Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، پلیس کره جنوبی شنبه اعلام کرده ۱۹ دانشجوی معترض به سیاست‌های دولت آمریکا که وارد محل اقامت سفیر این کشور در سئول شده بودند را بازداشت کرده است.  

شبکه خبری بلومبرگ گزارش داده دانشجویان در اعتراض به سیاست‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از کره جنوبی خواسته هزینه‌های بیشتری بابت حمایت‌های نظامی آمریکا وارد محل اقامت سفیر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«سی‌بی‌اس» نوشته دانشجویان با استفاده از نرده‌بان از دیوار محل اقامت سفیر بالا رفته‌اند. آنها پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها شعارهای ضد آمریکایی نوشته شده بود و از «هری هریس»، سفیر آمریکا می‌خواست «این کشور را ترک کند.»

یک دانشجو فریاد می‌زد: «کاری که آمریکا انجام داده کشتار، تجاوز و مسموم کردن کشور ما بوده. آنها زندگی مردم ما را تهدید می‌کنند.»

طبق نوشته سی‌بی‌اس دولت آمریکا هزینه‌های دفاعی مربوط به ۲۸۵۰۰ نیروی آمریکایی مستقر در کره جنوبی را به شدت افزایش داده است. در ماه فوریه، کره جنوبی با پرداخت ۸۸۰ میلیون دلار برای حضور این نیروها در کشور موافقت کرد که معادل ۸.۲ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۸ بود. آمریکا و کره جنوبی قرار است هفته آینده دور جدیدی از مذاکرات را در این خصوص برگزار کنند. 


«هری هریس» سفیر آمریکا در سئول از پلیس کره جنوبی بابت دستگیری دانشجویان معترضی که قصد ورود به محل اقامت او داشتند تشکر کرده و نوشته که گربه‌هایش سالم هستند.

پلیس شنبه اعلام کرد تدابیر امنیتی در محل اقامت هریس افزایش یافته و شمار نیروهای پلیس در نزدیکی منزل او به سه برابر افزایش یافته است. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۲۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس درباره بازداشت دانشجویان معترض به جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه در دانشگاه‌های این کشور نوشت: گزارش‌های خبری درباره سرکوب و بازداشت گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی توسط پلیس این کشور به دلیل حمایتشان از مردم فلسطین، نقض خشونت‌بار حق رای، آزادی بیان و حقوق بشر است که برای افکار عمومی سراسر جهان نگران‌کننده است.

تجمع دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

کنعانی افزود: ضرورت دارد که دولت آمریکا در عین پایبندی به وظایف حقوق بشری خود، آزادی بیان و تجمعات دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به خواسته‌ها و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگذارد.

بازداشت دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

در ادامه پیام سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مطرح شد: نقش اصلی و حمایت‌گرانه دولت آمریکا در نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین با ایجاد فضای خفقان‌آور و فرونشاندن صدای معترضان پاک نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • انزجار افکار عمومی جهان از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • امیرعبداللهیان: برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با دانشجویان معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها نگران کننده است
  • ابرازنگرانی از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • دانشگاه یا پادگان؟ | رسوایی آمریکایی در برخورد خشونت‌بار با دانشجویان حامی فلسطین
  • نگرانی از یورش گارد ملی آمریکا به دانشجویان معترض
  • غلیان جنبش ضداسراییل در دانشگاه های آمریکا
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود