Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن غدد و متابولیسم کودکان ایران گفت: در حال حاضر در روز سوم تولد نوزاد با یک قطره خون می‌توانیم ۵۲ نوع بیماری متابولیکی را تشخیص دهیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علی ربانی، رئیس انجمن غدد  و متابولیسم کودکان ایران بیان داشت: بیماری‌های متابولیک ارثی هستند که در اغلب آنها با یک رژیم اصلاح شده از ضایعات عصبی روانی و جسمی جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعدادی از این بیماریها نیز قابل تشخیص اما قابل درمان نیستند.  

رئیس دوازدهمین کنگره بیماری‌های متابولیک گفت: تشخیص زودرس بیماری‌های متابولیک بسیار مهم است، چون این ضایعات و مشکلات می‌تواند سلامت نوزاد و خانواده را تهدیدکند اما زمانی که تشخیص داده شود، خیلی ساده با یک رژیم کنترل می‌شود.

ربانی ضایعات این بیماری را عقب افتادگی روانی، جسمی و حرکتی عنوان کرد و افزود: آن تعداد از بیماری‌های متابولیک که قابل درمان نیستند اهمیتش در این است که می‌توان از تکرار این زایمان‌ها در فامیل با تشخیص ژنتیک جلوگیری کرد؛با غربالگری و تشخیص قبل از تولد می‌توان از این بیماری پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: برای آنکه بتوانیم این بیماری‌ها را تشخیص دهیم، نیاز به امکانات است که ما آزمایشگاه متابولیک مرکز رشد و تکامل را فراهم کرده‌ایم و در حال حاضر در روز سوم تولد با یک قطره خون می‌توانیم ۵۲ نوع بیماری متابولیکی را تشخیص دهیم؛ علاوه بر مرکز تشخیصی این بیماری‌ها  توانستیم اطلاعات و دانستنی‌های این بیماری‌ها را برای پزشکان عمومی و اطفال ارتقا دهیم.

رئیس مرکز تحقیقات رشد و تکامل دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: برای اینکه شناخت پزشکان متخصص از این بیماری‌ها بالا برود، یک همایش سه‌ روزه باعنوان علوم پایه بیماری‌های ارثی همزمان با کنگره متابولیک برگزار می‌شود تا همکاران درک بهتری از این بیماری داشته باشند.

دوازدهمین کنگره بیماری‌های متابولیک و اولین همایش علوم‌ پایه در بیماری‌های ارثی از ۱۵ تا ۱۷ آبان ۹۸ دربیمارستان  مرکز طبی کودکان برگزار می‌شود.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000FkI برچسب ها: سلامت ، خون ، بیماری

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سلامت خون بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۴۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه ایران‌ساخت

 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل این شرکت از طراحی و تولید این دستگاه برای درمان عارضه‌های پا و حرکتی خبر داد و افزود: از این دستگاه به منظور سنجش میزان توزیع فشار روی کف پا به صورت ایستا و پویا استفاده می‌شود.

مجتبی گوهری افزود: این دستگاه با ارائه نمودار‌های متناسب با موقعیت و میزان فشار در هر نقطه از کف پا، محل دقیق نیرو‌های اضافی وارد بر کف پا را مشخص می‌کند و برآیند مرکز فشار بدن را نشان می‌دهد. با بهره‌گیری از این دستگاه می‌توان اطلاعات کاملی را برای تحلیل عملکرد پا و ناهنجاری‌های ظاهری و عملکردی آن بدست آورد. این دستگاه قابلیت سنکرون سازی با دوربین برای شناسایی راستای پا و زاویه آشیل را داراست. همچنین این دستگاه از قابلیت اتصال به دستگاه تراش دقیق، برای ساخت کفی طبی نیز برخوردار است.
(وصل دو شبکه کاملاً مجزا به طریقی که هیچ نوع شدت جریان ضربه‌ای قابل ملاحظه‌ای ایجاد نشود را سنکرون کردن می‌گویند)

وی با اشاره به نیاز آزمایشگاه‌های تربیت بدنی، مراکز توان‌بخشی، حوزه ارتوپدی و مراکز تحقیقاتی به این دستگاه، عنوان کرد: کاربرد دستگاه ما در مراکز ارتوپد فنی و حرکات اصلاحی گسترش یافته است و به کمک این ابزار آزمایشگاهی، ضمن شناخت منشأ و میزان ناهنجاری‌های کف پا و حرکتی، زمینه برای اقدامات درمانی بعدی فراهم می‌شود.

گوهری با اشاره به کیفیت مشابه سایر نمونه‌های خارجی در عین قیمت تمام شده پایین‌تر عنوان کرد: تاکنون با تولید و تجاری‌سازی این محصول، موفق شدیم ۱۰۰ دستگاه را به مراکز متقاضی تحویل دهیم. با توجه به قیمت مناسب‌تر و خدمات پس از فروش، امکان صادرات این محصول دانش‌بنیان به دیگر کشور‌ها وجود دارد.

مدیرعامل این شرکت فناور گفت: تولید این محصول به طور مستقیم برای ۴ نفر شغل ایجاد می‌کند.

دیگر خبرها

  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به زودی در کشور
  • سی ام فروردین، روز آزمایشگاه
  • خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • ۷۰ درصد تشخیص پزشکان وابسته به آزمایشگاه است
  • افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • امروزه تشخیص طبی پیش شرط خدمات درمانی است
  • تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه ایران‌ساخت