Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@11:08:13 GMT

آمار شمارشگر آستان عباسی از تعداد زائران اربعین  

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۳۴۰۱

آمار شمارشگر آستان عباسی از تعداد زائران اربعین  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آستان حضرت ابوالفضل العباس(ع)، طبق این بیانیه تعداد کلی زائران که به وسیله سیستم شمارش الکترونیکی با دقت بالا محاسبه شده است، از روز 6 صفر تا ظهر اربعین حسینی (13 تا 27 مهرماه) 15 میلیون و 229 هزار و 955 زائر بوده است.
 
در این بیانیه آمده است: «شهر کربلا طبق رسم خود که از بیش از ۱۳ قرن قبل، این سنت ساری و جاری را داشته است، امسال نیز مفتخر به میزبانی از مهمانان و زائران سیدالشهداء و حضرت ابوالفضل عباس (علیهما ‌السلام) شده و خادمان آستان‌های مطهر، افتخار عظیمی در استقبال از زائران و ارائه خدمات گوناگون به آنان داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خدمات مختلف شامل برنامه‌های متعددی بوده که از جمله آنها مستندسازی آمار زائران از طریق سامانه شمارش الکترونیک زائران در ورودی‌های شهر کربلای معلی از سوی واحد ارتباطات آستان مطهر عباسی بوده است که این اقدام برای سومین سال پیاپی انجام می‌شود. همچنین مرکز اطلاعات و بررسی‌های آماری الکفیل به مستندسازی تحلیلی و آماری از تعداد زائران و خدمات ارائه شده در شهر کربلای معلی پرداخته است.»
 
در ادامه بیانیه تأکید شده است: «براساس گزارش سامانه شمارش الکترونیک، تعداد زائرانی که از پنج ورودی کربلا برای شرکت در این مراسم از تاریخ ششم تا بیستم ماه صفر وارد کربلا شده‌اند، 15 میلیون و 229 هزار و 955 زائر بوده است.»
 
این بیانیه می‌افزاید: «لازم به ذکر است، تعداد زائران در اربعین 1440 هجری قمری 15 میلیون و 322 هزار و 949 زائر، در سال 1439 هجری 13میلیون و 875 هزار و 818 زائر و در سال 1438 هجری قمری 11 میلیون و 210 هزار و 367 زائر بوده است.»   مشارکت 350 رسانه داخلی و بین‌المللی
 
در همین راستا، بخش امور فکری و فرهنگی آستان قدس عباسی از مشارکت 350 رسانه داخلی و بین‌المللی در پوشش‌دهی مراسم اربعین امسال خبر داد.
 
این بخش اعلام کرد که این رسانه‌ها شنیداری، دیداری، مطبوعاتی، اینترنتی و 12 شبكه ماهواره‌ای بودند واصحاب رسانه در میان آستان‌های مطهر حسینی و عباسی و همچنین منطقه بین‌الحرمین براساس طرح کاری رسانه‌ای تدوین شده از قبل، مستقر شدند.
 
طبق اعلام بخش امور فکری و فرهنگی آستان عباسی، 160 خبرنگار به‌ همراه 60 شخصیت رسانه‌ای از کشورهای مختلف از جمله بلژیک، ایران، انگلستان، فرانسه، ترکیه، بحرین و آلمان، در ضیافت آستان عباسی شرکت کردند که زیارت اربعین را از دورترین نقاط کشور عراق تا حرم مطهر امام حسین(ع) پوشش دادند.
 
مرکز تولید فنی و پخش مستقیم وابسته به بخش امور فکری و فرهنگی آستان حضرت عباس علیه السلام نیز فرکانس رایگان ویژه پوشش مراسم اربعین حسینی را در اختیار فعالان رسانه‌ای قرار داده بود. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا کربلا اربعین آستان عباسی آستان حسینی بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۳۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شجاع افزود: امسال ۹ هزار و ۳۶۵ زائر در قالب ۶۷ کاروان از خراسان رضوی به حج تمتع اعزام خواهند شد که از این تعداد ۳۲ کاروان به ظرفیت ۴هزار و ۴۴۰ زائر در کاروان‌های مدینه‌بعد و ۳۵ کاروان به ظرفیت ۴هزار و ۹۲۵ زائر در کاروان‌های مدینه‌ قبل ثبت‌نام شده‌اند. وی گفت: تعداد ۵ هزار و ۳۹۰ زائر از مشهد در قالب ۳۷ کاروان و ۳ هزار و ۹۷۵ زائر از شهرستان‌های استان نیز در قالب ۳۰ کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. سرپرست حج و زیارت خراسان‌رضوی ادامه داد: در عملیات حج تمتع امسال نیز زائران استان خراسان‌شمالی طبق سنوات گذشته به همراه زائران استان خراسان‌رضوی از اواخر اردیبهشت ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی هم گفت: اعزام زائران عمره مفردهاز امروز (۳ اردیبهشت‌ماه) از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس از سرگرفته شد.  
محمود امانی‌بنی افزود: در همین زمینه نخستین کاروان زائران عمره مفرده از فرودگاه مشهد از طریق پرواز شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در ساعت ۱۵ و ۴۰ دقیقه امروز به عربستان اعزام شدند.  
امانی‌بنی از پیش‌بینی تمام تمهیدات برای عملیات اعزام و بازگشت زائران عمره مفرده در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس خبر داد و خاطرنشان کرد: نخستین کاروان زائران خراسانی عمره مفرده درحالی امروز عازم سرزمین وحی می‌شوند که این سفر زیارتی ۹ سال متوقف شده بود.

دیگر خبرها

  • اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳
  • اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت
  • بیش از ۸۳ هزار زائر به حج ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • اعزام ۲۶۰ زائر از استان اصفهان به سرزمین وحی
  • اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان
  • اعزام بیش ۸۳ هزار زائر در حج تمتع سال ۱۴۰۳
  • اعزام ۳ هزار زائر یزدی به حج تمتع
  • ۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی