Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@07:32:36 GMT

مجالس حسینی به انسان حیات معنوی می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۴۱۶۱

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور باشکوه شیفتگان کوی حسینی مردم قدرشناس گله‌دار استان فارس، مراسمی در حسینیه ابوالفضل العباس(ع) جمعه، 26 مهرماه برگزار شد.

در این آیین باشکوه مذهبی که با حضور گسترده خواهران و برادران همراه بود؛ پس از مرثیه‌سرایی کربلایی ابوالقاسم محمودی، حجت‌الاسلام والمسلمین عاشوری، امام جمعه شهر سیراف استان بوشهر ضمن تسلیت اربعین حسینی به تفصیل در خصوص شناخت، معرفت و خودآگاهی نسبت به مجالس عزاداری پرداخت و چهار مقوله فریادهای شورانگیز همراه با دوری از خدا، تکامل مرتبه‌ای، نزدیکی به خدا و تعالی معنوی را از مراتب و درجات این مهم دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به بیان فضایل گریه‌کنندگان و عزاداران اهل بیت به‌خصوص اباعبدالله الحسین(ع) در کلام امام رضا(ع)و بهره‌مندی از نعمت‌های بهشتی و همنشینی با بزرگان دینی پرداخت و گفت:‌ مجالس حسینی و ذکر اباعبدالله(ع) به انسان حیات معنوی می‌دهد چرا که امام حسین(ع) تبلور ارزش‌هاست.

عاشوری در پایان سخنان خود به تبیین خطبه امام سجاد(ع) پرداخت و شیفتگان و دلباختگان سیدالشهدا(ع) در مصائب اهلبیت(ع) همراه با روضه‌خوانی او و مرثبه‌سرایی مداح اهل بیت(ع)، بصیرت‌نیا اشک ماتم ریخته و به سینه‌زنی پرداختند.

لازم به ذکر است، در پایان مراسم از تمامی شرکت‌کنندگان به صرف شام پذیرایی به عمل آمد.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: امام جمعه موقت بوشهر اربعین امام حسین سیراف فارس ایکنا نبأ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۴۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبض سنگین برق برای مصرف‌کنندگان کولر گازی

مصطفی رجبی مشهدی با بیان این که ۸۰ درصد مشترکان کشور در اقلیم عادی و معتدل قرار دارند، اظهار داشت: این عده از مشترکان اگر از کولر آبی استفاده کنند، قطعاً از رفاه لازم در دوره گرم تابستان برخوردار شده و هزینه برق کمتری نیز پرداخت خواهند کرد.

به گزارش تسنیم، وی افزود: اگر مشترکان هنگام خرید وسایل برقی به برچسب انرژی آن توجه کنند، هزینه برق مصرفی‌شان به مراتب کمتر خواهد شد.

وی افزود: ۸۰ درصد مشترکان کشور در اقلیم عادی و معتدل قرار دارند که این عده از مشترکان اگر از کولر آبی استفاده کنند، قطعاً از رفاه لازم در دوره گرم تابستان برخوردار شده و هزینه برق کمتری نیز پرداخت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه "استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل، قبض برق را سنگین می‌کند"، گفت: استفاده از کولر گازی، این گروه از مشترکان را در الگوی تعریف شده برای آن مناطق قرار می‌دهد، که مصرف برق ۷۵ درصد مردم کمتر از این الگوست و به تبع آن، جزو پرمصرف‌ها محسوب شد‌ه که اگر به فکر رعایت الگوی مصرف خود نباشند ناچار به پرداخت قبض‌های سنگین برق هستند.

وی ادامه داد: بخشی از پرمصرفی برق به انتخاب تجهیزات برقی باز می‌گردد به طوری که اگر برچسب انرژی هرچه رده بالاتری نظیر A و A+ و A++ و A+++ داشته باشد، مصرف آن وسیله برقی به مراتب کمتر بوده و سهم هزینه برق در سبد خانوار نیز به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

دیگر خبرها

  • تلف شدن ۸۰درصد نوزادان حیات وحش که بوی انسان گرفتند
  • ماجرای پرسه‌زنی گرگ‌ها در تهرانپارس چه بود؟
  • رمزگشایی از ویدئوی جنجالی از سه حیوان وحشی در شرق تهران | این حیوانات گرگ هستند؟!
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند
  • پایان نخستین جشنواره حیات در مازندران با اعلام نفرات برتر
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد
  • قبض سنگین برق برای مصرف‌کنندگان کولر گازی
  • سپاه پاسداران به عنوان بازوان معنوی ولایت فقیه عمل می‌کند
  • بازگشت نمونه مریخی حیات انسان را به خطر می‌اندازد
  • فراخوان تأمین‌کنندگان گوشی همراه