Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر تهران گفت: برخی مدیران شهرهای هم‌مرز اجازه ساخت‌وساز‌ غیرمجاز در حریم تهران را می‌دهند که شهردار تهران با هماهنگی قوه‌قضاییه مانع کار شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ افشین حبیب‌زاده، در یکصد و هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری به منظور جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در حریم شهر تهران، گفت: براساس مواد 1 ، 2 و 12 قانون «تعاریف محدوده و حریم شهر، روستا و شهرک و نحوه تعیین آنها» مصوب سال 1384 مجلس شورای اسلامی، شهرداری ها در چارچوب وظایف قانونی خود کنترل و نظارت بر احداث هرگونه ساختمان و تأسیسات و سایر اقدامات مربوط به توسعه و عمران در داخل محدوده شهر را به عهده دارند و هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در این حریم  به عنوان تجاوز به حقوق عمومی، جرم محسوب شده و مرتکبین علاوه بر اعاده وضع و رفع اثر از تخلفات، به مجازات مربوط برابر قانون مجازات اسلامی محکوم خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: طبق بررسی‌های میدانی به عمل آمده از سوی کارشناسان معاونت نظارت شورای اسلامی شهر تهران، برخی از ساخت و سازهای صورت گرفته در نواحی شش و هفت منطقه 18 در محدوده حریم شهر تهران است. در دو ناحیه یاد شده با وجود آنکه خدمات شهری لازم از سوی شهرداری تهران به شهروندان ارائه می‌شود، اما به دلیل هم مرز بودن با شهرهای شهرقدس، چهاردانگه و اسلامشهر، برخی با مراجعه به شهرداری این شهرها مجوز ساخت و ساز درحریم تهران را دریافت می‌کنند که به محض ورود شهرداری تهران برای برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز، برخی مدیران شهرهای هم مرز با این نواحی مانع اجرای قانون در حوزه مدیریت شهری تهران می شوند.  

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران از شهردار تهران خواست ضمن بررسی موضوع، با هماهنگی با نهادهای ذی‌صلاح از جمله قوه قضاییه  از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم تهران جلوگیری کند.

خبرنگار: سیمین برادران

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جلسه علنی حقوق شورای شهر تهران شهردار تهران قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۴۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران فردا یکشنبه ۴ اردیبهشت درباره اقدامات و برنامه‌های در دست اقدام این معاونت، به اعضای شورای شهر تهران گزارش می‌دهد. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: فردا در دویست و سی امین جلسه شورا، خزانه دار شورا درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در ماه‌های آذر، دی و بهمن سال ۱۴۰۲ گزارش می‌دهد.

علیرضا نادعلی افزود:در این جلسه یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به تشکیل شورای راهبری سلامت شهر تهران هم بررسی خواهد شد.

به گفته سخنگوی شورا، بررسی لایحه معرفی ۲۷ نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران برای انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب و لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی اماکن تجاری (واگذار شده به صورت سر قفلی) در میدان مرکزی میوه و تره‌بار هم در دستور کار نشست فردای شورای شهر تهران قرار دارد.

دیگر خبرها

  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • انسداد ورودی بنا‌های تجاری غیرمجاز در غرب تهران
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم اردیبهشت‌
  • دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری
  • هزینه کرد شهرداری مشهد بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وساز‌های جدید قم