Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی به رئیس جمهور و نخست وزیر عراق، تصریح کرد: راهپیمایی اربعین بیش از پیش نشان داد که اربعین فقط یک مناسبت تقویمی نیست، بلکه معجزه ماندگار تاریخی و قوی‌ترین رسانه برای معرفی فرهنگ حسینی و قیام عاشورایی است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به "برهم صالح " رئیس جمهور  و "عادل عبدالمهدی" نخست وزیر عراق، به این شرح است:

جناب آقای برهم صالح

رئیس جمهور محترم عراق

جناب آقای عبدالمهدی

نخست وزیر محترم عراق

 در راهپیمایی بزرگ و باشکوه اربعین حسینی که امسال با حضور و مشارکت بی‌نظیر و میلیونی عاشقان ولایت و مشتاقان آزادی و آزادگی برگزار شد، بار دیگر حماسه‌ای جاودانه و به یادماندنی خلق و پیام آزادگی و جوانمردی عاشورا به گوش همه جهانیان رسانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گردهمایی بیش از پیش نشان داد که اربعین فقط یک مناسبت تقویمی نیست، بلکه معجزه ماندگار تاریخی و قوی‌ترین رسانه برای معرفی فرهنگ حسینی و قیام عاشورایی است.

این همایش جهانی سرشار از برکات است که هر سال بیش از پیش ابعادی آشکارتر می‌یابد و تجلی همبستگی و اتحاد و نزدیکی صمیمانه ارادتمندان رسالت و ولایت به‌ویژه در بین مردم دو کشور ایران و عراق و تشکیل جبهه‌ای واحد علیه ظلم، تبعیض و خشونت است.

اینجانب لازم می‌دانم از همه مسئولان، علما و به‌ویژه مقام مرجعیت که با تأمین امنیت کامل و میهمان‌نوازی از زائرین، از هیچ کوششی دریغ نکردند، صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم.

همچنین تلاش مردم متدین و فداکار عراق و موکب داران عزیز آن کشور که خالصانه و سخاوتمندانه پذیرای میلیون‌ها زائر ایرانی و دیگر کشورهای اسلامی بودند، شایسته نهایت تجلیل و قدردانی است.

با آرزوی توفیقات روزافزون جنابعالی و تمامی تلاشگران برگزاری این مراسم با شکوه، پیوند دوستی، سربلندی و اقتدار هر چه بیشتر دو کشور دوست و برادر ایران و عراق را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

حسن روحانی         

رئیس جمهوری اسلامی ایران

کد خبر 393787

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رئیس جمهور دولت حسن روحانی ایران نخست وزیر نخست وزیر عراق عادل عبدالمهدی عراق اربعین راهپیمایی بزرگ اربعین همایش اربعین حسینی اربعین 98 شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۴۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: پروژه‌های بزرگ برق‌ آبی را در۲۰ کشور اجرایی می‌کنیم/ انتقال دانش ایرانی به سریلانکا

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مراسم افتتاح پروژه چندمنظوره سد و نیروگاه «اومااویا» را که شاهکار مهندسان ایرانی در دل سریلانکاست،گفت: اجابت دعوت رئیس جمهور محترم سریلانکا و حضور در این‌ کشور برای بهره برداری از نماد دوستی دو کشور برای من افتخار آمیز است. آنچه از طرح بزرگ و چند منظوره سریلانکا مهم تر است تحقق اراده دو کشور ودو ملت است، که می خواهند رفاه و آسایش و بهتر زیستن را برای خود رقم بزنند .

رئیس جمهور با بیان اینکه تأمین مالی پروژه از سوی کشور سریلانکا و  نیروی فنی و مهندسی از سوی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، اظهار داشت: پیگیری این پروژه از سوی کشور دوست سریلانکا بود و انتقال علم و دانش ایرانی به سرزمین سریلانکا صورت گرفت.

وی ادامه داد: سد و طرح بزرگ اومااویا گرچه امروز به عنوان ابر پروژه بهره برداری می‌شود ولی آنچه مهم تر است همبستگی همدلی وهمراهی دوکشور وملت در آسیاست.

رئیس جمهور تصریح کرد: جمهوری اسلامی با توانمندی فنی ومهندسی که از آن برخودار است در بیش از ۲۰ کشور جهان طرح ها وپروژه های بزرگ برق و ابی را اجرایی می‌کند. 

آیت الله رئیسی ادامه داد: مغرب زمین می خواست القا کند که فقط دانش و تکنولوژی در اختیار آنهاست ولی دستان توانای متخصصین و دانشمندان ایرانی امروز نه فقط در ایران بلکه در سراسر قاره اسیا و در کشورهای منطقه کارهای بزرگی را  رقم زده و در حال رقم زدن است.

وی با بیان اینکه ما با کشورهای آسیایی و همسایه مستقل بنای توسعه مناسبات را داریم، اظهار داشت: ارتباط ایران و سریلانکا از جمله ارتباط با کشور آسیا و کشور همسو و مستقلی است که می‌تواند آینده درخشانی را برای دو کشور و دو ملت رقم بزند. 

رئیس جمهور تصریح کرد:دشمن نمی‌خواست ما پیشرفت کنیم اما ملت ما اراده کرد که پیشرفت کنیم.خواست و اراده ملت بزرگ ایران تحقق پیدا کرد و دشمن ناکام ماند. 

وی خطاب به رئیس جمهور سریلانکا گفت: جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت کشور سریلانکا شریک شود و همه تجربیات خویش را که نتیجه ۴۵ سال مجاهدت مردان و زنان ایرانی است با شما به اشتراک بگذارد. ما آمادگی داریم در پروژه‌های بزرگ سریلانکا با صدور خدمات فنی و مهندسی ایران در پیشرفت کشور سریلانکا شرکت کنیم.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: با کشورهای آسیایی و کشورهای همسایه و کشورهای مستقل بنای توسعه مناسبات داریم و ارتباط ایران و سریلانکا از جمله ارتباط با کشورهای آسیایی  همسو و مستقلی است که می‌تواند آینده درخشانی را برای دو کشور و دو ملت رقم بزند.

وی ادامه داد: من به صاحبان ادیان مختلف که در جلسه حضور دارند، مسلمانان، هندوها و همه صاحبان ادیان و جوانان سریلانکایی می‌گویم شما می‌توانید با اتکای به خداوند و با اعتماد به نفس و داشته‌هایی که خداوند مرحمت کرده راه پیشرفت را طی کنید.

رئیس جمهور تصریح کرد: آنچه نظام سلطه به ملت ها القا می‌کنند این است که شما بدون حضور، دانش و مشارکت ما نمی‌توانید، این حرف القای استعماری - استکباری است و نظام سلطه از نظر ما مردود است.بدون تردید رفاه حال مردم سریلانکا رفاه حال مردم ما است زنده باد ایران، زنده باد سریلانکا.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاورد‌های اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت
  • اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق ایران در بیش از ۲۰ کشور جهان
  • ایران اسلامی در حال اجرای طرح های بزرگ در 20 کشور جهان است
  • رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است
  • اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در 20 کشور جهان توسط مهندسان بومی
  • پروژه‌های بزرگ برق‌ آبی را در۲۰ کشور اجرایی می‌کنیم | انتقال دانش ایرانی به سریلانکا
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • رئیسی: پروژه‌های بزرگ برق‌ آبی را در۲۰ کشور اجرایی می‌کنیم/ انتقال دانش ایرانی به سریلانکا