Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد ۴۰ درصد مردم کره شمالی به کمک های فوری غذایی نیازمند هستند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به گزارش یونهاپ، سازمان ملل روز یکشنبه اعلام کرد تولید محصولات زراعی و کشاورزی کره شمالی به دلیل خشکسالی به کمترین میزان در پنج سال گذشته رسیده است.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) گفت: تنها ۵۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ میلی متر باران از ژانویه تا مارس ۲۰۱۹ (۱۱ دی ۱۳۹۷ تا ۱۱ فروردین ۱۳۹۸) در سراسر کره شمالی ثبت شده است کرد که کمترین میزان از سال ۱۹۱۷ میلادی تا کنون است میانگین بارش در استان هوانگای جنوبی که به عنوان منبع نان کره شمالی شناخته می شود از آوریل تا ژوئیه سال ۲۰۱۹ میلادی(۱۱ فروردین تا ۹ مرداد ۱۳۹۸) ۵۰ درصد میانگین بارش طولانی مدت را ثبت کرده است.

این سازمان در گزارش خود آورده است حدود ۱۰.۱ میلیون نفر معادل ۴۰ درصد از جمعیت کره شمالی در شرایط ناامنی مواد غذایی هستند و فوراً به کمک غذایی نیاز دارند.

توفان «لینگ لینگ» ماه گذشته به شدت استان های هوانگای شمالی و جنوبی و همچنین استان هامگیون جنوبی را که اکنون فصل برداشت آنها فرا رسیده است تحت تاثیر قرار داد و ۴۶ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه را تخریب کرد.

فائو می گوید اگر خشکسالی اتفاق بیافتد این احتمال وجود دارد که وضعیت امنیت غذایی حتی بیشتر وخیم تر شود و نیازهای بشردوستانه به شدت افزایش یابد این شرایط می تواند تاثیر جدی بر جمعیت آسیب پذیر این کشور داشته باشد که به تولید داخلی متکی است.

سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد خواستار اقدام فوری در سه ماه آینده برای کاهش تأثیر شرایط طولانی مدت خشک بر امنیت غذایی مردم این کشور شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خشکسالی کره شمالی کشاورزی ملل متحد مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۴۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث کانال انتقال آب کشاورزی در سوادکوه‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، علی نوری‌نژاد از اجرای پروژه کانال انتقال آب ۲۴۰ متری در اراضی زراعی در اراضی کشاورزی شهرستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی افزود: این پروژه با اعتبار ۵ میلیارد ریال در اراضی زراعی روستا‌های چالی و شیرجیکلا این شهرستان اجرا و به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: به منظور اتمام این مسیر انتقال آب، برنامه ریزی برای تامین اعتبار جهت ادامه ایجاد کانال انتقال آب در دستور کار این مدیریت در سال جاری است.

دیگر خبرها

  • چند درصد از مردم کشور‌های مختلف جهان گیاهخوار هستند؟
  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • احداث کانال انتقال آب کشاورزی در سوادکوه‌شمالی
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • اگر بچه‌هایتان را دوست دارید به آن‌ها نودالیت ندهید
  • رفع تداخل هزار پلاک از اراضی ملی در لرستان
  • تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است
  • تلاش برای تولید نان کامل/ سیستم آسیابانی نیازمند اصلاح است
  • هشدار؛ این غذا برای کودکان ممنوع
  • ادامه طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی نیازمند تصمیم مجدد است