Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالحمید دربانیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اختیار مسئولان به ویژه استانداران برای گره‌گشایی از مشکلات بخش صنعت چندان مورد توجه نیست و دولت اختیارهای بیشتری را به مدیران استانی تفویض کند.

وی خاطر نشان کرد: رفع مشکلات اقتصادی در سمنان نیازمند پرهیز از کاغذبازی اداری و اختیار بیشتر مسئولان ارشد استان در مباحث بالادستی قانون است و با این راهبرد می توان برای توسعه روزافزون اقتصادی اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان ادامه داد: مدت زمان یک‌ساله برای بازپرداخت تسهیلات رونق تولید چندان مورد توجه نیست و پیشنهاد می شود استاندار سمنان افزایش مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات را به مسئولان کشوری ارایه دهد.

دربانیان تصریح کرد: بانک‌های عامل استان سمنان در ارایه تسهیلات رونق تولید به بخش صنعت در یک‌سال گذشته خوش درخشیدند و اگر این تسهیلات نبود شاید مشکلات واحدهای صنعتی دوچندان می‌شد.

وی اضافه‌کرد: اکنون بسیاری از واحدهای صنعتی استان سمنان در پرداخت دستمزد کارگران و تامین نقدینگی با مشکلاتی مواجه هستند که مسئولان هرچه سریع‌تر نسبت برای رفع مشکلات این واحدها تلاش کنند.

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان گفت: برای سرپا نگه داشتن بخش صنعت استان، با وجود فشارهای خارجی، باید هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی افزایش یابد و برای رفع مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی واحدهای صنعتی اقدام‌های بیشتری انجام شود.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی صنعت و معدن سمنان تسهیلات اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۴۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید در واحدهای صنعتی استان سمنان کمتر از توان واقعی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تعداد زیادی از واحدهای صنعتی استان سمنان تولیدی کمتر از ظرفیت اسمی و توان واقعی دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، عباس علی آبادی عصر امروز در حاشیه افتتاح چند پروژه در شهرک صنعتی گرمسار با اشاره به اهمیت رفع مشکلات بخش صنعت برای جهش تولید اظهار داشت: دولت برای رفع مشکلات بخش صنعت اهتمام ویژه دارد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی مقام معظم رهبری، تحقق این مهم را منوط به توسعه کمی و کیفی بخش صنعت دانست و گفت: این مهم با همراهی مردم ممکن است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سمنان استانی صنعتی بوده و از این رو ظرفیت‌های زیادی برای تحقق شعار امسال در خود دارد افزود: تعداد زیادی از واحدهای صنعتی استان سمنان تولیدی کمتر از ظرفیت اسمی و توان واقعی دارند.

علی آبادی تصریح کرد: از این رو افزایش تولید واحدهای صنعتی استان سمنان منطبق با ظرفیت اسمی با درنظر گرفتن بسته‌های حمایتی در دستور کار دولت و وزارت صمت در این سفر است.

وی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های پیش رو برای افزایش ظرفیت تولید در بخش صنعت عنوان کرد: تخصیص اعتبارات به بخش صنعت به منظور جهش تولید مدنظر است.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • «زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است
  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  •  قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/ رشد تولید بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • صنعت نساجی استان زنجان جزو صنایع برتر کشور است
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • تولید در واحدهای صنعتی استان سمنان کمتر از توان واقعی است
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • وزیر صمت به سمنان سفر می‌کند/ افتتاح ۴ پروژه اقتصادی