Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن شیری، رئیس پایگاه‌ملی حسنلو، در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد : از ابتدای سال جاری حدود 5400 نفر از مجموعه تاریخی پایگاه‌ملی حسنلو بازدید نموده است.
 وی افزود: از این تعداد حدود 120 نفر آن گردشگران خارجی از کشورهای مختلف مانند فرانسه، آلمان، ایتالیا و روسیه می‌باشند که نسبت به مدت مشابه سال 1397، شاهد افزایش 64 درصدی حضور گردشگران خارجی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام مسئول گفت: این مجموعه بزرگترین شهر عصر آهن در خاورمیانه است که قدیمی‌ترین لایه آن حدود 8000 سال قدمت داشته و از نظر معماری نیز دارای جایگاه ویژه‌ای است.
شیری بیان کرد: کشف جام زرین حسنلو در سال 1337 یکی از مهمترین اکتشافات علمی و از نادرترین آثار تاریخی، دینی و هنری دنیای باستان است که باعث شهرت جهانی این محوطه شده است.
رئیس پایگاه‌ملی حسنلو در پایان سخنان خود اظهار کرد: این محوطه با ارزش، در 80 کیلومتری ارومیه و 9 کیلومتری شهرستان نقده قرار دارد که در سال 1344 به شماره  485 در فهرست آثار ملی ثبت شده و از سال 1382جهت انجام فعالیتهای علمی، فنی و پژوهشی به پایگاه‌ملی تبدیل شده و یکی از آثار مهم گردشگری استان آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود و همه روزه شاهد بازدید گردشگران داخلی و خارجی  از این مجموعه ارزشمند هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن بازدیدکنندگان حسنلو گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۳۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه تاریخی شیخ احمد جام، نقطه عطفی در بازآفرینی و تحول هنر و معماری خراسان

ایسنا/خراسان رضوی مدیر پایگاه میراث ملی مجموعه تاریخی شیخ احمد جام گفت: مجموعه تاریخی شیخ احمد جام، نقطه عطفی در بازآفرینی و تحول هنر و معماری خراسان رضوی است.

فرامرز صابر مقدم در حاشیه برپایی نمایشگاه تصویری «میراث ماندگار جام» در مجموعه تاریخی شیخ احمد جام به ایسنا گفت: این نمایشگاه به مناسبت فرا رسیدن نوروز با هدف ارائه تصاویر بیش از نیم قرن تلاش برای مرمت و احیاء این مجموعه تاریخی در آب انبار دوره صفویه این مجموعه برپا شده است.

وی اظهار کرد: اهمیت این مجموعه به دلیل وجود عناصر و شاخصه‌های معماری، الگوها و متعلقات تزئینی، کتیبه‌های متنوع و هدفمند و آرایه‌هایی ملهم از کهن الگوهای ایرانی با پس زمینه عرفانی و مذهبی است.

مدیر پایگاه میراث ملی مجموعه تاریخی شیخ احمد جام افزود: برنامه بازپیرایی این مجموعه با تهیه یک گزارش فنی با هدف شناسایی بناها و مطالعه از لحاظ سبک معماری توسط کارشناسان دفتر فنی خراسان در سال ۱۳۴۸ آغاز و تاکنون فعالیت‌های مرمتی و ساماندهی در آن به طور مستمر ادامه دارد.

صابر مقدم ابراز کرد: این اثر تاریخی، نقطه عطفی در بازآفرینی و تحول هنر و معماری خراسان شناخته شده و مؤید ارتباط متقابل و پیوند بین مفاهیم عرفانی و جلوه‌هایی از ابنیه دوران اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه تاریخی شیخ احمد جام شامل ابنیه و فضاهایی از جمله سردر و پیش طاق ورودی، صحن وسیع، بنای گنبدخانه (خلوتخانه)، مسجدجامع قدیم، ایوان و سردر، مسجد کرمانی، گنبد سفید، فضای سراچه، مدرسه جلالی فیروز شاهی، مسجد جامع نو، بنای آب انبار و شبستان زیرزمینی (زمستانی) است که برهه زمانی از قرن هفتم هجری تا دوره قاجار را در بر می‌گیرد.

 مدیر پایگاه میراث ملی مجموعه تاریخی شیخ احمد جام اعلام کرد: تصاویر نمایشگاه «میراث ماندگار جام» از مجموعه عکس‌های آرشیوی «نگاتیو»، آلبومی و «اسلاید» موجود از ابتدای مرمت‌ها در واحد آرشیو عکس و اسناد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تهیه‌شده و در قالب تابلوهای قبل و بعد از مرمت در معرض دید بازدیدکنندگان قرارگرفته و تا پایان ایام نوروز دایر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی گیلان
  • مجموعه تاریخی شیخ احمد جام، نقطه عطفی در بازآفرینی و تحول هنر و معماری خراسان
  • ایرانیان جایگاه چندم گردشگران خارجی استانبول را دارند؟
  • آرامگاه حافظ در صدر استقبال گردشگران نوروزی
  • بازدید روزانه ۲۰۰۰ گردشگر از قوری قلعه روانسر
  • تأمین امنیت مطلوب در نوروز ۱۴۰۳ / افزایش ۲۳ درصدی پروازهای خارجی
  • ادامه رکوردشکنی «حافظیه»
  • گرد و غبار امروز از کرمانشاه خارج می‌شود/ افزایش ۵۵ درصدی بارش‌ها
  • بازدید بیش از ۱۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از غار سهولان مهاباد
  • پیش از سفر به «چغازنبیل» این نکات را مد نظر داشته باشید