Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@12:32:44 GMT

آب هست، مدیریت نیست!

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۳۵۳۶

آب هست، مدیریت نیست!

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری نظرآباد اصلی‌ترین مشکل آب را سوء مصرف و عدم استفاده بهینه عنوان کرد.

میلاد مرادنیا در گفت و گو با ایسنا، در خصوص مساله آب در استان البرز به ویژه در شهرستان نظرآباد، با تاکید بر اینکه مشکل کمبود آب وجود نداشته و عمده معضل عدم استفاده بهینه است، اظهار کرد: محیط زیست و خصوصاً آب یکی از مهمترین مسائل در شهرستان نظرآباد است که اصلی‌ترین راه حل ارائه ایده‌های جدید و برنامه‌ریزی جهت بهره برداری درست از آن، در عین پرهیز از روش‌های سنتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص مسیر توسعه نظرآباد گفت: به عقیده بنده و طبق مطالعات انجام شده مسیر توسعه شهرستان نظرآباد از کشت گلخانه‌ای و آبیاری قطره‌ای در حوزه کشاورزی، رونق صنعت، گردشگری و اعتماد اجتماعی حاصل می‌شود.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری با اشاره به نحوه مصرف آب در این شهرستان تشریح کرد: ۱۰۰درصد آب شرب و بیش از ۹۵ درصد از آب کشاورزی و صنعت در شهرستان نظرآباد از چاه تامین می‌شود.

این مسئول افزود: همچنین این شهرستان مجموعاً دارای ۱۲۰۰حلقه چاه غیرمجاز و ۶۰۰ حلقه چاه فاقد پروانه بوده و چاه‎های مجاز بخش کشاورزی حدوداً ۴۶۰ حلقه، صعنت و خدمات ۲۰۰ حلقه و آب شرب ۸۰ حلقه چاه است.

مرادنیا در ادامه یادآور شد: افزایش بی رویه برداشت از آبخوان اثرات و تبعات جبران ناپذیری بر مخازن و منابع آبی شهرستان همچون فرونشست زمین و... خواهد گذاشت و این مهم زنگ هشداری است تا هرچه سریعتر با همت همگانی در مسیر توسعه نظرآباد که در بخش کشاورزی کشت گلخانه‌ای و آبیاری قطره‌ای را شامل می‌شود؛ گام برداریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در جهت مقابله با سوء مصرف و کنترل استفاده از ذخایر آبی طی سال گذشته تعداد ۱۹۷چاه غیرمجاز در بخش‌های مختلف انسداد و پلمب و ۱۱میلیون متر مکعب آب در شهرستان نظرآباد ذخیره شده که در سال جاری نیز این روال ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بحران آب نظرآباد مدیریت آب کشت گلخانه ای چاه غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۳۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقف یک قطعه زمین کشاورزی در شهرستان زیرکوه

 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان زیرکوه از ثبت دومین وقف جدید سال۱۴۰۳ شهرستان زیرکوه خبر داد.

حجت‌الاسلام مختاری گفت: محمدحسین ملکی در یک اقدام خدا پسندانه یک قطعه زمین مزروعی بدون آب به متراژ تقریبی ۳۰۰ مترمربع از مزرعه افین را وقف کرد.

وی افزود: این وقف به نیت (هزینه عزاداری و اطعام عزاداران امام جعفر صادق علیه السلام در محل روستای افین) انجام شد.

دیگر خبرها

  • ۲۷ هزار نخ سیگار قاچاق در نظرآباد کشف شد
  • تنش‌های آبی سیستان و بلوچستان چگونه مدیریت شد؟/ ارتقا و لایروبی ۱۲۳ حلقه چاه آب شرب در استان
  • ارتقاء و لایروبی ۱۲۳ حلقه چاه آب شرب در سیستان و بلوچستان/ تنش‌های آبی سیستان و بلوچستان چگونه مدیریت شد؟
  • جشن بزرگ آیین سنتی گرگیعان در شهرستان شوش باشکوه برگزار شد
  • بررسی میزان خسارت وارد شده به بخش کشاورزی مهریز
  • تامین و توزیع بیش از ۲۳۰ تن کالای اساسی در هندیجان
  • تشکیل ستاد و کارگروه‌ تخصصی مدیریت بحران زیر بخش‌های کشاورزی
  • آغاز گرده افشانی نخیلات در هندیجان
  • وقف یک قطعه زمین کشاورزی در شهرستان زیرکوه
  • بارندگی ۶ فروردین ۲ هزار میلیارد ریال خسارت در یزد به بار آورد