Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@03:30:14 GMT

قیمت خانه‌های 50 متری در تهران

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۳۸۶۶

در حالی نایب رئیس اتحادیه املاک از کاهش حداقل ۳۰ درصدی قیمت مسکن در شهرهای بزرگ خبر داده که آپارتمان ۵۰ متری در تهرانپارس ۳۵۰ تومان قیمتگذاری شده است. ناطقان: حسام عقبایی نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک دیروز با یادآوری این‌که  از ابتدای سال گذشته تا اواسط تیرماه امسال بازار مسکن درگیر رکود تورمی بود به تسنیم گفته بود: افزایش بیش از 100 درصدی قیمت‌ها در بازه مورد اشاره به میزانی پیشرفت کرد که در نهایت باعث کاهش 89 درصدی معاملات در تابستان امسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقی که در ربع قرن اخیر در بازار مسکن ایران سابقه نداشته است.

وی با بیان این‌که  قیمت واحدهای متراژ بالا حدود 40 درصد در شهرهای بزرگ کاهش یافته است، افزود: پیش بینی ما این بود که روند کاهش قیمت‌ها از نیمه دوم سال آغاز شود اما از اوایل شهریور امسال کاهش نرخ‌ها در بازار مسکن شروع شد.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیان کرد: در واحدهای مسکونی جنوب تهران شاهد کاهش حداقل 30 درصد قیمت‌ها بوده‌ایم؛ به‌ عنوان مثال قیمت واحدی که تا پیش از تیرماه 750 میلیون تومان معامله می‌شد الان به حدود 500 میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

نگاهی گذرا به قیمت‌ها در بازار مسکن حاکی از آن است که یک واحد 50 متری 16 سال ساخت یک خوابه واقع در تهرانپارس 350 میلیون تومان یعنی هر مترمربع 7 میلیون تومان قیمتگذاری شده است. آپارتمان 50 متری واقع در شهران شمالی با عمر یک سال ساخت به قیمت کل 800 میلیون تومان در فایل فروش قرار گرفته است. به عبارت دیگر هر مترمربع از این واحد مسکونی 16 میلیون تومان قیمت دارد.

در خیابان کمیل واحد 50 متری 15 ساله به قیمت 350 میلیون تومان، آپارتمان 50 متری در جمالزاده به قیمت 470 میلیون تومان (هر مترمربع 9.4 میلیون تومان) و واحد 20 ساله در جیحون به قیمت 410 میلیون تومان (هر مترمربع 8.2 میلیون تومان) قیمتگذاری شده است.

محله سال ساخت متراژ قیمت ( تومان) کلیم کاشانی - 50 415میلیون پونک 14 50 840میلیون بریانک 14 50 315میلیون حسام الدین 12 50 370میلیون گرگان - 50 499میلیون گیشا 1 50 1.3 میلیارد دامپزشکی 14 50 500 میلیون
منبع: مشرق برچسب ها: قیمت ، خانه های50متری ، تهران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قیمت خانه های50متری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۳۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، محمد اطهری، مدیر کل بنیاد مسکن استان قم به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن در جمع خبرنگاران گفت: از سال ۱۴۰۰ در سطح استان ۷ هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که ۴ هزار واحد آن امسال تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۳۰۰ واحد از این تعداد اردیبهشت ماه امسال و مابقی در مناسبت‌های مختلف تا دهه فجر به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان قم اشاره به فعالیت بنیاد مسکن در حوزه نوسازی و مقاوم سازی خانه‌های روستایی داشت و افزود: در سطح استان ۹ هزار و ۴۵۰ خانه روستایی نوسازی و مقاوم سازی شده که این تعداد معادل ۵۳ درصد از خانه‌های روستایی استان است.

اطهری درباره مقاوم سازی خانه‌های روستایی ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت خانوار‌های روستایی می‌توانند از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۲۰ ساله و سود ۵ درصد برای مقاوم سازی منازل خود استفاده کنند.

مدیر کل بنیاد مسکن از دیگر خدمات این اداره کل را صدور ۱۱ هزار پروانه ساخت به روستاییان، صدور سند‌های اراضی شهری و روستایی و واگذاری ۴۵۲ قطعه زمین در سال گذشته به روستاییان عنوان کرد و گفت: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن از سال ۵۸ تا به امروز ۶ هزار و ۸۱۵ قطعه زمین به روستاییان واگذار شده است.

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ۴۴ واحدی مسکن محرومان در شهر منظریه شهرضا
  • بیش از ۲ میلیون خانه در حال ساخت است
  • ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار خانه در حال ساخت است
  • با ۵ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم؟ (+ جدول)
  • با ۵ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم؟
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • تحویل هزار و ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تهران تا پایان سال
  • ساخت و تعمیر ۲۶۰ واحد مسکونی محرومان در لرستان
  • رهن کامل خانه در شهرک غرب تهران چند؟
  • نرخ خرید بازار مسکن تهران؛ خانه در هاشم آباد متری ۵۰ میلیون تومان