Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردشیر شهرکی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۵۸ هزار و ۵۶۱ هکتار نخلستان در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ۴۵ هزار و ۶۷۰ هکتار آن بارور و بقیه غیربارور است.

وی ادامه داد: برداشت خرما از نیمه آخر خرداد در این استان با ارقام زودرس شامل کتومی، نگال و آشوبه شروع شده و با ارقام دیررس مایکلی و هلیله در مهر به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خرمای تولید شده این استان علاوه بر استان‌های دیگر به کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپایی و روسیه صادر می‌شود. 
وی گفت: بیشترین نخلستان‌های سیستان و بلوچستان در شهرستان‌های سراوان، ایرانشهر، نیکشهر و سیب و سوران واقع شده است. 

شهرکی بیان کرد: کشت خرما در سیستان و بلوچستان زمینه اشتغال افزون‌بر ۴۰ هزار نفر را فراهم کرده است. 

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ رقم خرما در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود، بیان کرد: ربی، مضافتی، سنگ شکن، هلیله و زاهدی از معروف‌ترین ارقام خرما در این منطقه هستند.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد. 
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار هر سال توان تولید دو بار محصول را دارند. 
هم‌اینک در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ‌های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان برداشت محصول کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۳۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۲۱۰۰ میلیاردی سیلاب بلوچستان به بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برآوردهای اولیه خسارت واحدهای تولیدی و زیرساخت‌های بخش کشاورزی ناشی از بارندگی‌های سیل آسای اخیر در ۱۵ شهرستان جنوبی استان را بیش از ۲۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد. - اخبار استانها -

سیدمحمدرضا سیدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان برآوردهای اولیه خسارت واحدهای تولیدی و زیرساخت‌های بخش کشاورزی ناشی از بارندگی‌های سیل آسای فروردین امسال در 15 شهرستان جنوبی استان سیستان و بلوچستان را بیش از 2100 میلیارد تومان اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان  افزود: عمده خسارات وارده به بخش کشاورزی در شهرستان‌های زرآباد، کنارک، چابهار، قصرقند، نیکشهر،دشتیاری، راسک می باشد.

وی ادامه داد: بیشترین خسارت بارندگی سیل آسای اخیر به بیش از 17 هزار هکتار از اراضی زراعی آبی و دیم، هشت هزار و 570 هکتار اراضی باغی، 19 واحد گلخانه، 844 واحد دامداری روستایی و عشایری، سه هزار و 516 راس دام سبک و سنگین، 342 کلنی زنبور عسل، 6 واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی، 888 حلقه چاه کشاورزی، 81 دستگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی، 200 رشته قنات، 77 هکتار اراضی تحت پوشش آبیاری تحت فشار، 299 کیلومتر جاده بین مزارع، 507 کیلومتر انتقال آب با لوله و کانال، 1115 بندسار و سازه آبخیزداری و 98 باب استخر ذخیره وارد شده است.

سیدحسینی تصریح کرد: سازمان جهادکشاورزی با تمامی امکانات با تأمین نهاده‌های دام و طیور و ماشین آلات سنگین برای بازسازی بندسارها و قنوات و بازگشایی جاده‌های دسترسی به مزارع و باغات آماده خدمت‌رسانی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان افزود: کار مرمت و بازسازی جاده‌های دسترسی، قنوات و احیای بندسارها پس از فروکش کردن سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • اجرای کشت ۱۰۵ هزار هکتار از طرح جهش تولید در دیمزار‌ها
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۲۱۰۰ میلیاردی سیلاب بلوچستان به بخش کشاورزی
  • سیلاب و باران ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به کشاورزی قصرقند خسارت زد
  • آفت سن وبیماری زنگ تولید گندم در کرمان را تهدید می کند
  • جشن برداشت گندم در دهلران