Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@17:21:31 GMT

مسجدی که مامن شهید مدنی در زمان تبعید بود

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۲۷۸۹

مسجدی که مامن شهید مدنی در زمان تبعید بود

مسجد کاظمیه گنبد، مسجدی است که در دوران قبل از انقلاب فعالیت های زیادی داشته و مامن شهید مدنی در دوران تبعیدش بود.

خبرگزاری شبستان، گرگان- ربابه کابلی: در یکی از محلات قدیمی و متوسط نشین شهرستان گنبد مسجدی است فعال که سهم مهمی در مبارزات انقلابی قبل و بعد از انقلاب داشته است. مسجد کاظمیه تا کنون نیز جوانانش پرشور و گسترده در فضای جامعه فعالیت های فرهنگی و هنری انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از خصوصیات مهم این مسجد این است که یکی از شهدای محراب(آیت الله مدنی) در زمان تبعیدش قبل از انقلاب، در شهرستان گنبد اقامه نماز می کرد و هنوز هم نوجوانان و جوانان به برکت حضور این شهید بزرگوار پر شور و حرارت با تاسی از روح بلند او به کارهای فرهنگی مشغولند.

 

 

به جرات می توان گفت کاظمیه مسجدی است که به برکت شهید مدنی در جان جوانان و نوجوانان نفوذ کرده است.

 

از شیوه های موثر در جذب جوانان به مسجد کاظمیه و علاقمندسازی آنها در مشارکت در کارهای گروهی شیوه جذب چهره به چهره است. از تاثیرات مهم روحانی و اقامه نماز جماعت منظم او در مسجد نباید غفلت کرد که ایشان توانسته شاکله نوجوانان را در علاقمندی به مسجد بسازد.

 

مسجد کاظمیه دارای هیئت امنای همسو با برنامه های فرهنگی مدیر کانون و جوانان مسجد است.

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری سبحان جوانی است بی ادعا و فعال که دغدغه کارهای فرهنگی در سخنانش موج می زند او از حداقل ها و اعتبارات ناچیز برنامه های موثر می سازد.

 

با «مجتبی دانش» مدیر کانون فرهنگی هنری سبحان مسجد کاظمیه گنبد که به گفتگو می نشینی از فعالیت های چندین ساله مسجدشان در سال های قبل از انقلاب و بعد از آن می گوید.

 

دانش جوانی 34 ساله است که با عشق به فعالیت های فرهنگی هنری در مسجد می پردازد. وی مدیر توانمندی است که برای جذب بیشتر نوجوانان از هیچ کوششی دریغ نمی کند و برنامه های خود را حول این محور برگزار می کند.

 

وی اضافه می کند: فعالیت های کانون سبحان در بخش های مذهبی، آموزش قرآن، کامپیوتر و اردویی است و سعی می شود در اجرای این برنامه ها ضمن ایجاد نشاط، حس مسئولیت پذیری را به نوجوانان آموزش دهیم تا در مراحل زندگی خود از آن استفاده کنند.

 

 

دانش از راه اندازی هیئت دانش آموزی در هفته قبل خبر می دهد و ادامه می دهد: دوره قرآن خوانی نیز در کانون تشکیل شده و به نوجوانان و اعضای کانون ها مسئولیتی در این زمینه داده شده است.

 

وی، تعداد اعضای کانون را 60 نفر اعلام می کند و می گوید: 40 نفر از این اعضا نوجوانان هستند که با علاقمندی به این سمت گرایش یافته اند.

 

مدیر کانون سبحان تعامل روحانی با اعضای کودک و نوجواتن کانون را فوق العاده و عالی توصیف کرد و و ادامه داد: در برگزاری طرح های اردویی مشکل مالی داریم و نیازمند حمایت بیشتر مسئولان هستیم.

 

 

وی از فعالیت مسجد کاظمیه در زمان قبل انقلاب می گوید و اظهار می دارد: شهید مدنی نیز از کسانی است که قبل از انقلاب در این شهرستان تبعید بودند در این مسجد نماز جماعت می خواندند.

 

دانش با بیان اینکه این مسجد 24 شهید تقدیم انقلاب کرده است، گفت: این محله، محله انقلابی بوده و شهیدانی همچون سردار قهرمانی جانشین شهید همت و سردار توحیدی جانباز دوران جنگ تحمیلی از این محل برخاسته اند.

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی اربعین اربعین ۹۸ حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند نماز جمعه شهید مدنی گنبدکاووس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۲۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از امروز ۳۰ فروردین تا یک شنبه دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ به مدت چهار روز با اجرای برنامه‌های مختلف شاد میهمان کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار شهرستان خرم آباد خواهد بود.

محله پاچنار و آبشار طلایی (۹ دی) خرم آباد از جمله محله‌هایی بود که امروز میزبان تماشاخانه سیار کانون بودند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران
  • اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه