Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدرضا مظلومی» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ورزشکاران نابینای افتخارات و مدال‌های زیادی کسب کردند که مهم‌ترین آن مدال نقره پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو بود که توسط تیم فوتبال پنج نفره ایران به دست آمد. اما با وجود این مدال و احتمال تکرار آن در توکیو ۲۰۲۰، فوتبال نابینایان از داشتن یک زمین اختصاصی برای تمرین و بازی دوستانه محروم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تیم‌نایب قهرمان ریو است باید یک زمین تخصصی داشته باش اما فوتبالیست‌ها در اکثر استان‌ها زمین برای فوتبال پنج نفره ندارند و این موجب می‌شود تا شناسایی استعدادهای فوتبالی نابینایان سخت باشد.

رییس فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان با بیان اینکه ورزشکاران نابینا نیز بخشی از جمعیت ایرانِ اسلامی هستند عنوان کرد: عاجزانه از وزارت ورزش و کمیته ملی‌پارالمپیک خواهش دارم که نیازهای این بخش را بیشتر ببینند زیرا افراد خاص نیازهای خاص و ویژه دارند. باید بودجه ویژه به این فدراسیون اختصاص داده شود تا افتخارآفرینی‌ها بیش از بیش باشد. هر چند که نمی‌توانیم مسوولین را به چشم ظاهر ببینیم اما فانوس افتخارات در دست ما است تا تصمیم گیران ورزشی آنها را ببینند.

مظلومی با یادآوری استقلال فدراسیون ورزش نابینایان از فدراسیون ورزش جانبازان و معلولین گفت: پس از انقلاب اسلامی تا ۲۰ سال این ۲ قشر تحت نظر یک فدراسیون بودند. تمام سالن های ورزشی به نام معلولین و نابینایان بود. پس از استقلال این ۲ فدراسیون تمام سالن‌ها به فدراسیون جانبازان رسید این در حالی بود که باید یک‌سوم آن به ورزشکاران نابینا می‌رسید و به این مساله تا کنون توجهی نشده است. ما در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا ۱۱۴ درصد رشد مدالی داشتیم و این خود دلیلی برای توجه ویژه به این قشر است.

او در پایان با اشاره به مشکلات پیش روی ورزش نابینایان تصریح کرد: مشکلات زیرساختی و امکاناتی در مسیر ورزشکاران نابینا قرار دارد. هیات هفت استان دفتر کار ندارند و ۲۰ استان نیز سالن در اختیار ندارند. اگر رشته‌ها را به صورت تخصصی بیان کنم باید گفت که ۲۷ استان چمن برای فوتبال پنج نفره در اختیار ندارند. این دغدغه در کنار دیگر مشکلات قرار می‌گیرد تا شرایطی سختی برای ورزشکاران نابینا رقم بزند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدرضا مظلومی فوتبال پنج نفره فدراسیون نابینایان توکیو ۲۰۲۰ کمیته ملی پارالمپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۳۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتار ورزشکاران، تخریب اماکن ورزشی و فدراسیون‌ها

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از sadaa؛ بیش از ۲۰۰ روز از تجاوزات اشغالگر به مردم ما و هدف قرار دادن مستقیم ورزش فلسطینی‌ها می‌گذرد، به سختی روزی می‌گذرد که یک مرکز ورزشی تخریب نشود یا یکی از کادر‌های این سازمان به شهادت نرسد. حرکت ورزشی به ویژه در فوتبال که بیشترین سهم هدف گیری و شهادت را داشته است.   آخرین قتل عام اشغالگر دو برادر احمد و علی جمال ابوهلال، بازیکنان آکادمی فوتبال اسکور در نوار غزه بودند که بر اثر حمله موشکی نیرو‌های اشغالگر که مستقیماً آنها را هدف قرار دادند، ­به شهادت رسیدند و به ۱۵۰ شهید فوتبال پیوستند.   طی دو هفته گذشته ۶ غنچه به گلستان شهدای نهضت ورزش یعنی برادران محمد و محمود زیاد ابو شعار، عبدالرحمن ابوغولا، آدم رامز نبهان و دو برادر محمد و سامی بلال ابوعیسی پیوستند؛ که در حملات صهیونیست‌ها به مناطق مختلف نوار به شهادت رسیدند.   جنایات وحشیانه اشغالگران تنها بازیکنان را هدف قرار نداد، بلکه زمین‌های فوتبال و مقر باشگاه‌ها و فدراسیون‌های ورزشی را نیز هدف قرار دادند. مکان‌های ورزشی به شکلی ویران شده است که نشانی از از آن باقی نمانده است جز سنگ‌های تخریب شده و بقایای جام‌هایی که نمایانگر تاریخ بزرگ این باشگاه بود که در سال ۱۹۷۶ تأسیس شده بود.   این باشگاه یک بار قهرمانی در لیگ برتر استان‌های جنوبی، دو بار جام باشگاه‌های نوار غزه و سه بار قهرمان سوپرجام فلسطین را در کارنامه دارد. به این ترتیب تعداد اماکن ورزشی ویران شده به ۵۶ مورد می‌رسد که ۴۶ مورد برای فوتبال، ۳۹ مرکز در نوار غزه و ۷ مرکز در کرانه باختری رود اردن است.

دیگر خبرها

  • هاشمی: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌های ورزشی در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش و جوانان: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران
  • مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران
  • کیومرث هاشمی: معافیت‌هایی برای نفر سوم جهان و دوم و سوم آسیا در راهند
  • هاشمی: با اصلاح قانون جدید ورزشکاران بیشتری شامل معافیت و قانون استخدامی می شوند/ تخصیص ۵٠٠ میلیارد برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها
  • هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم
  • مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد
  • کشتار ورزشکاران، تخریب اماکن ورزشی و فدراسیون‌ها