Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - کانال رسمی آموزش و اطلاع رسانی ثبت تلفن همراه (رجیستری) با انتشار مطلبی، به آگاه‌سازی در خصوص یکی از شیوه‌های کلاهبرداری پرداخت.
به گزارش خبرگزاری آریا، کانال رسمی آموزش و اطلاع رسانی ثبت تلفن همراه (رجیستری) به تازگی مطلبی منتشر کرد که در ادامه می‌خوانید:
اخیرا پیامکی برای برخی افراد ارسال شده و از ایشان خواسته شده جهت جلوگیری از قطع شدن تلفن همراه، مبلغی را پرداخت نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاربر از طریق لینک موجود در این پیامک‌ها به صفحه‌ای شبیه به سامانه اینترنتی گمرک و سپس به صفحه‌ای هدایت می‌شود که ظاهر آن شبیه درگاه‌های پرداخت است و مشخصات کارت بانکی از کاربر دریافت می‌شود.
به استحضار می‌رساند این روش، یکی از شیوه‌هایی است که کلاه‌برداران برای دستبرد زدن به حساب بانکی افراد از آن استفاده می‌کنند لذا ضروری است در صورت ملاحظه چنین مواردی، مراتب در اسرع وقت از طریق بخش گزارش مردمی درگاه اینترنتی پلیس فتا گزارش شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، همچنین ضروری است در این زمینه به موارد زیر توجه گردد:
1- هرگونه اطلاع‌رسانی در زمینه طرح ثبت تلفن همراه، از طریق سرشماره پیامکی «HAMTA» انجام می‌گیرد. همچنین در صورت دریافت هرگونه پیامک با محتوای مشکوک، می‌توانید موضوع را با مرکز پاسخگویی سامانه همتا به شماره 096366 از ساعت 8 صبح تا 12 شب در 7 روز هفته طرح نمایید تا راهنمایی‌های لازم ارائه گردد.
2- ثبت تلفن همراه مسافری و پرداخت عوارض مربوط به آن صرفاً از طریق زیر دامنه گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister انجام می‌شود.
3- پیش از هرگونه پرداخت حتماً باید از اعتبار درگاه پرداخت مطمئن شد، ویژگی‌های اولیه درگاه پرداخت معتبر عبارتند از:
الف- عبارت https و همچنین علامت تأیید سرویس دهنده (معمولاً به صورت قفل سبز رنگ) در ابتدای آدرس درگاه پرداخت وجود دارد.
ب- درگاه پرداخت زیردامنه ای از دامنه shaparak.ir است. (هرگونه ترکیب دیگری از کلمه shaparak و هر پسوند دامنه دیگری به غیر از ir. غیرمجاز است، به عنوان مثال ترکیب هایی نظیر shapaarak یا shaparack نامعتبر هستند)
ج- برای اطلاع از آدرس درگاه‌های پرداخت اینترنتی معتبر، می‌توان به تارنمای کاشف مراجعه نمود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۳۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکان هرگونه اشتباه دارویی را به سازمان غذا و دارو اطلاع دهند

به گزارش خبرگزاری مهر، مرجان کریمی، با اشاره به به اهمیت موضوع ایمنی دارویی بیماران، گفت: گزارش دهی کامل، سریع و به موقع عوارض و اشتباهات دارویی می‌تواند در کاهش وقوع عوارض و اشتباهات دارویی مؤثر واقع شود.

وی همچنین سامانه گزارش عوارض دارویی را به عنوان تنها سامانه برخط گزارش دهی عوارض و اشتباهات دارویی معرفی کرد که زیر نظر دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو فعالیت می‌کند.

رئیس گروه ثبت و بررسی ایمنی و عوارض ناخواسته فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو، در ادامه از جامعه پزشکی خواست در صورت مشاهده هرگونه عوارض و اشتباه دارویی و فراورده‌های سلامت، گزارش‌ها را با ثبت اطلاعات کامل فرم گزارش، در کارتابل گزارشگر سامانه مذکور به نشانیadr.ttac.ir ثبت و ارسال نمایند.

کد خبر 6082331 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پزشکان هرگونه عوارض و اشتباه دارویی را اطلاع دهند
  • پزشکان هرگونه اشتباه دارویی را به سازمان غذا و دارو اطلاع دهند
  • تراکنش‌های بانکی با برنامک‌های هوشمند تلفن همراه بدون نیاز به کارت بانکی
  • هشدار به عرضه کنندگان آیفون قاچاق؛ برخورد‌ها تشدید خواهد شد
  • علت ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ | هشدار جدی به عرضه کنندگان آیفون قاچاق
  • خدمت جدید؛ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی
  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌ فعال شد
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی فعال شد
  • چگونه موبایل جایگزین کارت‌های بانکی می شود؟ | جزئیات اجرایی شدن طرح کهربا در۶ بانک