Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-24@15:13:27 GMT

اعلام نظر دولت درباره رفع فیلتر تلگرام

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۴۳۰۲

اعلام نظر دولت درباره رفع فیلتر تلگرام

تین نیوز

ساعت حدود هشت صبح روز جمعه بود که خبر ورود محمود واعظی، رییس دفتر رییس‌جمهوری به استان محل تولد حسن روحانی منتشر شد.

علی معینی، مدیرکل دفتر و روابط عمومی استانداری سمنان، افتتاح ساختمان دانشگاه دولتی گرمسار، بازدید از شهرک صنعتی سمنان، افتتاح مجتمع تفریحی عقیق دامغان و حضور در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان را ازجمله برنامه‌های این فعال سیاسی و عضو ارشد حزب اعتدال و توسعه در استان سمنان اعلام کرد ولی مطابق معمول اظهارات سیاسی او بیش از سایر گفته‌هایش مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واعظی در جریان اظهارات خود در دانشگاه دولتی گرمسار با اشاره به مسائل و مشکلات امروز کشور و ارتباط آن با مقوله تحریم‌ها اظهار کرد: «با عنایت خداوند، مقاومت و ایستادگی مردم و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب و با تلاش کارگزاران نظام توانسته‌ایم در مقابل فشار حداکثری دشمنان پیروز شویم.»

او در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: «نمود اقتدار کشور در سفر رییس‌جمهور به سازمان ملل در نیویورک را همه دنیا دید.»

اختلافات؛ پشت درهای بسته

رییس دفتر رییس‌جمهوری همچنین با یادآوری ادعاهای مقامات امریکایی مبنی بر به صفر رساندن فروش نفت جمهوری اسلامی اظهار کرد: «تلاش کردند که ما نفت نفروشیم و در دو ماه تسلیم خواسته‌های آنان شویم ولی امروز جمهوری اسلامی نه تنها ایستاده است و تسلیم فشارهای آنان نشده بلکه با اقتدار و تدبیر نفت‌مان را هم فروختیم.»

او با بیان اینکه «باید اختلافات را در اتاقی دربسته بگذاریم»، تصریح کرد: «باید همه در کشور همفکری کرده و اختلاف‌ها را در اتاقی دربسته بگذاریم و برای حل مشکلات کشور یک‌دل و متحد شویم.»

این مقام مسوول در ادامه سفر خود به استان سمنان با حضور در نشست اقتصاد مقاومتی به موضوع روابط ایران با کشورهای عرب منطقه به‌ویژه عربستان‌سعودی و امارات متحده عربی اشاره و اظهار کرد: «جمهوری اسلامی با وجود برخی دشمنی‌ها و بی‌مهری‌ها از سوی برخی همسایگان اساس خود را بر همکاری با همسایگان گذاشته، چراکه ما باید برای همیشه با هم زندگی کنیم و از همین رو از ابتدا اعلام کرده بودیم که آماده برقراری روابط خوب با همسایگان خود هستیم. با وجود برخی خامی‌ها ازسوی کشورهای همسایه می‌دانستیم که این کشورها به مرور به ما نزدیک می‌شوند. امروز همان روزها رسیده و روابط اماراتی‌ها به آرامی تغییر کرده و سعودی‌ها هم به تدریج از آن روابط خصمانه فاصله گرفتند و ادبیات‌شان مسالمت‌آمیزتر شده است.»

بازداشت زم؛ اقتدار امنیتی ایران

رییس دفتر رییس‌جمهوری در ادامه اظهارات خود به مساله بازداشت روح‌الله زم، مدیرکانال تلگرامی آمدنیوز توسط اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره و آن را نشانه اقتدار جمهوری اسلامی دانست.

واعظی بیان کرد: «ایران اسلامی با زدن پهپاد امریکایی اقتدار نظامی خود را نشان داد. امروز نیز با دستگیری مدیر آمدنیوز که در دی ماه 96 بدون همراهی سرویس‌های جاسوسی خارجی به آن ماجراها دامن بزند اقتدار امنیتی خود را بیش از پیش نشان دادیم. دستگیری مدیر آمدنیوز صدای سرویس‌های جاسوسی صهیونیستی و بیگانه را درآورده است. دستگیری این فرد و سپردن او به دست عدالت پیامی است برای آنها که به ملت و کشور خود خیانت می‌کنند.»

او بعد از پایان این نشست با حضور در جمع خبرنگاران دوباره به مدیرآمدنیوز اشاره و اظهار کرد: «برخی از شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مجازی همچون آمدنیوز کارشان اطلاع‌رسانی نیست و امروز برای مردم و مسوولان مشخص شده که کانال‌هایی همچون آمدنیوز برای سرویس‌های خارجی کار می‌کرده و به مردم خیانت کردند. متاسفانه مدیر این سایت زمانی عذرخواهی کرده که دیگر سودی ندارد.»

