Web Analytics Made Easy - Statcounter

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه طی سخنانی در سومین اجلاس علمای اسلامی آفریقا در استانبول تصریح کرد: کسانی که به دلیل عملیات "چشمه صلح" علیه ما تحریم تسلیحاتی اعمال می‌کنند، در کشتار روآندا سلاح تامین می‌کردند.

اخبار بین‌الملل- کشورهای استعمارگری که در نسل کشی روآندا نقش داشتند را شما از ما بهتر می‌شناسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشورهای غربی و سازمان ملل متحد درست طی سه ماه کشتار وحشیانه ۸۰۰ هزار نفر در روآندا، تنها تماشاگر بودند. در گذشته تاریخی تقریبا تمام کسانی که امروز به ما درس حقوق بشر و آزادی می‌دهند، قتل عام، اشغال و استعمار ثبت شده است. 

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به افزایش روابط با قاره آفریقا گفت: "کشورهای غربی تمایلی به توسعه آفریقا، استفاده این قاره از پتانسیل های غنی خود و استقرار صلح و ثبات در آن، ندارند. ما به عنوان یک ملت و یک کشور، هرگز به دنبال استعمار منابع طبیعی دیگران و کسب رفاه از طریق استفاده از کار و زحمات جوامع دیگر نبوده ایم. 

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، اردوغان افزود: در نتیجه تلاش‌هایمان روابط ترکیه و کشورهای آفریقایی را به سطحی رساندیم که تا ۱۵ سال پیش دستیابی به آن غیرقابل تصور بود. از زمانی که سر کار آمدیم تاکنون تعداد سفارتخانه‌های خود را در آفریقا از ۱۲ به ۴۲ افزایش دادیم. ۱۰ هزار و ۴۸۰ فارغ التحصیل آفریقایی در ترکیه، سفیران ما در این قاره بوده و به برادران آفریقایی ما خدمت می‌کنند.

اردوغان افزود: ما با تمام دولت‌های آفریقایی همکاری کرده و از مردم آنها حمایت می‌کنیم و رویکرد متکبرانه و مداخله جویانه کشورهای غربی در قبال کشورهای آفریقایی را هرگز تصویب نکردیم و نمی‌کنیم. شرکت‌های تسلیحاتی و نفتی غربی در پشت بسیاری از ناآرامی‌های قاره آفریقا قرار دارند.

وی تصریح کرد: روابط ما با قاره آفریقا در حال حاضر دوران طلایی خود را سپری می‌کند. تجارت دوجانبه ما که به ۲۴ میلیارد دلار می‌رسد، روز به روز در حال افزایش است، گردشگری در حال توسعه است، همکاری‌هایمان تقویت و بازدیدهای متقابل در همه سطوح بیشتر می‌شود. امیدوارم در دوره آینده، تجارت ترکیه-آفریقا به سطح بالاتر از ۵۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورهای شرق و غرب آفریقا که زمانی ۷۰ تا ۸۰ درصد جمعیت آنها مسلمان بودند، اکنون مسلمان‌ها در اقلیت هستند، گفت: ما هم در مناطق گوناگون با نام‌های مصطفی، احمد، عبدالله رو به رو می شویم که از اسلام دل بریده‌اند. فعالیت‌های میسیونری از طرف قدرت‌های بزرگ، تاثیر زیادی در به وجود آمدن این جریان دارد. گروه‌های تروریستی مانند داعش، بوکوحرام و فتو نیز کمک زیادی به این جریانات می‌کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کشورهای غربی سازمان ملل متحد حقوق بشر منابع طبیعی ترکیه رجب طیب اردوغان قاره آفریقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۳۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: این کشور مخالف محکومیت های یکجانبه علیه کشورهای آفریقایی است.

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد: روسیه قاطعانه محدودیت های اعمال شده یکجانبه علیه کشورهای آفریقایی را محکوم می کند.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که این کشور از تلاش برای استفاده از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل برای مداخله در امور داخلی کشورهای آفریقایی جلوگیری می کند.

نبنزیا افزود که روسیه به کمک در جهت تقویت پتانسیل کشورهای آفریقایی از جمله در شورای امنیت سازمان ملل و مجمع عمومی ادامه می دهد.

دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد که روسیه با تحمیل هر گونه دستور العمل سازمان های سیاسی از خارج مخالف است و از کاهش فشار تحریم ها بر کشورهای مستقل آفریقایی حمایت می کند.

کد خبر 6088034

دیگر خبرها

  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • واردات گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
  • میزبانی ایران اکسپو از ۸۰ کشور | کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • ظرفیت تجارت ایران و آفریقا به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • «روس‌ها آمدند و ما رفتیم»؛ گزارش پالتیکو از شکست آمریکا در آفریقا
  • آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند