Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدای ایران به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق بیانیه‌ای را درباره تظاهرات مردمی که قرار است ۲۵ اکتبر (چهارم آبان) برگزار شود، صادر کرد.
در این بیانیه خطاب به شهروندان معترض عراقی آمده است: می‌خواهم شما را از آنچه پشت پرده اتفاق می‌افتد آگاه کنم، تمامی "سیاست مداران" و "رجال دولتی‌" هم‌اکنون در حالت ترس و اضطراب به سر می‌برند و همگی به دنبال اصلاح خودشان هستند اما نتوانسته و نخواهند توانست؛ چراکه دیگر خیلی دیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدر تصریح کرد: همه آنها می‌خواهند برای ساکت کردنتان شما را با وعده حقوق، استخدام و موارد دیگر وسوسه کنند و خودشان را برای بدترین سناریوها آماده کرده‌اند و همگی به دنبال ایجاد راه حل‌هایی هستند اما راه حلی وجود نخواهد داشت.
وی ادامه داد: دولت کاملا در انجام اصلاحات ناتوان است، همه آنها می‌دانند که در مقابل کسانی که خارج از کشور هستند تسلیم شده‌اند و بدون جلب رضایت آنها نمی‌توانند یک تصمیم بگیرند.
رهبر جریان صدر عراق در ادامه تأکید کرد: آنها فهمیدند که عراق به عرصه‌ای برای تسویه حساب‌های داخلی و خارجی تبدیل شده است و اعتراف کردند که اکثر مردم آنها را نمی‌خواهند. به همین دلیل آنها به مکر و حیله متوسل شده و شما را نادان فرض کرده‌اند اما خودشان نادان هستند و این را حس نمی‌کنند. شما را مورد حمایت خارجی‌ها و بعثی‌ها می‌ دانند.
وی با بیان اینکه سیاستمداران و دولتی‌ها امروز شایعه می‌کنند که تظاهرکنندگان اسلحه به دست خواهند گرفت، گفت: "فکر نمی‌کنم شما چنین کاری انجام دهید، شما تشنه خون نیستید."
 مقتدی صدر در ادامه ضمن درخواست برای متحد شدن معترضان، افزود: هر آنچه ملت عراق به دنبال آن هستند در دستان فاسدان است؛ کالاها، امنیت، اعتبار، کرامت، دموکراسی، انتخابات و آزادیتان همگی در دستان فاسدان است.
وی همچنین از عراقی‌ها خواست که در وطن خود آزاده باشند و از شر فساد و مفسدین خلاص شوند و به شایعات آنها را باور نکنند. اگر فساد این‌ها نبود داعش ظهور نمی‌کرد.

پ/

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق بیانیه صدر داعش معترضان عراقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۴۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: غرب در شناسایی طراحان اصلی حادثه مسکو همکاری کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، سفیر روسیه در سازمان ملل خواستار همکاری کشورهای غربی برای شناسایی عوامل اصلی حمله تروریستی اخیر مسکو شد.

«واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که روسیه از واشنگتن و متحدانش انتظار دارد در تحقیقات شناسایی طراحان اصلی حمله تروریستی مرگبار مسکو همکاری کنند.

نبنزیا گفت که تلاش گسترده آمریکا و متحدانش برای انحراف توجه از اوکراین، تنها باعث تقویت سوء ظن در مورد دخالت غرب می شود.

این دیپلمات ارشد روس گفت که در میان چنین تلاش‌های بی‌وقفه برای مقصر دانستن داعش و محافظت از کی‌یف به هر قیمتی، بحث دخالت سرویس‌های امنیتی غربی در سازمان‌دهی این حمله تروریستی همچنان مطرح است.

در پی حمله تروریستی ۲۲ مارس (۳ فروردین) به سالن کنسرت «کورکوس» در منطقه «کراسنوگورسک» مسکو، دست کم ۱۴۵ نفر کشته و بیش از ۵۰۰ نفر زخمی شدند. سرویس امنیت فدرال روسیه روز بعد ۱۱ نفر را به ظن مشارکت در این حمله تروریستی بازداشت کرده، به‌ویژه ۴ نفر متهم در فیلم منتشرشده که با ماشین قصد فرار به اوکراین را داشتند. این مرگبارترین حمله تروریستی است که از اوایل دهه ۲۰۰۰ تاکنون در روسیه رخ می‌دهد.

گروه تروریستی داعش مسؤولیت این حمله مرگبار را به عهده گرفت، اما «الکساندر بورتینکوف» رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه تأکید کرد که آمریکا، انگلیس و اوکراین نیز پشت این حمله تروریستی قرار دارند و احتمالاً از عوامل داعش استفاده کرده‌اند.

کد خبر 6078140

دیگر خبرها

  • ضرورت مدیریت اضطراب کنکور در روز‌های منتهی به آزمون سراسری
  • بازگشت مقتدی صدر به عرصه سیاست عراق؛ سناریوی بعدی چیست؟
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره روابط با ایران و آمریکا
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • روسیه: غرب در شناسایی طراحان اصلی حادثه مسکو همکاری کند
  • ترکیبی گیاهی برای لاغری، تقویت سیستم ایمنی و کاهش اضطراب
  • جنبش صدر عراق به عرصه سیاست بازمی‌گردد؟
  • آیا آمریکا و عراق می توانند از روابط نظامی فراتر بروند؟ / جو بایدن باید واقعیت رابطه بغداد و تهران را بپذیرد
  • پارک ها و جنگل ها سلامت روان کودکان را تقویت می کنند
  • میراحمدی: پیامک منتسب به پدافند غیرعامل جعلی است/ دشمن به دنبال ایجاد اضطراب در کشور است