلاح طلب با اعتدالیون را مطرح می کنند و برخی نیز پا را فراتر گذاشته و بر ائتلاف اصلاح طلبان با اصولگرایان تاکید می کنند، باید منتظر ماند و دید چه تصمیمی در این باره گرفته می شود.

عضو فراکسیون امید افزود: باید برای انتخابات آینده بحث و گفت و گو کرد و بهترین تصمیم اتخاذ شود تا بهترین نیروها به مجلس راه یابند و مردم نیز در بالاترین سطح مشارکت کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی فراکسیون امید انتخابات مجلس شورای اسلامی اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۲۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رائفی‌پور برای دور دوم هم لیست می‌دهد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابوالفضل ظهره‌وند عضو فهرست صبح ایران در گفتگویی، با بیان اینکه جبهه صبح ایران از متن جامعه جوان ظاهر شده است و بنده آنها را بسیار فعال دیده‌ام، گفت: دبیر کل این تشکیلات یک جوان است و تیمی هم که جمع شده‌اند افراد جوان و تحصیلکرده‌ای هستند و به خوبی مسائل را حوزه‌بندی کرده‌اند و کارهای تحقیقاتی خوبی انجام می‌دهند ضمن آنکه به مطالبات مردم هم توجه دارند و سعی می‌کنند مطالبه‌گری را فعال کنند از این رو افتخار می‌کنم که نامزد این فهرست هستم.

بنابر روایت ایرنا، وی با بیان اینکه بنده علاوه بر صبح ایران در فهرست اُمنا هم بودم از ارائه فهرست صبح ایران و اُمنا در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: به غیر از این دو تشکل جبهه ایران اسلامی و وفاداران به انقلاب اسلامی هم فهرست خواهند داد.

عضو فهرست صبح ایران در پاسخ به این پرسش که آیا این ۴ تشکل در مرحله دوم انتخابات لیست مشترک می‌دهند؟ گفت: لیست واحد نمی‌دهند اما اشتراکات آنها به هم نزدیک است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیداهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898705

دیگر خبرها

  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • رائفی پور برای دور دوم انتخابات مجلس لیست می‌دهد؟
  • رائفی‌پور برای دور دوم هم لیست می‌دهد!