Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@02:07:17 GMT

طرح مهار مناطق حاشیه‌ای شهر اراک اجرایی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۴۱۸۵

طرح مهار مناطق حاشیه‌ای شهر اراک اجرایی شد

«احمد مرزبان» روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در شهر اراک پنج منطقه حاشیه‌ای وجود دارد که از گسترش آن‌ها جلوگیری شده و تصمیم‌های مطلوبی در زمینه کنترل رشد این مناطق اتخاذ شده‌است.

وی اظهار داشت: ایجاد کمربند سبز در حوزه غربی شهر اراک از جمله اقدامات مهارکننده گسترش ناحیه حاشیه‌ای شهرک علی‌ابن‌ابیطالب(ع) بوده‌ است و بر اساس این طرح مصوب مجموعه شهرداری اراک با دریافت اراضی دولتی نسبت به کاشت درخت و ایجاد فضای سبز مانع ساخت‌وساز غیرمجاز شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان مرکزی گفت: کوی علی‌ابن‌ابیطالب(ع) بزرگترین منطقه‌ حاشیه‌ای اراک محسوب می‌شود که بیش از سایر کانون‌های حاشیه‌ای نیازمند مهار محدوده‌ است.

مرزبان افزود: محدوده حاشیه‌ای کوی ابوالفضل(ع) به‌دلیل نبود اراضی خالی در مهار این منطقه تا حد ممکن گسترش یافته و این حوزه اکنون به‌علت نبودن فضا دیگر قابلیت گسترش ندارد.

وی اظهار داشت: در منطقه حاشیه‌ای کوی سجادیه نیز ساخت‌وسازهای غیرمجاز درحال گسترش بود که با اجرای طرح آپارتمان‌سازی در انتهای آن از گسترش بی‌رویه جلوگیری شد و وجود کوه در یک سوی این منطقه نیز عاملی مهارکننده‌ محسوب می‌شود.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان مرکزی گفت: شرکت ملی بازآفرینی به‌منظور اصلاح بافت‌های فرسوده ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بازسازی با نرخ سود هشت درصد به متقاضیان فرصت می‌دهد تا ساختار مسکن خود را بهبود بخشند.

مرزبان بیان کرد: شرکت ملی بازآفرینی برای مساعدت با متقاضیان اجرای طرح بازسازی مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات نیز با عنوان ودیعه به متقاضیان ارایه می‌دهد تا در زمان بازسازی  واحد مسکونی خود بتوانند در محل دیگری به‌صورت موقت سکونت داشته باشند.

۵۰۲ هزا رنفر جمعیت اراک در  ۱۰۷ کیلومتر مربع وسعت زندگی می‌کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک حاشیه نشینی اقتصاد راه و شهرسازی بازآفرینی شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۴۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهرداد حسن زاده با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی گفت: بنا بر اطلاعیه سازمان هواشناسی و رصد فعالیت سامانه‌های بارشی، یک سامانه جدید وارد استان شده که بخش‌هایی از استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: این سامانه تا اواخر وقت پنجشنبه هفته جاری در سطح استان فعال خواهد بود و به موجب آن شاهد رگبار باران و رعد و تگرگ خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: منطقه اثر این سامانه شهرهای بندرعباس، بستک، خمیر، سیریک، بندرلنگه، حاجی آباد، رودان، بشاگرد، میناب و قشم خواهد بود.

وی ادامه داد: بر اثر فعالیت این سامانه شاهد بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی، سیلابی شدن مسیل‌ها، جاری شدن روان‌آب، خسارت به سازه‌های موقت به دلیل تند باد لحظه‌ای، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال خسارت در مناطق ساحلی به دلیل وقوع تند باد لحظه‌ای خواهیم بود.

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود با توجه به بالا بودن آب رودخانه‌ها با تاکید بر بشاگرد و حاجی آباد از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها اجتناب و از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع پرهیز شود همچنین باید از استحکام سازه‌های موقت و لایروبی کانال‌ها اطمینان حاصل کرده و تمهیدات لازم در مناطق ساحلی با توجه به وقوع تند باد لحظه‌ای و احتمال خسارت اندیشیده شود.

کد خبر 6086150

دیگر خبرها

  • فراجا مرزبان حجاب است متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر
  • مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران
  • عملیات اجرایی کمربند جنوبی خط انتقال آب به اراک
  • فرانسه: حضور ما در خاورمیانه باعث مهار تنش است!
  • آغاز عملیات اجرایی فاز ‌سوم طرح آبرسانی رینگ جنوبی اراک
  • احتمال طغیان رودخانه ها و روان آب در مازندران