او همچنین در ادامه در پاسخ به پرسشی در مورد نظر دولت در قبال پیام‌رسان‌ها و احتمال رفع فیلتر از تلگرام گفت: «سیاست دولت حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی است. البته پیام‌رسان‌های خارجی که به دو تعهد: رعایت اخلاق و مدنظر داشتن امنیت کشور عمل کنند، می‌توانند در داخل کشور فعالیت کنند، ضمن اینکه احترام به حریم خصوصی افراد و ماندن اطلاعات آن در داخل کشور از مسائلی است که مورد توجه دولت در این حوزه است.»

او همچنین از وجود کمیته‌ای برای رصد اقدامات برجامی خبر داد و تصریح کرد: «این کمیته ضمن بررسی و رصد تعهدات طرف مقابل، یک هفته قبل از موعد مقرر برای اروپایی‌ها، پیشنهادات خود را برای گام‌های بعدی دراختیار رییس‌جمهوری قرار می‌دهد.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: محمود واعظی فيلتر تلگرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۴۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی فردا یک سد در سریلانکا افتتاح می‌کند

سخنگوی دولت گفت: در سفر رییس‌جمهور به کشور سریلانکا، یک پروژه و طرح انتقال آب، سدسازی و نیروگاه با حجم گسترده و توان فنی گسترده توسط نخبگان ایرانی اجرا شده که فردا با حضور رییس‌جمهور افتتاح خواهد شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه طی سخنانی ضمن گرامیداشت شکست تاریخی حمله نظامی آمریکا به طبس و قدردانی از مردم سمنان برای استقبال پرشور از رییس‌جمهور و هیات دولت در سفر استانی اخیر اعضای کابینه، بیان کرد: اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند.

وی افزود: رییس‌جمهور هم‌اکنون در سفر به پاکستان هستند و سعی می‌شود برای تحقق شعار سال از تمامی ظرفیت‌های داخلی و خارجی استفاده شود. ایشان فردا به سریلانکا خواهند رفت و توافقات دوجانبه وجود خواهد داشت و یک پروژه افتتاح خواهد شد.

سخنگوی دولت اظهار داشت: هم‌چنین هفته گذشته سومین جلسه معاون اول رئیس جمهور با فعالان بخش خصوصی برگزار شد و این جلسات با توجه به شعار سال و لزوم دخیل کردن مردم و بخش خصوصی در اقتصاد برگزار و دنبال می‌شود.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوالی پیرامون سفر فردای رییس‌جمهور به سریلانکا گفت: سفر رییس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا با محوریت توسعه روابط است و با توجه به اقدامات تروریستی و اقدامات خرابکارانه در منطقه، توسعه و تقویت همکاری‌های دو کشور نیز دنبال می‌شود و در زمینه تبادلات اقتصادی اهمیت دارد. حجم تجارت خارجی دو کشور افزایش یافته و صادرات ما به پاکستان هم افزایش داشته است. پاکستان در سال گذشته ششمین مقصد صادراتی برای ما بوده و میزان صادرات از 1.5 میلیارد دلار به بیش از 2 میلیارد دلار رسیده است. در این سفر هدف‌گذاری شده که حجم تجاری تبادلات به 10 میلیارد دلار برسد.

وی اضافه کرد: در سفر رییس‌جمهور به کشور سریلانکا، یک پروژه و طرح انتقال آب، سدسازی و نیروگاه با حجم گسترده و توان فنی گسترده توسط نخبگان ایرانی اجرا شده که فردا با حضور رییس‌جمهور افتتاح خواهد شد. ارزش این پروژه حدود 500 میلیون دلار بوده که توسط دولت سریلانکا تامین شده و کار اجرا توسط نخبگان ایرانی انجام شده است.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود
  • دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند
  • رئیسی فردا یک سد در سریلانکا افتتاح می‌کند
  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده‌اش
  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده اش /‌۱۸ نکته جالب درباره پرویز داوودی
  • « ایران » نام اتوبان پاکستان می‌شود
  • برج حاشیه باغ گیاه‌شناسی ایران با ورود رییس‌جمهوری کوتاه آمد
  • پرویز داوودی؛ ‌۱۸ نکته درباره معاون اولی که از رییس خود برید
  • هشدار روزنامه جمهوری اسلامی درباره اختلاف میان ایران و کشور‌های عربی
  • ایران نام اتوبان پاکستان می‌شود