Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست دولت برای استرداد لایحه دائمی کردن قانو مدیریت خدمات کشوری گفت که با توجه به تصویب بخشی از این قانون در مجلس، استرداد آن امکان‌پذیر نیست.

علی‌اصغر یوسف نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اخیرا دولت تقاضای استرداد لایحه دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری را مطرح کرده، این در حالی‌ است که پیش از این فرایند تصویب این لایحه در کمیسیون مشترک طی شده و پس از ارائه گزارش به صحن، مجلس به تمدید مهلت اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری رای داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه «درخواست دولت برای استرداد لایحه دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری با فرایند تصویب طرح‌ها و لوایح سازگار نیست»، گفت: در حال حاضر استرداد این لایحه موضوعیتی ندارد و اساسا امکان‌پذیر نیست چون بخشی از آن در مجلس بررسی و برای آن تصمیم گیری شده است.

این عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد که علی‌رغم درخواست دولت، این لایحه مسترد نخواهد شد.

قانون مدیریت خدمات کشوری مشتمل بر ۱۲۸ ماده و ۱۰۶ تبصره در مهر ماه ۱۳۸۶ و طبق اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی تصویب شد و به مدت ۱۰ سال به صورت آزمایشی اجرا شد در نهایت نمایندگان مجلس در ۱۵ اسفند سال ۹۶ جهت تامین نظر شورای نگهبان مصوب کردند که مدت اجرای آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری تا زمان تصویب و لازم الاجرا شدن قانون جدید تمدید شود.

پس از آن دولت لایحه اصلاح و دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری را به مجلس برد و کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه اصلاح و دائمی نمودن مدیریت خدمات کشوری به منظور تدوین قانونی شفاف برای اداره کشور از مهر ماه سال ۹۷ تشکیل و کار بررسی این لایحه را آغاز کرد و نهایتا در تاریخ ۲۶ اسفند سال ۹۷ این لایحه در صحن علنی مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.

اکنون دولت تقاضای پس گرفتن این لایحه را مطرح کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لایحه مدیریت خدمات کشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۳۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر به سوریه با ویزای الکترونیکی امکان‌پذیر می‌شود

وزیر گردشگری سوریه از راه‌اندازی خدمات الکترونیکی ویزا برای سفر به سوریه از ۱۰ روز دیگر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، وزیر گردشگری سوریه اعلام کرد: «کسانی که می‌خواهند به سوریه بیایند دیگر نیازی به مراجعه به سفارتخانه‌ها یا کنسولگری‌ها را ندارند، بلکه درخواست خود را برای ویزا از طریق یک پلت فرم الکترونیکی ارسال و حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت نتیجه را دریافت می‌کنند.» و بر این اساس از اوایل ماه مه آینده، خدمات درخواست ویزای ورود به سوریه به‌صورت الکترونیکی آغاز می‌شود، اقدامی که وزارت گردشگری رژیم سوریه ابراز امیدواری کرد که به افزایش تعداد مسافران به این کشور و گردش بهتر چرخ اقتصاد آن پس از ۱۳ سال جنگ تحمیلی کمک کند.

محمد رامی مرتینی در اظهاراتی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت: راه‌اندازی پلتفرم ویزای الکترونیکی در وب‌گاه وزارت گردشگری سوریه با هدف غلبه بر شرایط سختی است که گردشگری سوریه با آن روبه‌رو است، به‌ویژه در کشورهایی که سفارت‌خانه یا کنسولگری سوریه وجود ندارد.

وی در خصوص دریافت هزینه خدمات ویزای الکترونیکی برای کشورهایی که در هنگام درخواست از طریق پورتال اعراب و خارجی‌ها از قابلیت پرداخت الکترونیکی برخوردار نیستند، توضیح داد که سیستمی که استفاده می‌شود دو گزینه برای پرداخت مبلغ ویزا ارائه می‌دهد یا از طریق پرداخت عادی الکترونیکی و یا به تعویق انداختن پرداخت هزینه خدمات تا زمان رسیدن مسافر به گذرگاه‌های مرزی، به طوری که هزینه‌های مسافر به صورت یکپارچه جمع‌آوری و دریافت می‌شود که شامل ارزش ویزا و هزینه خدمات است.

رئیس اتحادیه اتاق جهانگردی دولت سوریه، طلال خضیر نیز به نوبه خود معتقد است که این برنامه به احیای گردشگری کمک می‌کند، زیرا پلتفرم الکترونیکی یک خواسته شرکت‌های گردشگری اروپایی است، با توجه به اینکه این پلت فرم مکانیسم ورود به سوریه را تسهیل می‌کند؛ به ویژه پس از اقداماتی که برای کاهش هزینه ویزا برای کسانی که از عراق می‌آیند اتخاذ شده بود.

خضیر در گفت‌وگو با روزنامه الوطن با اشاره به اینکه این پلتفرم در حال حاضر با همکاری وزارت مخابرات در مرحله آزمایشی قرار دارد، انتظار داشت که تعداد زائران و مسافران در سال جاری پس از راه‌اندازی سکوی الکترونیکی افزایش چشمگیری داشته باشد.

رئیس اتحادیه اتاق‌های جهانگردی سوریه با اشاره به افزایش بیش از ۵۰ درصدی مسافران و زائران از عراق نسبت به دوره قبل گفت: صدور ویزای الکترونیکی نه تنها با هدف گردشگری مذهبی، بلکه با هدف گردشگری درمانی و تفریحی و تجاری است.

وزارت گردشگری سوریه در سال جاری میلادی برای جذب ۲.۵ میلیون مسافر از جمله ۴۰ درصد و افزایش تعداد شب‌های گردشگری به ۴.۵ میلیون شب برنامه‌ریزی کرده است؛ بر اساس آمار رسمی در سال گذشته بیش از دو میلیون نفر وارد سوریه شده‌اند و تعداد شب‌های گردشگری در این کشور نیز ۳.۵ میلیون نفر برآورد شده است.

منبع: فارس

کد خبر 746233

دیگر خبرها

  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد
  • چرا معطلی تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در مجلس به ضرر کشور است؟
  • دوفوریت بررسی لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تصویب شد
  • تیک تاک در یک قدمی ممنوعیت یا تجزیه در آمریکا
  • آمریکا لایحه‌ ای در ضدیت با چند کشور تصویب کرد
  • مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای در ضدیت با چند کشور تصویب کرد
  • سفر به سوریه با ویزای الکترونیکی امکان‌پذیر می‌شود
  • پایان ۲۰ سال بلاتکلیفی لایحه تجارت؛ لایحه‌ای که با، اما و اگر‌های فراوان تصویب شد
  • پایان ۲۰ سال بلاتکلیفی لایحه تجارت /لایحه ای که با اما و اگرهای فراوان تصویب شد